Visjes in de schaduwrand

Gestart door boogey55, juni 12, 2006, 20:59:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

boogey55


De visjes zijn ongever 8cm en zwemmen in stilstaand water (uiterwaarden).
Wat zijn het?
Groet, Pim Frijling
Wolvega

GerardL

#1
Volgens mij zijn dat baarzen / baarsjes

Grtzzz

Gerard

boogey55

Vanwege die vertikale strepen dacht ik dat ook, maar er waren er heeeeeeeel veeeeeeel.
B)  
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Piter Anjema

Ik mis een beetje de rode vinnen en ook de hoge rug van een baars, wel was het mijn eerste ingeving.
Nu neig ik meer naar de snoekbaars die heeft wel witte vinnen en zwemt ook in scholen. en in het water heeft een snoekbaars ook duidelijker strepen, dan op het droge. Deze strepen zijn echter weer redelijk duidelijk. En de snoekbaars houdt meer van diepte. Alhoewel met dit hete weer zou ik ook wel eens aan de opervlakte willen komen.

Toch geven de niet aanwezige rode vinnen mij de doorslag, dus ga ik voor de Snoekbaars.

Of is er iets mis met het kleurenspectrum van de camera?

groeten

jessesven

CiteerIk mis een beetje de rode vinnen en ook de hoge rug van een baars, wel was het mijn eerste ingeving.
Nu neig ik meer naar de snoekbaars die heeft wel witte vinnen en zwemt ook in scholen. en in het water heeft een snoekbaars ook duidelijker strepen, dan op het droge. Deze strepen zijn echter weer redelijk duidelijk. En de snoekbaars houdt meer van diepte. Alhoewel met dit hete weer zou ik ook wel eens aan de opervlakte willen komen.

Toch geven de niet aanwezige rode vinnen mij de doorslag, dus ga ik voor de Snoekbaars.

Of is er iets mis met het kleurenspectrum van de camera?

groeten
Het zijn jonge baarsjes, die hebben nog niet de kenmerken van oudere, meer volwassen baarsjes. Snoekbaarsjes zijn het niet, die komen echt niet aan de opppervlakte: is niet goed voor ze!!! Bovendien paait baars eerder als snoekbaars, dat komt meer overeen met de lengte.


Piter Anjema

CiteerHet zijn jonge baarsjes, die hebben nog niet de kenmerken van oudere, meer volwassen baarsjes.

Nee klopt de hoge rug niet, maar de rode vinnen mogen er nu wel zijn.

idd het zijn Baarzen

tekenaar

#6
eens met de meeste. Jonge snoekbaars heeft bovendien een karakteristiek patroon van slechts 2 donkere strepen (eentje in het midden van het lichaam en eentje op de staartwortel). Baarsjes, dus.

Linksonder zwemt nog iets anders, ik denk aan een ... bittervoorntje (maar wel met een vraagteken)
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

HansJWG

baarsjes, heb er ook een paar..

Groet, Hans