Iemand voor dit bladrollertje?

Gestart door gardensafari, juni 13, 2006, 16:03:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Kan hem niet vinden. Heb mijn boeken nagekeken en UKMoths ligt weer eens onderuit.

Bij voorbaat dank en groetjes,

hans



Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Elachista

#1
E........, een leuk ...... :)
Groet,
Tymo

acherontia

Is een macro, staat dus gewoon in Skinner............

Groeten,

Jeroen

acherontia

Hé Tymo had het nu een beetje spannend gehouden........

Jeroen

Elachista

Groet,
Tymo

gardensafari

De heren worden bedankt voor hun duidelijkheid! Een macro dus. Maar dan eentje die sterk de indruk wil wekken een bladrollertje te zijn. Naast Skinner heb ik ook Waring en gelet op de typische houding dat boek erbij gepakt. Eerst gekeken bij de Notodontidae en toen bij de uiltjes. In Waring staat hij zelfs vanaf de zijkant bekeken, dus was het pleit snel beslecht. Een echte instinker dus. Even op vlindernet gecheckt: een niet zeldzaam, maar ook weer niet een zeer algemene soort en gelukkig stond daarbij: "mooi en klein, wordt mogelijk niet als uiltje herkend".
Bovendien staan op waarneming.nl nog maar twee andere waarnemers die het gemarmerde heide-uiltje hebben gezien, en dus ben ik er best trots op hem te hebben gefotografeerd en herkend.

Bedankt boys, jullie zijn groots  :gun:

:lol:  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Elachista

Ik heb m ook wel gezien  :P  maar de laatste drie avonden heb ik telkens boven de 100 soorten kunnen noteren en heb ik er de puf niet voor die stuk-voor-stuk in te gaan voeren + krijg je op waarneming.nl dan van die gigantische lijsten waar je je eigen waarnemingen amper in terug zult vinden  :ph34r:  
Groet,
Tymo