cocon van wat?

Gestart door jeanette essink, juni 23, 2009, 10:26:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

jeanette essink

Natuurvriendin vond dit prachtig gevlekte coconnetje tussen de Blauwe bessen regio Dieren. Omdat ik ook geen idee heb of dit van een  spin, vlinder of ander insect is, plaats ik het maar op dit forum. Wie is in staat het een naam te geven? Bvd.

Arp

Ik dump deze bij mij op schijf in een bakje "Sluipwespcocon ofzo", maar dat is ook maar op basis van wat anderen op internet er ooit over gezegd hebben. Heb er nog nooit eentje uitgebroed.

Overigens leek het mij in eerste instantie vreemd, omdat veel sluipwespjes gewoon uit de overleden (cocon van de) geparasiteerde gastheer komen kruipen, maar er was iets van een verklaring bij dat deze tonnentjes wel als geparasiteerd herkenbaar zouden zijn omdat de sluipwesp (of de gastheer?) er een ander cocon van maakt dan normaal ofzo, maar dat ben ik even kwijt.

Maar goed, voor hetzelfde geld is het ook gewoon heel wat anders ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

harry60

Is inderdaad een zelfde iets, misschien eens die 2 meenemen en uit laten komen die ik gezien heb als ik ze kan terug vinden.

Heb dit nog niet eerder gedaan, maakt me wel nieuwsgierig en leuk om te doen ?

Gr Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Arp

Citaat van: harry60 op juni 27, 2009, 20:51:10 PM... misschien eens die 2 meenemen en uit laten komen die ik gezien heb als ik ze kan terug vinden .... maakt me wel nieuwsgierig en leuk om te doen ?
Tuurlijk, altijd leuk - en cocon hoef je niet meer te voeren hè ;D

Ben ook wel benieuwd ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Wim Bakker

Kijk, zoiets vonden wij ook in het Haaksbergerveen. Geen idee...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson