Hoofdmenu

Gaffellibellen

Gestart door WillemV, juli 04, 2009, 16:09:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

WillemV

Beste Gaffellibeltoeristen

Het bekende Gaffelplekje langs de Roer bleek vandaag weer eens ontsierd te worden door achtergelaten plastic zakken en ander afval. Je bent hier te gast op andermans bezit, gedraag je dan ook zo en neem jouw of andermans afval mee. Zodra de eigenaar zich hier aan begint te ergeren en/of het een gevaar vindt voor zijn koeien, is het voor iedereen afgelopen! Bedankt.

Willem
Have a nice day!

Willem Vergoossen

kroonp

#1
Citaat van: WillemV op juli 04, 2009, 16:09:43 PM
Beste Gaffellibeltoeristen

Het bekende Gaffelplekje langs de Roer bleek vandaag weer eens ontsierd te worden door achtergelaten plastic zakken en ander afval. Je bent hier te gast op andermans bezit, gedraag je dan ook zo en neem jouw of andermans afval mee. Zodra de eigenaar zich hier aan begint te ergeren en/of het een gevaar vindt voor zijn koeien, is het voor iedereen afgelopen! Bedankt.

Willem

Deze opmerking lijkt me nogal misplaatst.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die op dit forum actief zijn en andere natuurliefhebbers daar hun troep achter laten...
Om dan gelijk ook verantwoordelijk gesteld te worden voor andermans afval vind ik ook nogal vergezocht.
Hoewel het natuurlijk niet verkeerd is om andermans afval mee te nemen.  :blink:




Groet

Peter Kroon

WillemV

Helemaal niet misplaatst. 99% van de mensen die ik hier tref zijn libellenwaarnemers. Ik weet bovendien dat er meer dan gemiddeld forummensen komen. Het is ook niet de eerste keer dat er afval achterblijft na bevestigd bezoek van libellofielen. Daarom nogmaals het vriendelijke verzoek om hier attent op te zijn. Voor de rest geldt: wie de schoen past, trekke hem aan.  :duim:
Have a nice day!

Willem Vergoossen

kroonp

Citaat van: WillemV op juli 04, 2009, 16:51:25 PM
Helemaal niet misplaatst. 99% van de mensen die ik hier tref zijn libellenwaarnemers. Ik weet bovendien dat er meer dan gemiddeld forummensen komen. Het is ook niet de eerste keer dat er afval achterblijft na bevestigd bezoek van libellofielen. Daarom nogmaals het vriendelijke verzoek om hier attent op te zijn. Voor de rest geldt: wie de schoen past, trekke hem aan.  :duim:

Tsjah, als dat echt zo is dan zeg ik: pek en veren, schandpaal, etc.
Maar nogmaals, ik kan het me nauwelijks voorstellen.

Het gemak waarmee mensen afval laten rondslingeren is trouwens wel een groot probleem.
Helemaal nu met dit warme weer zie je overal mensen het water opzoeken, waarbij vaak afval achter blijft. Op de strandjes langs de Waal zag ik afgelopen week ook een boel afval. Ik zag een stel jongens zelfs bierflesjes stukgooien op een krib. Hoe stom kan je zijn om je eigen zwemstrandje te verknallen met glas.   :angry:
Groet

Peter Kroon

Platbuik

Wij zijn er gisteren ook geweest, en hebben wat zwerfplestik meegenomen.
Is dat niet tevoorschijn gekomen na het maaien?
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

JohanvantBosch

Ik snap de gedachte, maar ook ik kan me niet voorstellen dat dit het werk van libellenliefhebbers is. Er komen volgens mij best veel fietsers in het gebied en misschien in de avonden wel jeugd. Ook wordt er door de rivier bij tijd en wijle neem ik aan zwerfplastic meegevoerd.

Ik denk dat het goed is om mensen hierop te wijzen, maar om hierbij nu ook al aan libellenmensen te denken gaat er bij mij echt niet in.

Jeroen Nagtegaal

Ach het gaat erom dat iedereen gewoon zo'n rotzooi meeneemt, toch?
Ik begreep dat op de plek niets was voor vissers, of hangjeugd die het water in ging. Overigens komt daar ook geen hoogwater zover ik begreep.

Ik zal er komende week ook even langsgaan als het weer even meezit, zal dan wel een plaatje maken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com