vlinders ZO Frankrijk

Gestart door douwehellinga, juni 12, 2006, 21:16:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

douwehellinga

Bedankt voor de hulp bij mijn vorige vragen!
Hieronder volgen nog een aantal, hoofdzakelijk parelmoervlinders, sommigen misschien wel dubbel of driedubbel, of onduidelijk.
Wie kan er wat van maken?








Albert Vliegenthart

Beste Douwe,

Waarom denk je dat het allemaal parelmoervlinders zijn?
De eerste foto is een spikkeldikkopje. Dit is een heel moeilijke groep. Zo te zien is dit een vrij groot exemplaar, daarom vallen enkele soorten al af. Ik kan aan deze foto niet heel goed zien welke soort het is. Maar het zou een geelbandspikkeldikkopje kunnen zijn. De tweede is een distelvlinder, dat is een schoenlapper en geen parelmoervlinder. Deze laatste groep heeft meestal alleen oranje en zwart op de bovenzijde. De derde is een dubbelstipparelmoervlinder. Deze soort hebben we in je vorige topic behandeld. De laatste is een zuidelijk grauw zandoogje. Dit is te herkennen aan de gegolfde achterrand en de brede geurstreep (deze is bij grauw zandoogje smal en heeft minder gegolfde rand).
Als ik het zo snel even zie, heb je een aantal leuke soorten gezien in de Provence.

Groeten, Albert

douwehellinga

CiteerBeste Douwe,

Waarom denk je dat het allemaal parelmoervlinders zijn?
De eerste foto is een spikkeldikkopje. Dit is een heel moeilijke groep. Zo te zien is dit een vrij groot exemplaar, daarom vallen enkele soorten al af. Ik kan aan deze foto niet heel goed zien welke soort het is. Maar het zou een geelbandspikkeldikkopje kunnen zijn. De tweede is een distelvlinder, dat is een schoenlapper en geen parelmoervlinder. Deze laatste groep heeft meestal alleen oranje en zwart op de bovenzijde. De derde is een dubbelstipparelmoervlinder. Deze soort hebben we in je vorige topic behandeld. De laatste is een zuidelijk grauw zandoogje. Dit is te herkennen aan de gegolfde achterrand en de brede geurstreep (deze is bij grauw zandoogje smal en heeft minder gegolfde rand).
Als ik het zo snel even zie, heb je een aantal leuke soorten gezien in de Provence.

Groeten, Albert
Bedankt Albert. Gister heb ik al een antwoord verstuurd, maar dat heb ik blijkbaar niet goed gedaan. Mijn computerkennis is ook al niet zo bijster goed.
Overigens: ik heb nog een aantal vlinders die ik graag wil opsturen, maar omdat ik geen adsl heb, duurt het allemaal nogal lang.
Groeten
Douwe

hiskodevries

Douwe,

Als je een trage verbindinghebt, knip dan met fotobewerkingsssoftware een stuk uit de foto welke relevant is en post die. hoe kleiner de foto hoe sneller de overdracht.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

douwehellinga

CiteerDouwe,

Als je een trage verbindinghebt, knip dan met fotobewerkingsssoftware een stuk uit de foto welke relevant is en post die. hoe kleiner de foto hoe sneller de overdracht.
Fijn, bedankt voor de tip
Groeten
Douwe