gebied zoeken op coordinaten

Gestart door jeep, februari 19, 2005, 10:06:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

jeep

Ik was vanmorgen bezig met het uitzoeken van gebieden die bij Zeeland waren ingedeeld maar toch bij Zuid-Holland hoorden.
Dat bracht mij er op dat je bij controle van de coordinaten al onraad zou kunnen bespeuren.
Vervolgens denk je dan: kan ik geen gebieden zoeken op basis van de coordinaten. Omdat Zuid Holland noordelijker ligt dan Zeeland zou je al snel een selectie kunnen maken.
Dat blijkt dus niet te kunnen. (Dus 16 schermen doorbladeren).
En toch zou het voor meer dingen wel handig zijn.
Want als je ergens bent dan zou je middels het zoeken op coordinaten een heel aardig inzicht kunnen krijgen van de vogelgebieden in de directe omgeving.
Of als je een waarneming wilt invoeren in een voor jou niet zo bekende omgeving dan kun je ook makkelijk zoeken op gebieden die in die omgeving al zijn gedefinieerd. Dat voorkomt ook dubbele gebiedsnamen.
Voor de heren programmeurs een leuke klus?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Freek Verkerk

Ja, hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor.

waarschijnlijk wordt er gewerkt met een database die SQL begrijpt.

Ik weet niet hoe de tabellen heten en de velden, maar ik doe een gok:

De query zou zoiets moeten zijn als

Select * from gebied
order by coordinaat hoog

Of natuurlijk

Select * from gebied
order by coordinaat laag

En als je dan toch bezig bent kun je direct toevoegen;

Select * from gebied
order by kilometercode

Het probleem zal wel zijn om binnen het menu een plaats voor deze queries te vinden.
Een extra scherm lijkt me een mooie oplossing.


 :duim:  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

paulhoekstra

Zou het mogelijk zijn om bij instellen alerts in te kunnen stellen dat je alle bijzondere waarneming van een bepaalde regio krijgt. Dus dat je 4 coördinaten invult en dat je dan alle bijzondere waarnemingen binnen dat gebied krijgt.
groeten,
Paul

hiskodevries

dat is er al
gebied kiezen + straal
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

paulhoekstra

Ah, mooi. Had ik over het hoofd gezien.
groeten,
Paul