Hoofdmenu

zwavelzwam

Gestart door sjani van ophemert, juni 30, 2009, 09:51:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

sjani van ophemert

Zit ik goed met een zwavelzwam. Hij zat  jammergenoeg wat hoog in een fruitboom. Alvast bedankt groetjes sjani

sjani van ophemert

nog een andere foto

Gulistan

Sjani, ik denk dat je het te maken hebt met een mooi en jong exemplaar van een Ruige weerschijnzwam, Inonotus hispidus
Groeten van Christiane

knabenkraut

Komen de kleuren echt overeen met de werkelijkheid? Ik zit namelijk ook nog in de richting van de biefstukzwam te denken.
groetjes,
Dini

xenion

Laat hem maar even groeien, dan kunnen we het hopelijk iets meer eens zijn over de naam ;) Al denk ik zelf wel aan een jonge Zwavelzwam...
Groeten,
Martin

sjani van ophemert

De kleuren zijn goed overgekomen ,dus hetzelfde als de zwam. Daarom viel hij mij ook op , met dat oranje en geel. Hij zit hoog dus , dan blijft hij wel hangen. Nog even wachten.  Ik ga nog wel even kijken. groetjes sjani

Ismael

ah leuk jong raden  ;) ik ga met Christiane mee. Voornamelijk omdat het er maar 1 is en omdat hij op een fruitboom zit. Zwavel en biefstuk zitten het meest op eik. Maar we zullen zien!
Groeten Ismaël Wind

Gert Kremer

Gokken :o  ik doe mee.
Zwavelzwam! op Amerikaanse vogelkers ook te vinden B)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gulistan

Wat is de inzet? Ik ben van plan om rijk te worden   :wacko:
Groeten van Christiane

Stip

wat dacht je van zwavelzwam op knotwilg, ook gezien,
Maar dit ding zou ook wel eens een jonge boomgaardvuurzwam kunnen zijn.
Ik zou hem even testen op smaak, jonge zwavelzwam zou naar kip moeten smaken
(chicken of the woods)
Groeten Stip
www.helotiales.nl

xenion

Citaat van: Stip op juli 02, 2009, 19:11:02 PM
Ik zou hem even testen op smaak, jonge zwavelzwam zou naar kip moeten smaken
Nog nooit van gehoord, moet je hem dan eerst nog braden? :P
Groeten,
Martin

Gulistan

ja, je kan hem ook paneren, hij smaakt echt naar kip :duim:
Groeten van Christiane

xenion

Dan kom ik er haast niet onderuit om toch eens een stukje te proeven...
Maar dan heeft 'ie waarschijnlijk niet zo'n lekker krokant velletje na het braden? :P
Groeten,
Martin

Gulistan

#13
 :( Je zult het zonder velletje moeten doen. Het beste is om hem eerst een paar minuten te koken.
Groeten van Christiane

sjani van ophemert

Vanavond nog even geweest, het wordt denk ik toch  geen zwavelzwam. De oranje rand  doet mij nu ook denken aan een ruige weerschijnzwam. De bovenkant lijkt bruin (fluwelig) jammer dat hij zo hoog zit. (wij zijn gaan  staan op de picknick tafel )  maar  wij zullen toch een trap moeten nemen.Het was trouwens een appelboom. De bovenkant lukte ons net niet. groetjes sjani.

Gulistan

En wat was nou de inzet al weer?   :wacko:
Groeten van Christiane

knabenkraut

Citaat van: Gulistan op juni 30, 2009, 12:09:16 PM
Sjani, ik denk dat je het te maken hebt met een mooi en jong exemplaar van een Ruige weerschijnzwam, Inonotus hispidus


De inzet:

Eeuwige roem voor jou Christiane   ;D :duim:  ;D
groetjes,
Dini

xenion

Citaat van: Gulistan op juli 04, 2009, 09:22:26 AM
En wat was nou de inzet al weer?   :wacko:
Een gekookte Ruige weerschijnzwam? :P Maar je had helemaal gelijk, die roem heb je verdiend :)
Groeten,
Martin

Gert Kremer

 :-X gokken, ik wordt er niet goed van.
Christiane  :duim:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Stip

Ha Gert,
dit is geen kwestie van gokken, Christiane heeft er jaren voor gestudeerd   :angel:
Groeten Stip
www.helotiales.nl

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gulistan

Zo kan ie wel weer jongens. Ik hoopte toch meer op rijkdom dan op roem....
Groeten van Christiane

Ismael

Heej kben met de juiste meegegaan, eindelijk een x goedgegokt :blink: Jammer dat er geen rijkdom aan vast zit, hoewel natuurlijk wel geestelijke rijkdom  :lol:
Groeten Ismaël Wind

Gert Kremer

Citaat van: Ismael op juli 05, 2009, 00:37:31 AM
Heej kben met de juiste meegegaan, eindelijk een x goedgegokt :blink: Jammer dat er geen rijkdom aan vast zit, hoewel natuurlijk wel geestelijke rijkdom  :lol:

He Ismael: de kracht van kennis gaat voor op ;D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.