Kleine zilverreiger

Gestart door wijnands, juli 24, 2009, 21:14:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

wijnands

Tenzij ik erg abuis ben natuurlijk. Liep bij Looe, Cornwall, een leuk wandelpad langs de westerlijke tak van de Looe River. Zie ik deze twee waden in de rivier.



Ik helemaal blij. Zie ik 2 dagen later dat er pal tegenover een parkeerplaats een stuk of 20 van deze vogels nestelen.

:rolleye:
Groeten,
Jeroen Wijnands

JohanvantBosch

Bijna goed.... dit zijn kleine zilverreigers: zwarte snavel, zwarte poten en gele voeten.

wijnands

Oops! Nou goed, gelukkig kan ik het onderwerp aanpassen
Groeten,
Jeroen Wijnands

JohanvantBosch

Citaat van: wijnands op juli 24, 2009, 21:26:31 PM
Oops! Nou goed, gelukkig kan ik het onderwerp aanpassen
geen schande als je er naast zit, toch?  ;D

wijnands

Zo'n klein beetje niet vind ik. Laatst had ik een purperreiger in eerste instantie als een ralreiger geidentificeerd. Gelukkig las ik het verschil in formaat voordat ik hier postte.  ;D
Groeten,
Jeroen Wijnands

redmar_woudstra

Broeden ze tegenwoordig ook al in Engeland?
groet,
Redmar

s.w.s

Citaat van: redmar_woudstra op juli 25, 2009, 14:57:28 PM
Broeden ze tegenwoordig ook al in Engeland?
Ik heb ze vorig jaar ook bij Brownsea Island (Zuid Engeland) gezien. Daar schijnen ze inderdaad te broeden.

Wel was ik deze week verbaasd om de soort ook al aan te treffen op het strand/wad bij Dublin (vanuit de trein naar Dun Laoghaire). Twee stuks, zag al meer recente waarnemingen op die plek op Observado.

Toch ook een behoorlijke expansie als je dat vergelijkt met de verspreidingskaarten in de ANWB of Europese broedvogelgids (maar die is al uit 1997)
Groetend, Swim