Good value for money?

Gestart door Goyatlah, juli 29, 2009, 02:09:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Is dit de moeite om aan te schaffen (heb al Heidemann & Seidenbusch & Gerken & Sternberg & Cham 1 + binnenkort 2)?
http://www.eti.uva.nl/products/catalogue/cd_detail.php?id=77
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

RubenWinter

Licht eraan welk jaar ie is uitgekomen.
De systeemeisen zien er namelijk niet echt nieuw uit...
Groeten,

Ruben Winter

Taka

Inhoudelijk weet ik niet. Ik heb echter wel twee andere CD-ROMs van ETI en die zijn technisch zo onhandig dat ik ze niet gebruik. En kijk naar deze: "geschikt voor windows 3.1". Het is hele oude software.
(Sybe)

ronald

is idd oud spul, wat op zich niet erg zou hoeven zijn, libellenlarven evolueren toch iets minder snel dan computers. het is de vraag wat ze toen al van larvenhuidjes afwisten (voor 98), en ik ben toch wel wat sceptisch, al is dat vooral een gevoelskwestie.
ik zou voor dat geld toch liever iets van recenter datum aanschaffen. norling en sahlen was ik zelf bv erg over te spreken. zij konden ons uit de droom helpen toen we op een ven venwitsnuithuidjes vonden met enorme stekels, wat volgens heidemann en seidenbusch oostelijke witsnuit zou moeten zijn (was wel erg spannend  ;D ).
dus zelfs die grundliche duitsers zijn niet helemaal volledig.
groeten, Ronald van Seijen

Goyatlah

Ok, weet je waar ik Norling & Sahlen kan bestellen (NHBS heeft hem niet)?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

marcel123

#5
1. Ik dacht dat ie in de bibliotheek van de NVL zat en dat hij daar tegen portokosten te leen is voor leden. Dat was tenminste 10 jaar geleden zo.
2. Hij is onder tijdsdruk gemaakt dus hij kan nog beter dan hij nu is geworden.

Op het forum is nu iemand actief die je er meer over kan vertellen

'Dagvlinders van Europa' kkon idd recent niet op een nieuwe laptop worden geinstalleerd. Dat zou ik toch ook maar verifieren. Het zou best kunnen dat het een resolutie van 640x480 ondersteund, dus dat je scherm maar voor een kwart wordt gevuld als je je resolutie niet aanpast..;-).

ronald

Citaat van: Goyatlah op juli 29, 2009, 14:49:14 PM
Ok, weet je waar ik Norling & Sahlen kan bestellen (NHBS heeft hem niet)?

helaas, ik had het boek te leen, ik weet niet waar je het kunt bestellen. ik kom er nu wel uit met het duitse duo, die grootstekeldubia's is tot nu toe het enige wat de heren niet beschreven, verder is dat een heel volledig boek.
groeten, Ronald van Seijen

Goyatlah

NHBS heeft hem dus wel maar als onderdeel van een heel dure CD-Rom http://www.nhbs.com/aquatic_insects_of_north_europe_tefno_62841.html

164 euro is een beetje heel erg prijzig voor 65 bladzijden (rest gaat over andere noord-europese waterinsecten)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's