Hoofdmenu

Bekerzwam?

Gestart door Gert Kremer, augustus 06, 2009, 22:44:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Zwarte bekerzwam? maar daar ben ik nog lang niet mee uit.  :huh:
De zwam breekt snel.
Wie helpt even met een tip om verder te zoeken.
Deze groeide op oud schelpenpad. gemengd bos, maar veel naaldhout. (lariks)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gulistan

Kijk eens even naar de sporen
Groeten van Christiane

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gulistan

Ik meen dat een jaar geleden of zo een keer bekerzwammen die op deze leken de revue gepasseerd zijn, bleken gaten de hebben door vraat van maden. Ze zien er zwart uit, en als ze er enigzins op lijken zijn ze zo zeldzaam dat sowieso Atte ze moet bekijken. Dus, leg ze onder de  :micro:, zou ik zeggen
Groeten van Christiane

Ismael

yep onder de  :micro: deze kunnen al wat ingedroogd zijn en daardoor erg donker worden, dat heb ik al gezien bij zwavelbekerzwammen
Groeten Ismaƫl Wind

Gert Kremer

Zwarte (donker bruin)?
Sporen maat 18 x 9um. dus de zwarte is het niet.
Maar welke wel?
Paar mic. foto misschien wordt hij herkend.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gulistan

Heb je vrije sporen gevonden en gemeten?
Groeten van Christiane

Gert Kremer

Citaat van: Gulistan op augustus 07, 2009, 23:11:18 PM
Heb je vrije sporen gevonden en gemeten?

Ik zal nog eens proberen hoor, maar ik dacht dat de gemeten sporen vrije sporen waren. Dan kom ik met nieuwe foto's hoor.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Nogmaals aan het meten geweest.
Vrije sporen 17,4 x 9.5um.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

spanjool

#10
Hoi Gert, ik ben nog even voor je aan het zoeken geweest, kom niets tegen wat er ook maar op lijkt.
Als ik jou was en je wil uitsluitsel, dan zou ik em maar z.s.m naar Atte v/d Berg opsturen.
Voor het geval je zn adres niet hebt, die heb ik je even per separate mail toegestuurd.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

Gert Kremer

Henk bedankt, zal contact opnemen.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Het was bij aankomst 1 grote smurrie. Atte kon er niets mee.
Jammer volgende keer beter. :'(
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.