mog zuidelijke heidelibel

Gestart door Imperator, augustus 16, 2009, 20:56:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Imperator

Deze wil ik graag aan julllie voorleggen; In t veld viel zij op door een andere kleur geel van het achterlijf. Door de kijker zag ik erg gele poten en heb daarom besloten een foto te maken. Het is helaas de enige foto.
Waarom ik aan zuidelijke denk: erg gele poten en weinig geel op het achterlijf. De streepjes bovenop S8-9 zijn erg gereduceerd tot een dun streepje op s8 en een heeeel dunnetje op s9. Ook de zijkant van het borststuk vind ik erg geel.
Wat vinden jullie?
vriendelijke groet,

Trees

Gert Veurink

#1
poten erg geel, maar borststuk vind ik toch wel te zwaar gestreept voor een zuidelijke... ik hou het op een steenrode. pterostigma is wel licht maar lijkt ook de zwarte voorrand te missen. 
Maar ik ben benieuwd naar mening van anderen...
groet!
Gert Veurink



Sticht

Citaat van: Gert Veurink op augustus 16, 2009, 20:59:29 PM
poten erg geel, maar borststuk vind ik toch wel te zwaar gestreept voor een zuidelijke... ik hou het op een steenrode

Mee eens

Anne Hueber †

Helaas geen Zuidelijke. Eens met de argumenten van Gert.....lijkt mij dus ook Steenrode.

Imperator

bedankt allemaal voor jullie reactie. De lijnen op het borststuk zijn inderdaad te zwaar voor een zuidelijke. Jammer. Deze gaat de boeken in als steenrode.
vriendelijke groet,

Trees