Hoofdmenu

Digiscoping

Gestart door dannybregman, augustus 07, 2009, 11:58:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

dannybregman

Hoi allemaal,

Ik ben nu al een tijdje aan het vogelen, en ik heb al een paar keer geprobeerd foto's te maken met een gewone digitale camera. En ik wil nu eigenlijk wel wat proffesionelere foto's beginnen te maken. Ik wil ongeveer €350,- besteden, kan iemand mij helpen een goede telelens uit te zoeken?

Alvast bedankt!

Jeroen Nagtegaal

Dus je wilt ook een ander toestel? Denk dat je met €350.-- helaas nergens gaat komen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

mabeline

Voor een goede tele zul je al snel over budget gaan. Heb zelf de sigma 150-500mm, prima lens maar zeker niet goedkoop.

Een goed toestel zit denk ik ook al snel hoger dan 500 euro (denken aan een eos 450D of 500D)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

dannybregman

Ik wil ook wel meer uitgeven. maar kan iemand mij helpen een goede tele en toestel uit te zoeken die samen mooie foto's maken?

mabeline

ik heb geen idee van je budget wal je zegt meer uit te willen geven, maar hier een aantal opties

uit eigen ervaring:
Canon EOS 400D met een canon 75-300mm
Canon EOS 50D met een Simga 150-500mm

maar Canon heeft ook eigen lenzen uiteraard (prijs licht wel wat hoger)
300mm eventueel met 1.4 extender
100-400mm

ik heb ook de tamron 70-300mm gehad, vond het zelf geen fijne lens, maar had toen weinig ervaring en weet dus niet hoe ik hem nu zou vinden.
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: dannybregman op augustus 08, 2009, 11:39:00 AM
Ik wil ook wel meer uitgeven. maar kan iemand mij helpen een goede tele en toestel uit te zoeken die samen mooie foto's maken?

Mooie foto's maken ligt veel aan de fotograaf. Ik kan je wel zeggen neem dit of dat, maar wat wil je echt gaan doen? Vogels beeldvullend en haardscherp van flinke afstanden of wil je eerst gewoon nog wat "spelen"
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

#6
Zelf werk ik met een Canon EOS 400D en een Sigma 70-300, daar kun je opzich leuk mee beginnen, de lens kostte me ca 250.-- Zal nu een stuk lager liggen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

dannybregman