van spiegelreflex naar compactcamera

Gestart door Corryabbink, mei 25, 2009, 09:46:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

Windekind

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Corryabbink

Citaat van: ELMARPRINS op juli 24, 2009, 18:15:52 PM
Wat is snel ?
Zeer zeer snel vergeleken met mijn Canon spiegelreflex.
Het kan natuurlijk ook eraan liggen dat de accu zelf niet goed is.
In het veld zou ik er geen dag mee toekunnen en dan maak ik nog niet eens zoveel foto's.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Windekind

Hmmm, dat maakt mij meer aan het twijfelen.
Ben van het weekende in Twente dus ik dacht ook even naar Den Ham, maar twijfel dus nog steeds.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Corryabbink

Citaat van: ELMARPRINS op juli 24, 2009, 20:13:07 PM
Hmmm, dat maakt mij meer aan het twijfelen.
Ben van het weekende in Twente dus ik dacht ook even naar Den Ham, maar twijfel dus nog steeds.
Elmar je zou er een balletje over op kunnen werpen.....misschien hebben ze nog andere adviezen voor jou in petto. Het ligt er maar aan wat je wensen zijn.
De accu is bij mij een probleem maar dat kan ook aan de accu liggen. Binnenkort wil ik ernaar informeren en anders er 1 bij aanschaffen. Dat is toch altijd nog het beste.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

alegro

Citaat van: Corryabbink op juli 24, 2009, 18:52:00 PM
Citaat van: ELMARPRINS op juli 24, 2009, 18:15:52 PM
Wat is snel ?
Zeer zeer snel vergeleken met mijn Canon spiegelreflex.
Het kan natuurlijk ook eraan liggen dat de accu zelf niet goed is.

Het is de schuld van het lcd-schermpje, dat zuipt stroom.
Bij een spiegelreflex gebruik je de zoeker, dus hoef je het scherm niet aan te hebben tijdens het fotograferen. Bovendien heeft zo'n camera de ruimte voor een grotere en krachtiger batterij. Dat scheelt echt enorm.

CiteerIn het veld zou ik er geen dag mee toekunnen en dan maak ik nog niet eens zoveel foto's.

Wees gerust. Ik heb precies dezelfde ervaring met de twee compacts die ik tot dusverre heb gehad. Bij beide had ik twee batterijen. De eerste had zelfs daar niet genoeg aan tijdens een dagje intensief fotograferen. De nieuwe deed het wat dat betreft een stuk beter. Energiezuiniger en betere batterijen, denk ik.

In ieder geval neem ik altijd, ook met mijn spiegelreflex, een extra batterij mee voor de zekerheid.
Grüezi mitenand,
Arjan

marcel123

De Canon compacts met vier batterijen (Canon A60) kun je idd lekker doorfotograferen, met de Canon A520 (twee batterijen) had ik ook niet zoveel problemen maar de Canon A50IS lijkt het wel of die batterijen zuipt. Weet niet of het aan IS Image Stabilization ligt maar ik meen dat er op internet ook over het stroomverbruik van dit type wordt geklaagd. Canon levert wel een zoeker bij hun camera;s maar ook het uitschakelen van het display heeft van de CANON A590 IS niet het gewenste effect.
De Panasonic Lumix DMC-TZ7 staat ook nog om mijn wenslijstje.