De groenen (Muscidae) dan nog even op een rijtje...!

Gestart door javanerkelens, augustus 04, 2009, 15:19:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

javanerkelens

Hier dan nog even een overzicht van de Neomyia cornicina en viridenscens.
En de verschillen met de andere "groenen".....Pyrellia sp. / Eudasyphora sp. / Dasyphora sp.
De laatst genoemde soorten zien er in kleur en opbouw natuurlijk niet precies zo uit als de tekening, maar het belangrijkste verschil tussen de Neomyia soorten en de Pyrellia,Eudasyphora en Dasyphora is de loop van de M1 lijn in de vleugel.......

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

han.endt

Prachtig Joke! Ik maak hier straks een gepind topic van net als mijn syrphus-topic.


jeeweevz

Super Joke! Daar heb je nog eens wat aan. Ik ga, als ik er een keer de tijd voor heb, al die groene beesten uit de bierval een onder de binoc door halen. Vooralsnog heb ik alle groene (zowel Muscidae als Calliphoridae) nog bij elkaar gemikt. Dat wordt nog een leuke klus!

Gr. Jan Willem
Groeten,

Jan Willem van Zuijlen
Coordinator EIS-werkgroep Opomyzoidea

javanerkelens

Op alcohol neem ik aan....dan wil ik je ook wel een beetje helpen (tegen de late herfst)
Kan ik meteen even oefenen op de genitalien van de Calliphoridae.
Was ik eigenlijk volgend jaar van plan.
Alleen moet ik nog een goede Key van Calliphoridae te pakken zien te krijgen........die heb je niet toevallig!!??

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Date Lutterop

Blowflies van Rognes... Moet toch nog wel ergens te krijgen zijn?

Groet,

Date


javanerkelens

Inderdaad.......stom die was ik vergeten!
Heb hem wel van Sarcophagidae.
Ik ga volgende week meteen naar mijn boekwinkel (die besteld altijd mijn buitenlandse boeken voor mij.. ;D)

Bedankt Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)


jeeweevz

Hoi Joke,

Ik heb het materiaal inderdaad netjes op alcohol staan (en dan niet het bier waar het materiaal in verzameld is :blink:). Ik heb zelf ook het boek van Rognes, maar heb nog niet echt de tijd gehad om me met Calliphoridae bezig te houden. Als je in de herfst een handje zou willen helpen, dan heel graag natuurlijk.

Gr. Jan Willem
Groeten,

Jan Willem van Zuijlen
Coordinator EIS-werkgroep Opomyzoidea


javanerkelens

#10
Geweldig !!
Dat verdiend een... :wub:

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)