Hoofdmenu

gewoon leuk

Gestart door maria48_4, augustus 05, 2009, 14:24:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

maria48_4

Mmmm dacht de tijgerspin, een heerlijk vliegje in mijn web. Nadat zij hem zorgvuldig had ingepakt en de 1e hap wilde nemen... vloog er pardoes een schorpioenvlieg op haar hapje af. Tijgertje raakte ondersteboven van de brutaliteit van schorp en wilde hem wegjagen. Schorp werdt hier heel boos over, liet de vlieg los en ging in gevecht met tijgertje. Tijgertje, vele malen groter dan schorp verloor. Ze moest toekijken hoe schorp haar maaltje afpikte. Maar dan... o jeee, de gewone wesp had ook zin in die vlieg! Schorp zag hem net op tijd en vluchtte naar een tak naast het web. Tijgertje zat nu voldaan in haar web te kijken naar wesp. Volgens mij... gunde zij haar (ondanks haar eigen trek) wesp de vlieg meer dan ze die schorp gunde. Wesp was meer haar kleur.

Vol verbazing volgde ik dit schouwspel, ik had geen idee van deze rangorde en leerde veel.

;-) Maria

Sticht

Leuk hoor. Niet verkeerd bedoeld, maar is er iets mis met de datum in je camera? Ik zie foto's uit 2007 waarvan alleen foto 2 en 3 op dezelfde datum.

maria48_4

klopt, ik kon geen foto maken van de voorzijde van de spin, vandaar een ander exemplaar erbij. Ik ben als de dood voor wespen (bijna alle insekten trouwens zucht) dus ik ging en lekker vandoor. Ik noemde de naam van de wesp en daar hoort dan een foto bij toch? Het verhaal blijft hetzelfde maar ik completeerde.

Maria

spinnenvrouw

Geweldig om te zien hoe de beesten elkaars prooi afpakken net als je er bij zit te kijken!
Maar ik ben het toch met Martin eens dat het zuiverder is om alleen foto's van de beschreven gebeurtenis te plaatsen. Hoe een wesp er uit ziet denken we er zelf wel bij.
Jacomijn Prinsen

maria48_4

Is zo. Ik maakte enorm wat foto's van dit gebeuren maar ik plaatste deze twee van de serie. Er kwam trouwens nog een piepklein vliegje bij die ff mee kwam eten. Hoe dan ook, ik vond het heerlijk om te zien en leerde iets wat ik niet wist.

gr.Maria

krienie

haha...ik vind het gewoon een leuk verhaal en had graag meegekeken (al was ik ook absoluut weggeweest op het moment dat die wesp zich ermee ging bemoeien)