Even ter check dubbelcheck

Gestart door wouterbosgra, juli 12, 2009, 10:05:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

http://waarneming.nl/waarneming/view/43772638

Ik zie dat de status inmiddels op 'goedgekeurd' staat. Mag ik daaruit concluderen dat het em is?

Windekind

Wouter,

ik heb hem toch maar weer even van goedgekeurd afgehaald, want ik kan het toch niet zeker zeggen.
Ik meen onderaan drietallige blaadjes te zien wat typerend is voor de Noorse.
Daarnaast ken ik kwintelooien redelijk goed omdat we bezig zijn daar een beheerplan voor te schrijven en ik daar dit jaar diverse keren ben geweest.
Noorse ganzerik komt op enkele plekken , plaatselijk zelfs vrij veel voor in het gebied.
In veel mindere mate groeit er echter ook P recta of P intermedia en wel o.a. precies op de plek waar jouw pijl staat.
Die kon ik toen niet zeker benoemen omdat de plant nog in het begin van zijn ontwikkeling was en alle onderste bladen precies 5 tallig waren.
However, als jij hebt geconstateerd dat de blaadjes drietallig waren onderaan dan zal het vrijwel zeker P norvegica zijn.
Maar ik kan het op basis van de foto dus niet zeker zeggen, maar de noorse ganzerik komt daar dus wel zeker voor.
p.s. ook de grote hoeveelheden Duizendguldenkruid, Duits en dwergviltkruid gezien op dat veldje bij jouw pijl ?

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

wouterbosgra

Dan mag ie op zeker. Die recta en intermedia hebben we overigens niet gezien. Duizendguldenkruid en duits viltkruid hadden we inderdaad ook gevonden. Leuke veldjes daar!