Hoofdmenu

vos

Gestart door antire, juni 19, 2006, 19:10:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

antire


   in de nacht van 14 op 15 juni om 2 uur wakker geworden door geluid.kijkuit raam en onder mijn raam zit een jonge vos of  volwassen vrouwtje, dat weet ik niet precies,de zak kapot te maken.nadat de helft op straat ligt schrikt hij en loopt weg de hoek om.ik woon hemelsbreed 800 meter van de sint pietersberg.

derop

vos
#1
Makkelijk happie voor de vos. Er zullen er bij jou in de buurt vast wel meer zijn.
Mooi plekkie daar bij de sint pieterberg. Voor jou en de vos :)  Hoop er ooit ook eens èèn van dichtbij te aanschouwen. Bofkont! ;)  
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop

laatvlieger

Tip:
ga een dagje naar de Oostvaardersplassen, en ga dan een tijdje op de kleine Praambult staan. De vossen zijn daar ook overdag actief! (evenals de herten overigens)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

antire


ik woon inderdaad mooi ook vaker snachts 2 spelende steenmarters onder mijn raam gehad.

Jeroen Nagtegaal

Heb je ook al das gezien bij jou huis? Ik zie der namelijk veel meer dassenburchten dan vossenholen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Kaja

hoe kun je het verschil tussen mannetje, vrouwtje en jonge vos zien?

Pim

De mannetjes (rekel) zijn o.h.a. iets groter dan vrouwtjes, maar dit is in het veld vaak lastig te zien.

De vrouwtjes (moervos) hebben o.h.a. een duidelijkere witte bef.

De jonge vosjes zijn natuurlijk kleiner en als ze geboren worden is de vacht nog eerder bruinig dan roodbruin, schitterend zijn de helder blauwe kijkers van deze prachtige schepsels!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

antire

wel een burcht,maar zelf geen das gezien.

Jeroen Nagtegaal

Vreemd, er zijn egt 10-tallen burchten daar,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

CiteerTip:
ga een dagje naar de Oostvaardersplassen, en ga dan een tijdje op de kleine Praambult staan. De vossen zijn daar ook overdag actief! (evenals de herten overigens)
dat heb ik wel s geprobeerd maar ik heb ze nooit gezien daar.. waar zitten ze meestal? midden in het veld of..?

kroonp

Citeer
CiteerTip:
ga een dagje naar de Oostvaardersplassen, en ga dan een tijdje op de kleine Praambult staan. De vossen zijn daar ook overdag actief! (evenals de herten overigens)
dat heb ik wel s geprobeerd maar ik heb ze nooit gezien daar.. waar zitten ze meestal? midden in het veld of..?
Overal waar je maar kijken kan  :D

Bij de kijkhut de zeearend kun je ze ook heel goed zien. Lopen aan de andere kant van de sloot.  Je ziet ze daar gewoon rond scharrelen, op zoek naar een lekker hapje. Soms tot zo'n 20/30 meter voor de hut.
Groet

Peter Kroon

frankw

hmnmm... ok. heb ze nooit gezien.. en ik weet niet precies hoe ik bij dse zeearend kankomen dus daar ben ik nog nooit geweest.

thijs

Vanaf het bezoekerscentrum op de Knardijk gaat er een gemarkeerde wandeling heen.
Het is een (vooral voor een vogelkijkhut) enorme toren, op www.vogelkijkhut.nl staan nog wat foto's.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

frankw

vos
#13
ok. ik ga er de volgende keer zeker een keer klijken. bedankt!

maar welke kijk hut is dan de hut die je ziet rechts vanaf de kleine praambult? of is dat deze?

thijs

vos
#14
Wigbels eiland is geloof ik niet te zien vanaf Kleine Praam.
Ik weet welke je bedoelt en ik heb even gezocht op de onvolprezen vogelkijkhut-database, vogelkijkhut.nl, en het is de Brandgans. Deze bereik je door vlak voor je bij de Zeearend aankomt, naar links te gaan. Dan kom jee eerst langs Wigbels Eiland en daarna bij de Brandgans

Thijs

of je moet de grote toren bedoelen, maar dat is dus de Zeearend.
Thijs Udo
VWG Alkmaar