zwartvlakworteluil?

Gestart door maartenwielstra, augustus 07, 2009, 14:41:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

maartenwielstra

lijkt in mijn beginnersogen nog het meest op deze soort. Maar moeilijke soort en ook nog eens zeldzaam. Voor details zie onderstaande link:

http://waarneming.nl/waarneming/view/44114694?_popup=1

Kan iemand uitsluitsel geven?

Ben Kruijsen

ik ben het met je determinatie eens

maartenwielstra

Hartstikke bedankt! Ik geloof je op je woord! Dan kun je me al helemaal adviseren bij deze:

http://waarneming.nl/waarneming/view/44139632

Ben Kruijsen

gefeliciteerd inderdaad een Karmozijnrood weeskind en nog wel langs de kust waar hij hoogst zelden wordt waargenomen. Onlangs werd er op het forum ook één gemeld, ik meen ook langs de kust. Ving je in een eikenbos nabij de duinrand? Ik had vorige week 2x Rood weeskind op smeer in de AWDuinen. Ik denk binnenkort maar weer eens daar te gaan vangen!

maartenwielstra

Ben! Hartstikke bedankt voor je verblijdende bevestigingen! De wilg stond in een zogenaamde 'Engelse tuin'; rommelig gemengd loofbos met grasvelden er tussendoor. Er staan ook Eiken tussen. Hier ook piramidevlinders, schijn-piramidevlinders, een huismoeder, en een gewone velduil (denk ik).
Succes in de AW-duinen! Met die andere waarneming bedoel je waarschijnlijk het beest van Rottumeroog?


Gerard Troost

Begrijp ik dat hier uit dat je nog nooit een "gewoon" Rood Weeskind hebt gezien? Iets met neus en boter zullen we maar zeggen! Goed bezig Maarten!
Gr
Gerard
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

maartenwielstra

Citaat van: gtroost op augustus 08, 2009, 18:26:18 PM
Begrijp ik dat hier uit dat je nog nooit een "gewoon" Rood Weeskind hebt gezien? Iets met neus en boter zullen we maar zeggen! Goed bezig Maarten!
Gr
Gerard

Dat wel, maar ook maar een stuk of 4. Zonet trouwens naast de Karmozijn ook 2 gewone op het smeer! En ik heb sterk vermoeden van een hele populatie aan Witvlekbosrankspanners hier! Eind augustus ga ik de generator van marktplaats trouwens ophalen. Dan kan ik eindelijk mijn geweldige achtertuin gaan verkennen!