forum voor regionale werkgroep zoogdieren

Gestart door mystacinus, augustus 23, 2009, 17:08:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

mystacinus

In Limburg heb ik een paar jaar geleden een forum onder yahoo aangemaakt dat als platform fungeert voor berichten en leuke waarnemingen over zoogdieren in Limburg. Het forum bestaat nu een jaar of 4. Nu is het aantal berichten het laatste jaar aardig opgedroogd, hetgeen ongetwijfeld ook te maken heeft met de afloop van het actieve veldwerk voor de zoogdieratlas Limburg die in februari 2010 zal verschijnen.

Ik wil het Limburgse forum nieuw leven inblazen. Misschien is het een idee om een vast item 'zoogdieren Limburg' aan te maken onder dit platform 'zoogdieren', waar dan specifieke onderwerpen (aankondigingen en onderzoeksresultaten) over Limburg aan de orde kunnen komen? Zou iets dergelijks mogelijk zijn in waarneming.nl?

vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

hiskodevries

alles kan, maar is dat handig ?
stel we doen dat dan moeten we dat ook voor alle andere provincies doen en voor alle soortgroepen ?
dat maakt het forum niet overzichtelijker.
Wat mij betreft maak je een onderwerp aan, ik maak hem sticky ( zodat die bovenaan blijft staan) en zolang daar enige aktiviteit blijft te bespeuren blijft dat onderwerp sticky
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

mystacinus

kan ik de ledenlijst exporteren naar waarneming.nl? Of dient ieder lid zich dan zelf  aan te melden bij waarneming.nl?
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

hiskodevries

Citaat van: mystacinus op augustus 26, 2009, 12:09:43 PM
kan ik de ledenlijst exporteren naar waarneming.nl? Of dient ieder lid zich dan zelf  aan te melden bij waarneming.nl?
nee, een ieder moet zich vrijwillig bij dit form aanmelden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

mystacinus

duidelijk! Ik zal de interesse peilen onder de leden, en meld dat via dit  onderwerp...
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

mystacinus

De Vlamingen hebben trouwens een elegante oplossing gevonden hiervoor: een hoofditem regionale informatie toegevoegd met per provincie de mogelijkheid voor regionale werkgroepen om een forum aan te maken. Ik vang geluiden op dat waarneming.nl een ongeorganiseerde achterban heeft. Ik kan niet goed beoordelen of dat zo is, maar de waarnemers dragen wel degelijk bij aan kennisbevordering over (in dit geval) zoogdieren in Nederland.
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

mystacinus

Even een tussenstand van de enquete onder de 'leden' van zoogdierinfolimburg. Ik heb de enquete onder de 90 leden geopend tot 1 oktober. Echter door tussenkomst van twee leden van de stuurgroep van de zoogdierenwerkgroep en twee oud-bestuursleden van NHGL (Natuurhistorisch Genootschap in Limburg) is dit initiatief vroegtijdig in de kiem gesmoord. Alle vier zijn tegen integratie van de limburgse emailgroep voor zoogdieren in waarneming.nl en leiden de discussie daarmee, want vervolgens durft niemand meer te reageren... Er hebben nog maar 7 'leden' gereageerd: 3 tegen, 3 voor en 1 heeft geen mening.

De enquete laat ik nog even open staan, maar ik stel mij er niet al te veel meer van voor. 
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen