Grauwe gans met groene halsband

Gestart door MarianneW, juli 06, 2009, 22:00:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarianneW

Een grauwe gans gezien in Zevenhoven met op de groene halsband de letters sr onder elkaar en daarnaast een Y.
Marianne

Date Lutterop

Ik vermoed dat de Y een X moet zijn. Kan dat kloppen? In dat geval kun je de vogel melden bij:

e-mail : eckhart.kuijken@scarlet.be or christine.verscheure@scarlet.be

website: http://www.inbo.be

Groet,

Date


Jeroen Nagtegaal

Waarom Date?

Deze kun je invoeren in http://www.geese.org/
even een account aanmaken, en dan kun je hem invoeren, Kleur = donkergroen
Code = YSR
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Date Lutterop

#3
Omdat misschien niet iedereen zich wil verdiepen in de werking van zo'n invoerprogramma. Zeker als je maar een keer eens een halsband tegenkomt. Daarom...

YSR kom ik trouwens niet tegen op cr-birding.be, vandaar mijn suggestie voor XSR. Of mis ik iets?

Groet,

Date


Jeroen Nagtegaal

Er zijn meer projecten,  ;)
Y staat er niet tussen, maar is volgens mij recent pas in gebruik, evenals een L


CiteerGreen neckband with white code (1 letter and 2 numbers or letters)

SOVON t.a.v. Berend Voslamber, Rijksstraatweg 178, 6573 DG Beek-Ubbergen, The Netherlands.

e-mail : greylag@sovon.nl

website : www.geese.org

note 1 : series used are J00-J99, JAA-JZZ, K00-K99, KAA-KZZ, P00-P99, PAA-PZZ, R00-R99, RAA-RZZ, T00-T99, TAA-TZZ, V00-V99, VAA-VZZ, Z00-Z99, ZAA-ZZZ

note 2 : since 1999 legrings with same colour and code as neckbands are used.

not 3 : data can be entered on the website www.geese.org and results can be find under www.goosetrack.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

MarianneW

Het was 100% een Y hoor. Ik ga de link van Jeroen volgen, bedankt!
Marianne

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

MarianneW

Yep, hij is ingevoerd. Moest wel 3 keer opnieuw want blijkbaar werkt nog niet alles op de site optimaal.
Marianne

Jeroen Nagtegaal

Is inderdaad even zoeken, is namelijk ook in een nieuw jasje gestoken.
Waar was hij trouwens geringd?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

MarianneW

#9
Dat is een goede vraag, het probleem is dat op de site nog niet het ringprogramma voor de grauwe gans is opgenomen. Ik kan het dus niet vinden.
Vooralsnog wordt de melding "ringgegevens niet beschikbaar" gegeven, maar dat kan kloppen omdat de site nog niet compleet is, of het een recente ring is. De gans is overigens voor mij ook nog door iemand anders gemeld, dus hij bestaat in elk geval  ;D
Marianne

Jeroen Nagtegaal

Anders kun je ook even voor de zekerheid mailen naar: Berend . Voslamber @ sovon . nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rob_voesten

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 09, 2009, 10:48:53 AM
Anders kun je ook even voor de zekerheid mailen naar: Berend . Voslamber @ sovon . nl

Als de vogel dit jaar pas geringd is dan komen de ring gegevens er pas over een maand of 2 bij. Hij in nu nog bezig met vangen.

Dus effe wachten. Als je hem prive maild dan krijg je wel bericht maar als je effe wacht dan komt hij van zelf in Gees.nl ook te staan.

Groetjes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

BWoets

YSR is vermoedelijk geringd bij Zaandam. Ik had van de week namelijk Y.. en die kwam daar ook weg.
Afgelopen zomer zijn er enkele 100-den Grauwe Ganzen geringd in Noord-Holland met verschillende beginletters (in ieder geval Y, M, S) op verschillende locaties, zoals: Texel, Wieringen, West-Friesland, Zaanstreek, Zwanenwater en nog enkele gebieden.

Op geese.nl zou je inmiddels eenvoudig moeten kunnen achterhalen waar hij is geringd. Alle gegevens staan erin.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

MarianneW

De YSR is geringd bij Nieuwkoop. Ik heb al een paar weken geleden op geese.org het rapport kunnen opvragen. Vandaag had ik weer 2 grauwe ganzen met een groene halsring, weer 1 ook geringd in Nieuwkoop en 1 in Vinkeveen.
De grauwe ganzen staan er nu ook bij als soort op geese.org.
Marianne