Hoofdmenu

groen zuringhaantje?

Gestart door Violet (en Remco), augustus 16, 2009, 15:59:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Violet (en Remco)

Even ter controle op het forum, aangezien ze via de waarneming niet altijd worden bekeken:

Is dit een Groen Zuringhaantje (Gastrophysa viridula) of toch iets anders?
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Auratus

Sorry dat ik inbreek op jullie onderwerp, maar volgens mij heb ik dezelfde en dus ook dezelfde vraag.
Groet,

Jan

Arp

Die van Jan durf ik wel te bevestigen, er zijn naar mij verteld is geen andere van zulke groene met dergelijke onbenullig opgepompte wijfjes. Bij de mannetjes of verse vrouwtjes twijfel ik altijd een beetje, vooral als ze niet overduidelijk op zuring zitten, 95+% zeker wel G. viridula, lijkt in elk geval als twee druppels water, maar ik ken domweg niet alle Nederlandse (goenige) bladhaantjes, dus weten doe ik het niet.  :-[
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

beetlestitch

de eerste foto lijkt mij ook iets anders maar ik weet dit niet goed genoeg dus wachten op een andere coleopteroloog die dit beter weet maar ja vakantie. dus? groeten toon.
Toon Keukelaar

Auratus

Beetje late reactie, maar alsnog:

Arp en Toon, bedankt voor jullie hulp bij de determinatie.

Violet en Remco, nogmaals bedankt voor het "lenen" van jullie onderwerp.
Groet,

Jan

Violet (en Remco)

Van ons ook een late reactie, er zat een heerlijke vakantie tussen  B)
We hopen dat er iemand is die ons alsnog kan helpen met ons kevertje (de meeste vakanties zijn nu wel voorbij) maar we zijn blij dat er in ieder geval eentje in dit topic op naam is gebracht!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

henkvanwoerden

Nog een foto van een Groen zuringhaantje, tenminste dat denk ik. Is dit dan ook een vrouwtje met een heleboel eitjes, of kan er ook een andere oorzaak zijn. Ik ben benieuwd.
Met vriendelijke groet,

Henk.