Wie kent de Steiner Safari

Gestart door Marianne, februari 26, 2005, 13:29:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marianne

Binnenkort wil ik een beter kijker kopen (ik heb nu een 8x24) en ben aan het zoeken naar een 8x42.
Bij de "verrekijkershop" kwam ik een Steiner Safari 8x42 tegen. Is er iemand die deze kijker kent/er ervaring mee heeft. Ik ben namelijk heel benieuwd of die bevalt.
En verder..... graag tips over een goede (betaalbare) kijker, met als voorwaarde dat de kijker licht in gewicht moet zijn.  
groet,
Marianne Cramer

jeep

Bij de verrekijkershop hebben ze ook de Swift Audubon 8.5x44 DCF HHS 828 (Dakkant), de Bynolyt Buzzard  en een paar Pentax modellen die in dezelfde prijsklasse liggen.

De Steiner Safari heeft in elk geval tov de eerst genoemde kijker een veel kleiner gezichtsveld. Verder ken ik deze kijker niet.
Een dringend advies: vergelijk kijkers met elkaar. En wees daarbij zo kritisch mogelijk.
Let op de dingen die jij belangrijk vindt en test die zoveel mogelijk.
Op de site van de verrekijkershop staan bij alle kijkers de gewichte vermeld dus dat gegeven heb je al.
Veel plezier en succes met je zoektocht met hopelijk een bevredigend resultaat.


jeep

By the way als je jezelf nog een poosje de tijd gunt, in de komende maanden zullen er op diverse plaatsen wellicht weer verrekijkershows zijn. Het is leerzaam om een paar van die shows te bezoeken, dan kun je helemaal op je gemak eindeloos vergelijken.
Dan zie je ook hoeveel kaf er soms onder het koren zit.

Marianne

Bedankt voor de tips! :duim:

Ik zal ook zeker niet een kijker kopen zonder hem echt goed gevoeld te hebben, hoor. Maar deze kijker viel mij op omdat hij echt licht is.

groet,
Marianne Cramer

jeep

Dat zie ik nu ook, maar ik heb enige twijfel of een gewicht van 365 gram wel juist is.
Ik zou verwacthten dat ie zwaarder zou zijn dan een 8x32 en dat is niet bepaald zo.
Ik zou d'r even niet blind op vertrouwen.
Aan de andere kant een kijker moet ook weer niet te licht zijn.

jeep

Ik kon het niet nalaten om even te checken op de site van Steiner, daar blijkt het gewicht geen 365 gram te zijn maar 635 gram.
Graag gedaan!
http://www.steiner.de/index.cfm?fuseaction...tdetails_gesamt

Marianne

Bedankt! Ik was zelf nog niet zo ver gekomen om op hun site te kijken. Vond het zelf ook erg weinig (mijn huidige kijker weegt ongeveer 300 gram).
Ik ben heel blij met "meedenkers"!
groet,
Marianne Cramer

thijs

Ìk heb nu nog (pas) vakantie.
Als je dat ook hebt, ga naar Zeist, de vogelbescherming.
Daar is alles wel duurder, maar je kan wel goed testen...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Thijs Fijen

Ja maar je krijgt onwijs goede service, en als je lid bent van de vogelbescherming dan krijg je 10 % korting.
Thijs Fijen

Marianne

Ik zal daar in mijn "zoektocht" ook zeker langs gaan! :rolleyes:  
groet,
Marianne Cramer

thijs

Succes dan, laat je weten wat het is geworden?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Marianne

Na bijna drie maanden heb ik (eindelijk!) een nieuwe kijker gekocht. In de tussentijd tig kijkers in mijn handen gehad en vandaag is de keus gevallen op een Bresser Boston 10x45.
Vanmiddag meteen ermee naar de Edese en Ginkelse hei. Het ging prima!
Voor mijn gevoel kon ik zelfs de vogels op meer dan een kilometer afstand zien (al kon ik niet onderscheiden wat het voor vogels waren, daarvoor was het toch echt te ver weg.
groet,
Marianne Cramer

jeep

Ik hoop dat je er ook nog een hoop vogels mee ziet die je wel herkent.
Heel veel succes ermee!


Marianne

Dichterbij heb ik er vandaag al heel veel herkend.  :D  
groet,
Marianne Cramer