Boswants?

Gestart door Gerrit Reitsma, juli 30, 2009, 21:11:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Reitsma

Vandaag met veel wind geprobeerd een foto te maken van een boswants of misschien toch wat anders? Wie weet de juiste naam?

Slechte kwaliteit foto's maar misschien goed genoeg voor determinatie.

Groet Gerrit Reitsma


Arp

Voor zover ik weet, maar dat is niet zo ver, is P.rufipes een sapzuigert. Een beestenzuigert die er grofweg zo uitziet zoals de jouwe is bijvoorbeeld Arma custos, maar ik kan ze (in sommige stadia?) vermoedelijk nog steeds niet goed van Troilus luridus onderscheiden ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Gerrit Reitsma

Hallo Arp,

Hartelijk dank, dat is tenminste iets.

Groet Gerrit Reitsma

Berend Aukema

Nimf vijfde stadium Arma custos

Gerrit Reitsma

Hallo Berend,

Hartelijk dank, Arp dacht het ook al dus maak ik er Arma Custos van.

Groet Gerrit Reitsma.

MarjoSmeets

Arp dácht het, Berend weet het zeker!  ;D
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Gerrit Reitsma

Hallo Marjo,

Bedankt voor je reactie je (hint) is duidelijk.

Groet Gerrit Reitsma

MarjoSmeets

Mij excuses als mijn reactie een beetje verkeerd aangekomen is, maar ik vind het zelf als "jaarling" nog steeds moeilijk om uit te maken van welk antwoord je nu op aan kunt en welk je met een korreltje zout moet nemen en je dus moet wachten op bevestiging door een kenner. Uit jouw antwoord dacht ik op te maken dat jij daar ook nog mee zit. Vandaar mijn reactie. Wat niet weg neemt dat Arp ook een hele goeie is hoor! Wat hij dénkt klopt meestal ook. Maar Berend is toch dé grote kenner hier.  :blink: Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik dit nog toevoeg, maar zelf vond ik het vorig jaar ook heel fijn dat iemand me erop wees, ga eens bij google kijken op Berend Aukema!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Gerrit Reitsma

Hallo Marjo,

Ik begrijp precies wat je bedoeld, ik kom uit een gezin van 9 kinderen je kent elkaar dus door en door en weet van elk hoe het gemeend is.

Iemand die antwoord geeft op een vraag op het Forum is een liefhebber en wil alleen helpen om de juiste naam bij de foto te krijgen waarvoor hulde.

Groet Gerrit Reitsma