Hoofdmenu

vossen Vlieland

Gestart door ecotex, juli 29, 2009, 15:19:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvdlaan

Citaat van: grutto op november 27, 2009, 12:36:56 PM
Gelezen op Internet:

Vlielander vos gevangen in strikVLIELAND - Jagers hebben deze week op Vlieland een vos gevangen meteen strik. Dat zei een woordvoerder van Staatsbosbeheer vrijdag. Devrouwtjesvos is ondertussen afgeschoten. ''Hij gaat in de vriezer voornader onderzoek'', aldus de woordvoerder.Op het Waddeneiland Vlieland werden kort voor de zomer vossen ontdektnadat duizenden nesten waren leeggeroofd. De vos hoort niet thuis ophet eiland en moet daarom worden bestreden. Sinds kort gebruiken dejagers strikken en klemmen, tot ongenoegen van de Partij voor de Dieren.

Staatsbosbeheervermoedt dat er in ieder geval nog één vos op het eiland is. ''We zijntot nu toe alleen maar jonge vossen tegen gekomen, dus waarschijnlijkis er nog een moeder.'' (ANP)

Welke soort(en) broedt(broeden) op Vlieland met 'duizenden nesten'??

ecotex

Beste Marcel, Ik heb een voorstel gedaan aan SBB om te monitoren,observeren zodoende meer in kaart te kunnen brengen wat betreft bewijs materiaal.
Inmiddels ook verdachte sporen aangetroffen achter defensie terrein nabij Mokbaai.
Heb geen reactie mogen ontvangen van terrein beheerders Nm,SBB .Beide zijn op de hoogte gebracht maar reageren niet of wimpelen het af zie rubriek Texelse Courant "ongeziene vos maakt tongen los".
Is het dan aan mij om actie te ondernemen? ben iedere dag in het veld zie dingen en sla verdachte omstandigheden zoveel mogelijk op.

Zodra terrein beheerders en Gemeente Texel meer duidelijkheid willen kunnen zij bij mij aan de bel trekken.

Vriendelijke groeten Kees Verschoor ecologisch advies buro EcoTex

Marcel van kammen

@JVdlaan: Kokmeeuw,Zilvermeeuw,Visdief,Kluut,Lepelaar (?),Grote Stern...dan zit je zomaar op duizenden nesten.

@Kees: ik bedoelde "je" ook niet in persoonlijke vorm op jouw gericht, ik bedoelde het eigenlijk gewoon zoals jij aangeeft: sbb,nmm e.d.


Piter Anjema

Ik heb in mei 2007 bij de sluftermonding in de vroege ochtend ook verse vossesporen gevonden en op de foto gezet.
Gemeld bij staatsbos met foto en al.

Na een hele rits tegenargumenten (onduidelijke foto, zal wel een klein hondje zijn etc. etc.)
ontkracht te hebben.
Ze zouden het eens onderzoeken.
"Er leven geen Vossen op Texel" was eigenlijk de boodschap.

Zelfs hier op waarneming.nl mocht de waarneming niet zichtbaar zijn en istie publiekelijk afgeschermd.
Jammer.

Ik heb sinds 2007 toch echt andere ideeen over de aanwezigheid van vossen op Texel.

Ik snap alleen niet waarom ze het zo stellig ontkennen?


ecotex

Piter,

Toevallig nog foto's in bezit van destijds?

groet Kees verschoor

Piter Anjema


Zonnekoning

Citaat van: Piter Anjema op november 27, 2009, 20:46:25 PM
Zelfs hier op waarneming.nl mocht de waarneming niet zichtbaar zijn en istie publiekelijk afgeschermd.
Jammer.

Waarom? ???
Jij als waarnemer bepaalt toch of het zichtbaar is of niet?
Er zijn maar een paar soorten die automatisch worden vervaagd en je kunt er zelf een embargo op zetten.
In het ergste geval wordt de waarneming niet geaccepteerd en daar is dan een goede reden voor...
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

ecotex

Piter,

Graag zie ik deze toegezonden a.u.b.

Groet Kees Verschoor

Piter Anjema

Citaat van: ecotex op november 27, 2009, 21:07:00 PM
Piter,

Graag zie ik deze toegezonden a.u.b.

Groet Kees Verschoor

hoe vind ik je adres?
pm?



grutto

Ja ja kan je zien wat strikken en klemmen scherp vangen in vergelijk met al die uren, dagen weken, maanden van de eerste acties !!!!

Grutto
Groet
Tjeerd

Lampe

Met de uitgezette strikken zijn op Vlieland deze week nog eens twee vossen gevangen. Dat meldt Staatsbosbeheer. Inmiddels zijn op het eiland vier vossen gestrikt. Daarnaast zijn er drie door jagers gedood. Met een totaal van zeven omgebrachte dieren sluit Staatsbosbeheer niet uit dat Vlieland weer volledig vrij van vossen is.
Omdat daar echter geen zekerheid over bestaat, worden de vangstpogingen nog een tijdje voortgezet.

bron: Leeuwarder Courant, 31/12/09

Vriendelijke groet,

Nico

mlahaye