Misschien een domme vraag...

Gestart door MarjoSmeets, juli 07, 2009, 16:24:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

... maar is dit een gewone rat? Ik heb er eigenlijk nog nooit mee te maken gehad, totdat onze hond gisteren dit exemplaar ving. Alvast bedankt!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

lukkie

Groeten, Luuk

MarjoSmeets

#2
Oké bedankt Luuk!

Nog ff een vraag. Ik zag op wikipedia dat de kop-romplengte 214-290mm bedraagt. Deze rat is goed 130. Is dit nog een jonge rat en zou dat kunnen betekenen dat we ergens een nest hebben zitten? Wij hebben hier paarden, dus ook voer en het zou dus niet zo prettig zijn als we hier een nest hebben zitten!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Date Lutterop

...en domme vragen bestaan toch niet???

Groet,

Date


lukkie

Ja dit is een jonge rat. Het zou dus heel goed kunnen dat er een nest is geweest en dat er nog meer rondlopen. Maar waar heeft uw hond deze rat gevangen?
Groeten, Luuk

Lampe

Ik heb zelf ook paarden en dus ook voer, hoe en stro.

Dat betekend een ideale leefruimte voor ratten.
Ik zou eens goed gaan rondneuzen.
Vriendelijke groet,

Nico

MarjoSmeets

Citaat van: lukkie op juli 09, 2009, 18:45:23 PM
Ja dit is een jonge rat. Het zou dus heel goed kunnen dat er een nest is geweest en dat er nog meer rondlopen. Maar waar heeft uw hond deze rat gevangen?
In onze tuin, vlakbij de stallen! We zullen maar eens gaan zoeken. Een geluk dat we zo'n super muizenvangende hond hebben, die vindt die ratten vast ook wel!  ;D
Bedankt voor jullie reacties!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo