Zuid-West van Amsterdam: wie heeft tips voor gebied?

Gestart door marinissen, juni 30, 2009, 14:52:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

marinissen

Morgen ben ik in A'dam en wil einde middag/avond op weg naar huis nog naar een leuk libellengebied (en dus niet in de file gaan staan).
Ik was 2 weken terug in de Kennemerduinen, maar dat viel wat tegen.
Ook met de excursieplanner kom ik niet echt spannende dingen tegen.
Waterleidingduinen bij Vogelenzang?

Wie weet een mooi, rustig gebied(je), ZW van A'dam?

groet,
Leo
groet,
Leo

Bertusvr

AWD in Vogelenzang is leuk maar niet veel bijzonderheden (althans ik zie daar nooit veel, voornamelijk watersnuffels, gewone pantser) Wel veel kleine vuurvlinders, rupsen St jacobsvlinder en kans op andere typische duinvlinders.

Zuidoost van Amsterdam kun je naar de Kromme Rade. Veel leuker, maar misschien wat uit de richting. Als je voor 1500 uur uit Amsterdam vertrekt, doe je er een klein half uurtje over. Kans op vuurlibel, bruine korenbout, smaragdlibel, vroege glazenmaker en zeker veel variabele waterjuffers, lantaarntjes, gewone pantsers.  Let wel op dat het daar aardig kan waaien. Ik werk in Amsterdam en als ik uit het werk ergens heen ga dan is dat de kromme rade. Muggenspray meenemen.

Gert Veurink

Als ik in die hoek was zou ik naar kleinst waterhoen gaan... of de duinvlinders denk ik
groet!
Gert Veurink




marinissen

groet,
Leo

marinissen

Het was mooi daar; Kromme Rade.
Rustig, paar mensen met honden, verder niemand.
Ik was er jaren geleden geweest toen ik het LAW pad daar liep.

Voor het eerst de Vuurlibel gezien, een felrood mannetje.
Verder een soort of 6-7. Er was pas gemaaid.

groet,
Leo
groet,
Leo

Bertusvr

Toch leuk een vuurlibel. Jammer dat ze pas gemaaid hadden. Had je geen last van de flinke files op de A2

marinissen

Heen niet, maar ik reed 1600 weg bij de RAI, iets meer dan 3 kwartier naar KR.
Maar het gebied maakte dat goed.
En om 2100 was de weg "leeg".
groet,
Leo