Domme vragen bestaan niet!

Gestart door wouterbosgra, juli 27, 2009, 22:33:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

...zeggen ze wel eens. Bij deze ga ik een poging doen, maar ondanks dat ie stom klinkt vraag ik het me al van kinds af aan af:

Stel je bent een mol. Je bent lekker een tunnel aan het graven. Het is pikdonker dus je ziet helemaal niks. Je hebt geen flauw idee waar je bent zogezegd. En stel, er loopt een groot kanaal pal naast het weiland waarin jij niets vermoedend aan het graven bent... moet toch zo'n beetje de nachtmerrie van elke mol zijn om met je tunnel op een kanaal / sloot / meer / waterding uit te komen? Behoorlijke rotbaan dat mol zijn dunkt me, want iedere schep aarde die je wegduwt kan je laatste zijn!

Of voelen die beesten dat tijdig aan dat ze water naderen?

Lampe

#1
In tegenstelling tot wat veel mensen denken kan een mol heel goed zwemmen en heeft een mol totaal geen hekel aan water. Die redt zich dus prima.

En tja.. Domme vragen bestaan niet? Dit was geen domme vraag.

Wel vind ik het dom als mensen vragen terwijl je aan het schoffelen, schilderen of verven bent.. Goh buurman, ben je aan het schoffelen, schilderen/verven? Nou goh...... Valt het op? Duh.
Vriendelijke groet,

Nico

Jeroen Nagtegaal

Ik denk dat ze ook wel voelen of de grond vochtig is of niet, en dus aan de hand van de vochtigheid bepalen of ze rechtdoorgaan of omkeren.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tim Asbreuk

Het peil van de sloot/kanaal is vaak (vrijwel) gelijk aan het grondwater peil. Een mol zal niet onder het grondwater gaan graven dus als de mol een sloot treft is dit de droge zijde van het talud.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk