parelamaniet??

Gestart door ratje, juli 25, 2009, 20:40:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Deze amaniet? stond onder beuk. Hij viel me op door de kleur en omdat er bijna geen pukkels op zaten. Toch een parelamaniet?

adinda

#1
Kan het geen Narcisamaniet zijn? De ring zit ook vrij laag op de steel zo te zien.
Maar aan de andere kant is er wel een rode verkleuring op de hoed waarneembaar met wat velum resten.
Met vriendelijke groeten,

Joop

Gulistan

Het heeft natuurlijk veel geregend. Dan kunnen de pukkeltjes wel afwassen. Maar ik vind de kleur ook erg atypisch, hij lijkt zo maisgeel. Heb je hem meegenomen?
Groeten van Christiane

ratje

Joop dank voor je reactie. Nee Christiane, ik heb hem niet meegenomen, het was de enige. Vandaar. Hij viel me ook op door de kleur van de hoed en ik heb gekeken naar de spikkels die er (bijna niet) opzaten.

Gulistan

Misschien kan je op een andere foto (scherpere) van de steel zien of het manchet fijn gerieft is
Groeten van Christiane

ratje

Hoi Christane, de steel was het slechtse van de foto  :angry: Als ik op de foto kijk denk ik dat-ie niet helemaal gegroefd is, wel breukjes onderin.

Gulistan

Volens mij wel fijn gerieft, en is dan Parelamaniet met een atypische kleur, wellicht ook veroorzaakt door veel regen
Groeten van Christiane

ratje

het blijft een lastig ding, maar wel een mooie kleur :o

bruggeman

Voor de goede orde. Weten jullie dat de info over amanieten op waarneming.nl prima in orde en makkelijk te raadplegen is?
groet,
Ida

ratje

Christiane je hebt gelijk. Ik ben vanmiddag nog even wezen kijken en hij heeft een hele fijn gegroefde ring :duim: