toevoegen nieuwe soortsnamen Spinnen

Gestart door Krekke, augustus 12, 2009, 13:38:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Krekke

Beste,

Voor waarnemingen.be controleer ik de spinnen (Araneae). Doch... hier blijken nog steeds soorten te ontbreken. Aangezien het vaak onmogelijk is om op basis van uiterlijke kenmerken (foto's) soorten correct op naam te brengen, doch tot op genus dit wel lukt, zou het logisch zijn van heel wat soorten "spec." toe te voegen.
Sinds kort kan ikzelf geen nieuwe soortsnamen meer toevoegen weliswaar, zoals Evarcha spec. Bij wie moet ik hiervoor terecht. Daarnaast volgt de Belgische Arachnologische Vereniging (ARABEL) soms een andere naamgeving dan de Nederlanders.

groetjes,
Kevin -spinnenadmin-

Nota bene, je kan me terugvinden als "spinnenman" op waarnemingen.be, als Krekke op Natuurpuntforum West-Vlaanderen

jvogels

Beste Krekke,

Lijkt mij een goede suggestie.
Vooralsnog zijn bij mijn weten voor een aantal veel voorkomende genera al wel spec's toegevoegd, ik zie niet in waarom dit niet voor alle genera mogelijk (en nuttig) is.

wellicht dat een van de admins een inventarisatie kan maken van de soortenlijst en voor ieder genus een extra spec. entry kan maken?

Krekke

Dank voor de snelle reactie!
M.i. zou het meest efficiënte zijn moesten de admins nog steeds de mogelijkheid hebben om soorten aan te maken! Nu, alles bediscussiëren via het forum, is erg langdradig en vergt heel wat tijd!
bv. momenteel bevindt zich een waarneming van een galmijt tussen de spinnen -aangemaakt door één van de andere taxonomen-admins- daar hij zelf geen nieuwe groep kan aanmaken!

Hopelijk kan hiervoor een oplossing worden gezocht... :huh:

David Tempelman

beste allen,

graag opmerkingen mbt ontbrekende of verkeerde soorten melden op het volgende hoekje:

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=17579.0

opdat jullie waardevolle opmerkingen niet verloren gaan !
met vriendelijke groet,
David