vijver

Gestart door antire, juni 19, 2006, 20:00:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

antire


  September 2004 vijver gegraven.voorjaar 2005 een aantal kleine watersalamanders ontdekt en een paar alpenwatersalamanders .Eind juni zaten er jonge salamanders  1 tot anderhalve centimeter.Veel bruine kikkers, geen groene die zaten wel in vijver 3 huizen verderop.
Dit jaar hetzelfde verhaal.3 weken geleden 6 goudwindes erbij gezet,om te kijken of de salamanders zich er iets van aan zouden trekken,maar tot nu toe leven ze goed samen.

Salamanders zijn druk bezig geweest eitjes en sperma af te zetten.Na de afgelopen koude periode zijn ze daar, nu het weer warmer is geworden,opnieuw mee begonnen of liever gezegd mee verder gegaan.

Benieuwd of ik dit jaar wel een groene kikker te zien krijg.Of te horen.

Jeroen Nagtegaal

Als je nog kikkervisjes wilt moet je die vissen eruit halen die vreten alles op, bij mij teminste, Ik heb zelf plots 2 groene kiks erin, ze komen vanzelf wel een keer aanlopen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

grunsven

windes betekenen het einde voor je amfibieën. Er zal waarschijnlijk vrijwel geen larf meer groot worden.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

antire

heb nog een kleiner vijvertje tegenover de grotere en daar zitten ook een aantal salamanders in zonder vissen.Dan kunnen die rustig groot worden.