Hoofdmenu

Verzameling

Gestart door derop, juni 18, 2006, 10:43:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

derop

Meer dan twintig jaar heeft mijn vader met veel liefde en passie een verzameling aangelegd van foto's van alle vogelsoorten van de wereld. Maar liefst 39 zweedse banden vol met min. 100 tot 200 bladzijdes per band met foto's. Hij heeft er ook een lijst bij gemaakt met alle vogelsoorten van de wereld daarop. Helaas heeft hij zijn werk nooit af kunnen maken. Tien jaar geleden is mijn vader overleden en sindsdien staat het bij mijn moeder in de kast. Niemand van ons kan de moed opbrengen om het af te maken. Eerlijk gezegd ontbreekt het mij ook aan kennis en zin om die kennis te vergaren. Mijn interesse gaat meer uit naar wat er groeit en bloeit in Nederland. Maar wij vinden het wel erg jammer dat al zijn werk nu staat te vergaan en dat niemand er iets mee doet. Bij die 39 banden zijn ook nog zo'n tien tijdschriftdozen vol met tijdschriften waar hij nog foto's uit wilde halen en er zijn ook nog een stel boeken die hij wilde verknippen. Vaak kocht hij van een boek drie exemplaren,..twee voor de plaatjes erin en een om zo te houden. Deze verzameling moet echt naar een liefhebber die er ook echt wat mee wil gaan doen,..zodat mijn vaders werk niet voor niets is geweest.
Wie o wie ziet het wel zitten om dit werk af te maken. T.e.a.b.
Mail me maar dan kunnen we desnoods een afspraak maken om de boel te bekijken en te bespreken.

P.S. Alleen te gebruiken voor privèbezit,. i.v.m. copyright.
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop

Jizzy

Hoi Margot,

Toen ik je bericht las had ik direct zoiets van "interessant.. digitaliseren en op het net gooien zodat idereen er iets aan heeft" want als er 20 jaar met passie an gewerkt is zal het zeker de moeite waard zijn. De eerstvolgende gedachte was echter dat je zegt dat hij de foto's overal uitknipte en zo en het dus niet zijn eigen foto's zijn. Je loopt dan onherroepelijk tegen copyright bescherming aan en derhalve zal een dergelijke verzameling dus helaas niet anders gebruikt kunnen worden dan als, weer een, priveverzameling. Hierom denk ik dat je best een liefhebber zult vinden maar dat het niet mee zal vallen iemand te vinden die dit werk "af" wil en kan maken. Natuurlijk wens ik je hierbij wel alle succes toe! Mocht het onverhoopt echter niet lukken dan mag je altijd contact met me opnemen over de boeken die nog intact zijn en die je kwijt wilt.

Groetjizz,

Amy  :)  

derop

Bedankt Amy,

Ik zal aan je denken!
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop

tekenaar

Je hebt een pb-tje.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

derop

Bedankt Paul voor de info,....heb een P.S.je toegevoegd aan originele oproep.
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop

minoli

:rolleyes: Heb je die verzameling van je vader nog. Ik vind dit heeeeeeeel erg interessant. Mijn zoon fotografeert namelijk ook allemaal vogels en probeert daar een verzameling van te maken. Dus met die boeken vanje vader....... wow.

geef me een berichtje svp

derop

Ja de verzameling is er nog. Heb nu niet veel tijd maar kom erop terug!!
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop

derop

Hoi Minoli,

Je hebt een persoonlijk berichtje ontvangen van mij.
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop