gevalideerde waarnemingen

Gestart door mystacinus, augustus 05, 2009, 14:48:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

mystacinus

Ik maak net een selectie in Telmee voor de kaart van de hazelmuis met waarnemingen vanaf 1990. Daarop staat een gevalideerde waarneming in de omgeving van Schinveld. Dat kan niet kloppen, want bij mijn weten is hier recent geen hazelmuis waargenomen. Er is wel gezocht maar helaas niet gevonden.

vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

Rene Janssen

Hey Ludy,

Dat is raar, ik zie dit helemaal niet. Ik zou graag die waarneming op willen snorren en er iets aan willen doen (ik neem van je aan dat het klopt dat die waarneming niet zou kloppen), maar ik zie hem helemaal niet in het kaartje staan. (de link: http://waarneming.nl/soort/maps/403?from=1900-08-08&to=2009-08-08&grid=5000&prov=0 )
Kan jij mss. een link van het kaartje geven waarin hij staat?

Staat hij mss. in Telmee door een fout in de database van de VZZ???

Ik verneem graag van je, omdat ik deze fout er graag uit zou willen hebben.

Met vriendelijke groet,


René Janssen
René Janssen

mystacinus

hoi Rene

Die selectie met waarneming van hazelmuis uit de omgeving van Schinveld heb ik gemaakt via de kaartplotter in 'telmee' en niet in waarneming.nl. Maar wanneer de databestanden gekoppeld gaan worden dan zit de fout waarschijnlijk straks ook in waarneming.nl.

groeten
Ludy
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

Rene Janssen

Hoi Ludy,

Kan jij die mogelijk uit de Telmee- database krijgen? Ik zal er op letten dat die niet in de waarneming.nl- database komen!


René
René Janssen

mlahaye

Hallo Ludy,

Enigzins opmerkelijk dat je een 'foutieve' waarneming in Telmee meldt op het forum van waarneming.nl? Waarom niet bij Telmee geinformeerd en de Zoogdiervereniging geattendeerd op deze waarneming?

Meer algemeen is het wel een punt van aandacht bij het koppelen van de databestanden. Ik zal eens informeren of daar afspraken over gemaakt zijn of worden. In dit geval is het nog wel toe doen om de waarneming 'te onthouden', maar ik vrees dat het niet de enige fout zal zijn....

Groeten,
Maurice

mystacinus

hoi Maurice

ik begrijp je punt. Daar heb ik niet zo bij stil gestaan. Misschien kan de discussie verder gevoerd worden in het telmee platform?

Ja er zullen wel meer fouten in zitten, zonder meer! Ik ben benieuwd wie die eruit haalt...
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

mlahaye

Ha Ludy,

Heb net even een topic aangemaakt op het Telmee-forum (in waarneming.nl): http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=88770.0 Wordt vervolgd.

Groet,
Maurice

mystacinus

vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

Gerard Troost

ter info de waarneming is uit 1993.
Gr
Gerard
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

mystacinus

Die waarneming kan dus niet kloppen!
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

mlahaye

Ha Ludy,

Zie het andere forum: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=88770.0 Zullen we dit topic maar sluiten?

Groeten,
Maurice

mystacinus

vriendelijke groeten

Ludy Verheggen