Hoofdmenu

Rietzanger

Gestart door J&L, juli 15, 2009, 13:57:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

J&L

Hoi,

Ik had een Rietzanger met een Aluminium ring, weet iemand hier iets van?

Oenanthe

Dit is een ring zoals elke ringvergunninghouder gebruikt. De enige manier om meer te weten te komen is het volledige ringnummer aflezen. Dat is op basis van deze foto onmogelijk.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

J&L

Hoi,

Tja,.... dat is lastig a)De vogel vertikte het om dichter bij te gaan zitten.
                           b)Ik werd lek geprikt door de steekmuggen.
Misschien komt hij ooit dichterbij.
Bedankt voor de reactie.

Oenanthe

Rietzangers krijgen de op één na kleinste ringmaat die er beschikbaar is. Zelfs met de vogel in de hand moeten wij zeer zorgvuldig te werk gaan om het nummer foutloos af te lezen. Veldaflezingen van deze ringmaat komen vrijwel nooit voor, dus trek het je niet aan.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

rob_voesten

Citaat van: Oenanthe op juli 15, 2009, 22:06:14 PM
Rietzangers krijgen de op één na kleinste ringmaat die er beschikbaar is. Zelfs met de vogel in de hand moeten wij zeer zorgvuldig te werk gaan om het nummer foutloos af te lezen. Veldaflezingen van deze ringmaat komen vrijwel nooit voor, dus trek het je niet aan.

Maar het is mogelijk.

IK heb al verschillende graspiepers afgelzen en ook enkele roodborsten en noem maar op krijgen ook allemaal 2,3 ringen.

je heb te eerste heel veel geduld nodig en ook wel geluk omdat de vogel tog wel dicht bij moet komen. En het weer en het licht moet goed zijn. Maar het is zeker mogelijk om ze aftelezen in het veld en al helemaal als je goede foto´s kun maken van de ring.

Groetjes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com