Hoofdmenu

Watersnip?

Gestart door Johannes Ruben, juli 10, 2009, 15:10:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johannes Ruben

Geachte Vogelaars,

'n Rustende Watersnip?
1.
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Bram Rijksen

Voordat je een soort noemt kan het helpen eerst 's gewoon op te schrijven wat je ziet. En dan niet eerst een foto maken, maar gewoon in het veld de vogel determineren (en zonodig als extra aanvulling nog een plaatje schieten). Determineren is kijken, op details letten, beschrijven, schetsen enzovoort.

Let bij deze vogel 's op de verhouding tussen de lengte van de snavel en het lichaam, en de tekening op de bovendelen (of beter: het ontbreken tekening..)

Helen Commandeur

Het blijft moeilijk dat grut  :rolleyes:
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Johannes Ruben

Citaat van: Bram Rijksen op juli 10, 2009, 16:24:12 PM
Voordat je een soort noemt kan het helpen eerst 's gewoon op te schrijven wat je ziet. En dan niet eerst een foto maken, maar gewoon in het veld de vogel determineren (en zonodig als extra aanvulling nog een plaatje schieten). Determineren is kijken, op details letten, beschrijven, schetsen enzovoort.

Let bij deze vogel 's op de verhouding tussen de lengte van de snavel en het lichaam, en de tekening op de bovendelen (of beter: het ontbreken tekening..)

Bedankt!

Menigeen kan (óók) leren van Mr. Abraham...
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Citaat van: Helen Commandeur op juli 10, 2009, 17:33:16 PM
Het blijft moeilijk dat grut  :rolleyes:

Ik zie na verdere bestudering van foto (oplichten):

Lange geel/oranje vrijwel rechte snavel met donker uiteinde; gevlekte rug en borstdelen oranjebeige. Verhouding lengte snavel tot grootte vogel, vanwege lighouding door mij moeilijk in te schatten. Meen wel een 'Grutto-uitdrukking' te herkennen.

Dít is dan wel een 'moeilijke' Grut...TTO :huh:

Bedankt voor cryptische omschrijving en onderstreep met graagte jouw Credo:

"Ik leer graag en leer elke dag".
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Bram Rijksen

Lange geel/oranje vrijwel rechte snavel met donker uiteinde; gevlekte rug en borstdelen oranjebeige. Verhouding lengte snavel tot grootte vogel, vanwege lighouding door mij moeilijk in te schatten. Meen wel een 'Grutto-uitdrukking' te herkennen.

Dít is dan wel een 'moeilijke' Grut...TTO :huh:

Tadaah!