ik weet het niet

Gestart door thijsdegraaf, augustus 19, 2009, 17:43:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijsdegraaf

Deze zag ik op de hortensia toen ik thuis kwam. Hij zal wel niet moeilijk zijn, maar ik heb hem nog niet gevonden.  :-\

javanerkelens

Dit lijkt wel op een Phasia sp. (Tachinidae)
Misschien eens even neuzen op Diptera galary

Joke
(p.s. die andere die je mij heb doorgemailt........daar kom ik ook niet uit....jammer !!!)
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

#2
Hoi Joke,
Ik zal die nog eens omhoog halen. Misschien weet iemand iets. Gek op diptera wordt het ook niets.
Ik was er even uit. Ik had van Ziggo een supersnelle modem (van de reclame  ;D) gekregen, die stuk was. Ik had een week geen internet / telefoon. Vandaag heeft een monteur de oude weer aangesloten. Ik ga straks een kwaaie mail sturen. Maar leuk, dat ik weer een verbinding heb.
Ik vond hem wel wat van een zweefvlieg hebben, tot ik de foto bekeek. Ik zal na het eten kijken.
Groeten en bedankt, Thijs

han.endt

#3
Achterdij is voor 2/3 deel licht gekleurd -> Phasia hemiptera, mannetje. Gelijkende mannetjes Phasia hebben een geheel zwarte dij drie.

thijsdegraaf

Je had gelijk Joke  :duim:
Bedankt Han. Ook voor de informatie.
Groeten, Thijs

thijsdegraaf

Toch nog een vraagje Han.
Hebben de mannetjes niet meer getekende vleugels? Of is dat variabel.
Mijne ziet er wat bleekjes uit wat de vleugels betreft als ik hem vergelijk met andere mannetjes.

Thijs

han.endt

Zijn dat niet de vrouwtjes? Het vrouwtje heeft juist brede gevlekte vleugels. Dat kan je ook aan de ogen zien.

thijsdegraaf

Ik had bij Hans Arentsen gekeken http://www.gardensafari.net/dutch/overige_vliegen.htm
Meestal klopt het wel wat daar staat.

Thijs

thijsdegraaf

#8

jeeweevz

CiteerIk had bij Hans Arentsen gekeken. Meestal klopt het wel wat daar staat.
Ook dit keer klopt het :blink:.
Groeten,

Jan Willem van Zuijlen
Coordinator EIS-werkgroep Opomyzoidea

han.endt

Ja ik ben abuis. De jouwe is dus een vrouwtje. Ik had het dus helemaal verkeerd in mijn hoofd zitten.

thijsdegraaf

CiteerIk had het dus helemaal verkeerd in mijn hoofd zitten.
Dat mag ook wel eens een keer. Ik vind het al verbazingwekkend, hoeveel er goed in zit  :lol:
JeeWee ook bedankt.

Thijs