Hoofdmenu

Najaar 2009

Gestart door henkjanvdkolk, juli 09, 2009, 22:28:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

George Tanis

http://public.flysafe.sara.nl/bambas/migration/index.php

foutje of echt???

gisterenavond nog 5 keer koperwieken over Port Zelande (brouwersdam)

vr. groet, George

Predator

ze anticiperen alvast op de vuurpijlen tijdens oud en nieuw zeker?  :P
Groet, Maarten

henkjanvdkolk

Door het vuurwerk gaan wel alle ganzen de lucht in en verplaatsen zich maar lijkt me niet dat dat meegemeten wordt..
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

George Tanis

Het valt tot nu toe mee, het waren "maar" voorspellingen. Kijken wat aankomende nacht gaat gebeuren.

vr. groet, George

Adri Clements

Citaat van: henkjanvdkolk op december 31, 2009, 17:17:28 PM
Door het vuurwerk gaan wel alle ganzen de lucht in en verplaatsen zich maar lijkt me niet dat dat meegemeten wordt..

Die vliegen dan idd waarschijnlijk te laag om door de radar te worden opgepikt.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Gerard Troost

En het jaartotaal is: 14.158.616 trekkende vogels genoteerd in 24.443 uur en 39 minuten verdeeld over 352 soorten. Totaal dit jaar over heel europa 24.072.780 trekkende vogels in dik 50.000 uur verdeeld over 419 soorten. In 2009 waren er 440 actieve telposten, tegen in 2008 357 actieve telposten)
Arjan Boele heeft e.a. nog eens kort samengevat op de SOVON site:
http://www.sovon.nl/default.asp?id=406#krant1280
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Predator

weet iemand of het ijsselmeer/markermeer al is dichtgevroren?
http://www.infocentrumbinnenwateren.nl/ geeft aan dat er wel al enkele veerdiensten uit de vaart zijn genomen.
Dan kan ik hier in de omgeving van het Noorzeekanaal weer grote groepen nonnetjes, brilduikers en zaagbekken verwachten.
Groet, Maarten

Gerard Troost

wat mij betreft mag de Oostzee dichtvriezen...
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen


Jan vH

#130
Volgens mij zijn grote delen van de randmeren al wel dichtgevroren, maar ik ben er zelf al een tijdje niet meer geweest. In ieder gaval op 3 km Valleikanaal gisteren al ongeveer 20 Kuifeenden, 10-15 Tafeleend en een Krakeend. Op het Veluwemeer wordt binnenkort al een wedstrijd georganiseerd, dus die zal wel helemaal dicht zijn. IJsselmeer en Markermeer zullen binnenkort ook wel dichtvriezen als het zo door blijft vriezen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Vincent Hart

Overigens grappig dat het topic 'Najaar 2009' heet (wat het allebei niet meer is) maar dat niemand de moeite neemt een nieuwe te openen  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Wat ik net op het nieuws zag was dat alles dicht ligt en er ijsbrekers varen op het Ijsselmeer, en in limburg zijn de grindgaten nog open...   
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Adri Clements

Citaat van: vincenthart op januari 07, 2010, 18:14:58 PM
Overigens grappig dat het topic 'Najaar 2009' heet (wat het allebei niet meer is) maar dat niemand de moeite neemt een nieuwe te openen  ;D

Goed beschouwd is de najaarstrek nog in volle gang, en is de benaming najaar wat mij betreft helemaal OK! tja dat 2009 is wat achterhaald, maar ach.... http://trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=781&land=5&site=0&datum=20100106&taal=1 voor wie zich afvroeg wat 'n vorstrush is: keiharde trek begin januari!
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Vincent Hart

Zo, dat zijn aantallen! En ik maar blij met een vorstvliedend groepje van 11 kramsen over een Amsterdams park vanochtend ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Thijs Fijen

Randmeren waren afgelopen zaterdag al helemaal dicht tot de ijsselmonding. Daarna was het helemaal open (warme ijsselwater?)

Het Markermeer was verdeeld dicht.. Grote slenken van wakken en kruiend ijs.. Maar ook hele grote stukken dichtgevroren. Maar nogmaals dit was afgelopen zaterdag! Ik hoorde toen ook van tellingen van 6000 Nonnetjes, 30000 Toppers ed op het IJsselmeer. Het IJsselmeer was ook helemaal open..
Thijs Fijen

Maarten Sluijter

.

Adri Clements

Je vergeet de ganzen van de eerste telling... zeer waarschijnlijk trek tussen slaap- en fourageergebied?
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Gerard Troost

Citaat van: Adri Clements op januari 20, 2010, 10:25:01 AM
Je vergeet de ganzen van de eerste telling... zeer waarschijnlijk trek tussen slaap- en fourageergebied?
Er waren wel veel ganzen on the move gisteren. In mijn midwintergebiedjes waren ze gisteren allemaal weg :( -> gelukkig zat er nog een IJsvogeltje
Ook andere telposten hadden aardige aantallen ganzen gisteren, Arjan Boele had 2k Kollen + beetje Brandjes en Scheveningen 2k brandjes. Dus huppeldepup, naar buiten en Trektellen maar weer ;) (wie maakt het topic voorjaar 2010 aan?)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jan vH

Citaat van: gtroost op januari 20, 2010, 11:35:30 AM
Citaat van: Adri Clements op januari 20, 2010, 10:25:01 AM
Je vergeet de ganzen van de eerste telling... zeer waarschijnlijk trek tussen slaap- en fourageergebied?
Er waren wel veel ganzen on the move gisteren. In mijn midwintergebiedjes waren ze gisteren allemaal weg :( -> gelukkig zat er nog een IJsvogeltje
Ook andere telposten hadden aardige aantallen ganzen gisteren, Arjan Boele had 2k Kollen + beetje Brandjes en Scheveningen 2k brandjes. Dus huppeldepup, naar buiten en Trektellen maar weer ;) (wie maakt het topic voorjaar 2010 aan?)
Frank Neijts: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=99365.msg666959/boardseen.html#new

Ik heb vandaag trouwens vandaag alleen maar twee groepen richting zuid gezien, gisteren zowel richting noord als zuid.
Jan van Harten
Validator Plantengallen