Meopta S1-75 APO kopen

Gestart door Sander Haak, augustus 15, 2009, 22:02:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sander Haak

Ik ben voornemens een Meopta S1-75 spotting scope te kopen. Ik heb hem goed kunnen testen en twijfel eigenlijk alleen nog of ik wil investeren in een APO. Weet iemand een winkel in een straal van 50km rond Utrecht waar je hem goedkoop kan aanschaffen?

In de omgeving tot nu toe het goedkoopste bij de Vogelbescherming:
- APO voor €984 incl ledenkorting (met gratis WA 30x)
- Zonder APO voor €764  incl ledenkorting (met gratis WA 30x)

Wat verder weg bij Fotoworld in Zwolle:
- APO voor €921
- Zonder APO voor €717

Ik hoor en lees wel eens dat de Vogelbescherming zo duur is, tot nu toe lijkt dat nog wel mee te vallen.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Herman van der Klis

Citaat van: sjhaak op augustus 15, 2009, 22:02:24 PM
Wat verder weg bij Fotoworld in Zwolle:
- APO voor €921
- Zonder APO voor €717


Winkel is reeds gesloten , zit tegenwoordig in Heerde ,en heet Zwols MediaNed.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

Sander Haak

Inmiddels toch weer aan het twijfelen... Ik vraag mij af of ik voor hetzelfde geld, of ietsje minder, niet beter een tweedehands A-merk kan kopen. Weet iemand hoe de kwaliteit zich verhoudt tussen een nieuwe Meopta en bijvoorbeeld een 8 jaar oude Swarovski AT80? De techniek heeft in die tijd ook niet stilgestaan.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Lonnie Bregman

Das toevallig! Ik heb vandaag ook bij de Vogelbescherming een Meopta S1-75 APO gekocht! Die man zei dat er in een week tijd 52 waren verkocht, o.a. doordat de prijs al €200 omlaag is gegaan sinds een paar weken en je er nu ook een 30× breedbeeld-oculair twv ongeveer €200 bij krijgt.
Hij zei ook dat de kwaliteit net niet zo goed als van zo'n Swarofski van €3000,-. maar dat het verschil echt geen €2000 euro waard was. En toen ik ze zelf vergeleek zag ik eerlijk gezegd helemaal geen verschil.
Alleen was de laatste Meopta net gisteren verkocht, dus kreeg ik het showmodel mee, en als er dinsdag of woensdag nieuwe komen, kan ik deze weer inruilen voor een nieuwe.
Groeten, Lonnie Bregman

Lonnie Bregman

Vergeten te melden: De nieuwe zijn al een paar dagen binnen.
Groeten, Lonnie Bregman

Sander Haak

Ik heb inmiddels een 1 jaar oude Swaro ATS 65 HD met zoomoculair gekocht voor net iets minder geld dan een nieuwe Meopta. Wat mij betreft een aanrader voor een ieder die nog op zoek is: Houdt dagelijks marktplaats in de gaten!

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/audio-tv-en-foto/optische-apparatuur-l-telescopen/c502.html
Groet, Sander Haak (Woerden)