Hoofdmenu

Foutmeldingen Telmee.nl

Gestart door Titia Wolterbeek, juni 26, 2009, 15:19:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hinko

Vanmorgen werkte de boel redelijk maar nu ligt alles er weer uit.
mvgr, Hinko

Hinko

Inzoomen op de kaartjes werkt niet goed. Vaak lukt het niet.
Ook kan het gebeuren dat als het wel werkt, je een andere extent (uitsnede) krijgt dan dat je opgevraagd hebt.
mvgr, Hinko

niekl

#32
Hoi,
Bij "exporteer" krijg ik afwisselend dit:
Fatal error: Allowed memory size of 268435456 bytes exhausted (tried to allocate 101 bytes) in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_observations.php on line 283

of dit:
Fatal error: Allowed memory size of 268435456 bytes exhausted (tried to allocate 2283 bytes) in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_observation.php on line 280

browser is ff
mvrgr.
Niek Louwers

hiskodevries

niek, die fout krijg je op waarneming.nl ook als je teveel data wilt ophalen. maak je datum grenzen wat kleiner
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

niekl

#34
Hisko,
Wil ik best doen als iemand me vertelt hoe dit moet.
Om echter een kleine 10000 "vinkjes" te gaan zetten gaat zelfs mij iets te ver.

mvrgr.
Niek Louwers

hiskodevries

niek, van de telmee software weet ik verder niets.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

niekl

#36
Als ik mijn waarnemingen in telmee sorteer op "datum gewijzigd" krijg ik 9981 records. Als ik op "soort" sorteer krijg ik er 9992 ??????
mvrgr.
Niek Louwers

niekl

In telmee --> "soortenlijst" staan geen micro nachtvlinders.
Ik kan althans mijn Kroosvlindertje niet vinden in mijn lijst.
mvrgr.
Niek Louwers

niekl

#38
Citaat van: hiskodevries op oktober 03, 2009, 16:56:28 PM
niek, die fout krijg je op waarneming.nl ook als je teveel data wilt ophalen. maak je datum grenzen wat kleiner

Oké, wat verder gezocht en via "zoeken" lukt het wel.
Misschien wel zo gemakkelijk als er ergens in de gebruiksaanwijzing verteld wordt hoeveel records er maximaal in een keer "gedownload" kunnen worden.
mvrgr.
Niek Louwers

niekl

#39
Bij het "partieel" downloaden gaat er iets fout:
Als er bij "van" (datum) een niet bestaande (b.v. 31-06-2007) ingevuld wordt krijg ik dit:

Warning: pg_query() [function.pg-query]: Query failed: ERROR: date/time field value out of range: "2007-6-31 00:00" in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_dbconnection.php on line 88
niets gevonden

Vul ik echter zo'n foute datum in bij "tot" dan worden de gegevens van de eerst volgende dag, zónder foutmelding, vooraan in de export-file gezet. Hierna volgen de gegevens vanaf de "van" datum tot en met de ("tot" datum - 1)

Verder valt me op dat ik de gegevens "tot-en-met" krijg en niet "tot"
mvrgr.
Niek Louwers

Titia Wolterbeek

Hoi Niek,

Dank voor je meldingen, ik heb het doorgegeven, je hoort nog.
Inderdaad is een toelichting (over aantallen records die je kunt downloaden en hoe je die kunt selecteren) wel handig...

Hartelijke groet,
Titia

Titia Wolterbeek

CiteerInzoomen op de kaartjes werkt niet goed. Vaak lukt het niet.
Ook kan het gebeuren dat als het wel werkt, je een andere extent (uitsnede) krijgt dan dat je opgevraagd hebt

Hinko,
Jou melding vraag ik ook gelijk na, ik weet niet zeker of dat al is opgelost.
Hartelijke groet,
Titia

Martin Scheper

Citaat van: Martin Scheper op juli 28, 2009, 13:13:19 PM

Hierbij doe ik melding van enkele problemen die ik ondervind bij TELMEE.

-als ik via Home-Zoek waarnemingen-Eigen foto's naar m'n foto's ga, dan kan ik zien dat er 28 pagina's zijn met foto's, echter, ipv dat ik foto's zie, zie ik vierkantjes met een rood kruisje erin. Kan dit verholpen worden, zodat ik mijn eigen foto's weer kan zien? (ook bij soortinfo komen er bij de vlindersoorten waarbij ik een foto heb ge-upload geen foto's van mij in beeld)

-als ik via Waarnemingen-foto's naar m'n foto's ga, dan kan ik zien dat ik 32 pagina's heb met foto's. Voor het grootste deel zie ik nu wel foto's, alleen enkele van de laatste pagina's tonen ook vierkantjes met een rood kruisje erin (waarschijnlijk met name bij waarnemingen die in eerste instantie via Landkaartje zijn ingevoerd, zie ook opmerkingen hieronder).

-als ik naar mijn eigen waarnemingen ga, waarbij een foto ge-upload is, en ik klik bij een soort op 'foto', dan krijg ik keurig een kaartje met de lokatie en de foto, bijvoorbeeld bij de volgeling op 16-7-2009.
Er zijn echter ook waarnemingen met foto waarbij, als ik op foto klik, de foto als vierkant met een rood kruisje erin verschijnt. Dit schijnt het geval te zijn bij waarnemingen die ik via Landkaartje heb ingevoerd (dat heb ik even weer een poosje gedaan omdat TELMEE het naar mijn ervaring niet zo goed deed), en die inmiddels overgeheveld zijn naar TELMEE, bijvoorbeeld bij de appeltak op 23-5-2009. Kan dit opgelost worden?
Overigens zijn er ook wel enkele die wel goed gaan, bijvoorbeeld de berkeneenstaart op 23-5-2009 is wel weer de foto te zien.

-hoe zit het met het overhevelen van waarnemingen van Landkaartje naar TELMEE? Bijvoorbeeld op 10-5-2009 heb ik 23 waarnemingen van nachtvlinders ingevoerd, waarvan 14 met foto. Op TELMEE zie ik daar nu maar 13 waarnemingen van, bovendien allen zonder foto, terwijl er waarnemingen bij zitten waarbij op Landkaartje wel een foto is bijgevoegd. En 10 mei is maar een voorbeeld, er zijn veel meer data waarbij niet alle waarnemingen zijn overgeheveld van Landkaartje naat TELMEE. Kan dit opgelost worden?

Kortom, ik mis een hoop waarnemingen, en ook foto's. Hopelijk kan een en ander opgelost worden. Binnenkort ga ik met vakantie, dus geen haast, maar ik hoop dat ik daarna weer met een gerust hart waarnemingen kan invoeren. Bij voorbaat dank.

De problemen zoals ik die in bovenstaand bericht heb omschreven, duren tot op heden voort. Hopelijk kunnen deze problemen binnenkort opgelost worden?
Martin.

P.S. Op pad gaan is leuker dan achter de P.C.!

Erik Korsten

Hallo Telmee-beheerders,

bij deze twee problemen die ik tegenkom bij de validatie van waarnemingen:

1. waarnemingen die niet via Telmee zijn ingevoerd, maar die via een bulkload via de NDFF in Telmee zichtbaar worden zijn als validator niet te openen. Als je zo'n waarnemingen aanklikt wordt het scherm voor de details wel geopend, maar blijft de data "laden" zonder iets weer te geven. Omdat de status van die data wel "ingediend" is en niet "goedgekeurd" blijven ze dus lang als "ingediend" staan.
Dit trad al even op, maar omdat ik voldoende nieuwe via Telmee ingevoerde waarneming te valideren had heb ik het even geparkeerd.

2. sinds vorige week lukt het echter ook niet meer om via Telmee ingevoerde waarnemingen te bekijken. Het scherm voor de details wordt wel weer geopend maar ik zie alleen de teksten:

observation info
pictures
form
log

de browser zegt "klaar" en het scherm blijft verder leeg.

Kan hier naar gekeken worden? Ik wil mijn validatiewerk niet te lang laten liggen.

groeten,

Erik

niekl

Omdat ik al erg lang wacht op een reaktie betreffende het downloadprobleem maar bij stukjes en beetjes gewerkt.
Daarbij kom ik in een groot aantal records het volgende voorbeeld tegen betreffende sekse:

wetenschappelijke naam   datum   aantal   stadium / sekse   sekse
Ischnura elegans   21-5-2008 0:00   5   imago (adult)   â™,â™, ♀♀


Ik kan er geen kaas van maken.
mvrgr.
Niek Louwers

hiskodevries

de telmee reageeerdster ( Titia ) is op vakantie
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Erik Korsten

Dag Telmee-beheerders,

het probleem dat ik meldde:
Citaat van: Erik Korsten op oktober 23, 2009, 17:31:59 PM
Hallo Telmee-beheerders,

bij deze twee problemen die ik tegenkom bij de validatie van waarnemingen:

1. waarnemingen die niet via Telmee zijn ingevoerd, maar die via een bulkload via de NDFF in Telmee zichtbaar worden zijn als validator niet te openen. Als je zo'n waarnemingen aanklikt wordt het scherm voor de details wel geopend, maar blijft de data "laden" zonder iets weer te geven. Omdat de status van die data wel "ingediend" is en niet "goedgekeurd" blijven ze dus lang als "ingediend" staan.
Dit trad al even op, maar omdat ik voldoende nieuwe via Telmee ingevoerde waarneming te valideren had heb ik het even geparkeerd.

2. sinds vorige week lukt het echter ook niet meer om via Telmee ingevoerde waarnemingen te bekijken. Het scherm voor de details wordt wel weer geopend maar ik zie alleen de teksten:

observation info
pictures
form
log

de browser zegt "klaar" en het scherm blijft verder leeg.

is inmiddels opgelost, Dank daarvoor!

groeten,
Erik

Titia Wolterbeek


Citaat van: niekl op oktober 26, 2009, 16:50:36 PM
Daarbij kom ik in een groot aantal records het volgende voorbeeld tegen betreffende sekse:

wetenschappelijke naam   datum   aantal   stadium / sekse   sekse
Ischnura elegans   21-5-2008 0:00   5   imago (adult)   â™‚♂ ♀♀


Niek, ik heb even nagevraagd hoe dit komt. Oorzaak is dat we voor 'man+vrouw' symbooltjes hebben opgenomen in de database (alleen voor de combinatie, niet voor man of vrouw apart), die excel niet herkend. Voor een excel-download niet handig dus. We passen het aan.

Hartelijke groet,
Titia



Titia Wolterbeek


Citaat van: Martin Scheper op oktober 14, 2009, 11:12:13 AM
Hierbij doe ik melding van enkele problemen die ik ondervind bij TELMEE.

-als ik via Home-Zoek waarnemingen-Eigen foto’s naar m’n foto’s ga, dan kan ik zien dat er 28 pagina’s zijn met foto’s, echter, ipv dat ik foto’s zie, zie ik vierkantjes met een rood kruisje erin. Kan dit verholpen worden, zodat ik mijn eigen foto’s weer kan zien? (ook bij soortinfo komen er bij de vlindersoorten waarbij ik een foto heb ge-upload geen foto’s van mij in beeld)

-als ik via Waarnemingen-foto’s naar m’n foto’s ga, dan kan ik zien dat ik 32 pagina’s heb met foto’s. Voor het grootste deel zie ik nu wel foto’s, alleen enkele van de laatste pagina’s tonen ook vierkantjes met een rood kruisje erin (waarschijnlijk met name bij waarnemingen die in eerste instantie via Landkaartje zijn ingevoerd, zie ook opmerkingen hieronder).

-als ik naar mijn eigen waarnemingen ga, waarbij een foto ge-upload is, en ik klik bij een soort op ‘foto’, dan krijg ik keurig een kaartje met de lokatie en de foto, bijvoorbeeld bij de volgeling op 16-7-2009.
Er zijn echter ook waarnemingen met foto waarbij, als ik op foto klik, de foto als vierkant met een rood kruisje erin verschijnt. Dit schijnt het geval te zijn bij waarnemingen die ik via Landkaartje heb ingevoerd (dat heb ik even weer een poosje gedaan omdat TELMEE het naar mijn ervaring niet zo goed deed), en die inmiddels overgeheveld zijn naar TELMEE, bijvoorbeeld bij de appeltak op 23-5-2009. Kan dit opgelost worden?
Overigens zijn er ook wel enkele die wel goed gaan, bijvoorbeeld de berkeneenstaart op 23-5-2009 is wel weer de foto te zien.

-hoe zit het met het overhevelen van waarnemingen van Landkaartje naar TELMEE? Bijvoorbeeld op 10-5-2009 heb ik 23 waarnemingen van nachtvlinders ingevoerd, waarvan 14 met foto. Op TELMEE zie ik daar nu maar 13 waarnemingen van, bovendien allen zonder foto, terwijl er waarnemingen bij zitten waarbij op Landkaartje wel een foto is bijgevoegd. En 10 mei is maar een voorbeeld, er zijn veel meer data waarbij niet alle waarnemingen zijn overgeheveld van Landkaartje naat TELMEE. Kan dit opgelost worden?

Kortom, ik mis een hoop waarnemingen, en ook foto’s. Hopelijk kan een en ander opgelost worden. Bij voorbaat dank.


Martin, dat je foto's niet zichtbaar waren is ontstaan bij de overzetting van de database naar een nieuwe Linox-server. Die is hoofdlettergevoelig, en dat gaf deze problemen. Als het goed is hebben we dat nu opgelost. Wil je daar een keer naar kijken?
Bedankt,
Titia

vuurvlinder

Net als Martin mis ik ook nog steeds waarnemingen en foto's op Telmee die ik eerder had ingevoerd op Landkaartje.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Martin Scheper

Hoi Titia,

Zowel via "Home-Zoek waarnemingen-Eigen foto's" als via "Waarnemingen-foto's" zie ik nu mijn foto's, hiephoi, in ieder geval een stuk opgelost, dank jullie wel.

Maar er blijven nog "maar's":
-bijvoorbeeld als ik via Home-Zoek waarnemingen van 2009 de waarnemingen van de argusvlinder selecteer kan ik zien dat er vier waarnemingen bij zitten waarbij in totaal 6 foto's zijn ge-upload; als ik op "fototoestel" klik komt keurig de waarneming in beeld en ook de foto's. Maar als ik naar "Soortinformatie" ga en dan naar de argusvlinder en dan de foto's bekijk, zie ik mijn foto's niet.
-er zijn nog steeds meerdere waarnemingen waarbij als ik via Home-Zoek waarnemingen naar bepaalde waarnemingen ga, en op "fototoestel" klik, de foto als rood kruisje bij de waarneming in beeld komt, bijvoorbeeld bij het groot avondrood op 23 mei 2009.

Verder bestaat het probleem van ontbrekende waarnemingen en foto's nog steeds van waarnemingen die in het voorjaar van 2009 zijn ingevoerd via Landkaartje, zie ook het bericht van Astrid / "Vuurvlinder".

Martin.

P.S. Op pad gaan is leuker dan achter de P.C.!

Erik Korsten

Beste Telmee-beheerders,

het was even opgelost, maar helaas is onderstaand probleem bij het valideren weer terug:

Citaat van: Erik Korsten op oktober 23, 2009, 17:31:59 PM
Hallo Telmee-beheerders,

bij deze twee problemen die ik tegenkom bij de validatie van waarnemingen:

1. waarnemingen die niet via Telmee zijn ingevoerd, maar die via een bulkload via de NDFF in Telmee zichtbaar worden zijn als validator niet te openen. Als je zo'n waarnemingen aanklikt wordt het scherm voor de details wel geopend, maar blijft de data "laden" zonder iets weer te geven. Omdat de status van die data wel "ingediend" is en niet "goedgekeurd" blijven ze dus lang als "ingediend" staan.
Dit trad al even op, maar omdat ik voldoende nieuwe via Telmee ingevoerde waarneming te valideren had heb ik het even geparkeerd.

Daarnaast zijn er twee nieuwe opvallende problemen, mogelijk ook met betrekking op waarnemingen die via de bulkload zijn binnengekomen. Bij heel recente waarnemingen gaat het meestal wel goed.

A.
Als ik een waarneming wel kan openen en valideer en daarbij bijvoorbeeld terugkeer, dan blijft Telmee hangen in het waarnemingscherm en blijft hij bezig om de waarneming "op te slaan". je kunt dat scherm sluiten om terug te keren naar de lijst van waarnemigen en dan zie je dat wel is opgeslagen dat de waarneming is goedgekeurd. Dat gaat dus wel goed, maar het zou fijn zijn als het waarnemingsscherm niet zou blijven hangen.

B. Als je een waarneming hebt bekeken goedgekeurd (hier genoemd waarneming Q) keer je terug naar het de lijst van waarnemingen. Als je daarna de volgende waarneming (R) wilt bekijken dan opent het waarnemingsscherm met de Google-Maps locatie van de vorige waarneming en wordt de data van de nieuwe waarneming niet geladen. Het scherm blijft dan blanco. Zie de bijlage "openen waarneming R na Q blijft hangen.jpg"

Kan hier iets aan gedaan worden?

groeten,

Erik Korsten


Ineke

Hallo Erik,

Ik heb er melding van gemaakt, we gaan er naar kijken!

Groet,
Ineke Koopmans
Team Telmee

Ineke

Hallo Erik,

Naar aanleiding van je foutmeldingen over de validatie. We zijn er even ingedoken en hebben het probleem gevonden: het script was nog niet helemaal bijgewerkt, daardoor ontstond een fout bij het wijzigen van de status. Inmiddels is de fout hersteld en zou alles weer naar behoren moeten werken.

Laat maar even weten of dat ook echt zo is!  ;D.

Groet,
Ineke
Team Telmee

Catwzl

Hoi,

Sinds de nieuwe versie van Telmee op 16 Nov online is gegaan werkt er van alles niet meer. Zo is de zoekoptie bij waarnemingen invoeren verdwenen. De functie waarneming verwijderen achter een waarneming in de waarnemingenlijst is foetsie. De links in het hoofmenu naar het forum en Telmeer werken niet omdat de url niet klopt (staat index.php voor http, tja dat werkt niet). Wanneer ik in mijn waarnemingen lijst kijk (ongeacht welke zoekcombinatie of zonder te zoeken) blijkt dat bij veel waarnemingen in deze lijst van voor 2009 geen aantallen meer staan maar alleen +, ongeacht welk aantal er gemeld is. Bij de waarneming zelf staat wel het correcte aantal. Ik weet niet of de problemen bekend zijn, maar bij deze dus.

Groetjes;
Roel van den Heuvel
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

Ineke

Hallo Roel,

Bedankt voor je meldingen. We gaan het zo snel mogelijk oplossen allemaal!

Groet,
Ineke Koopmans
Team Telmee

Ineke

Citaat van: Catwzl op november 18, 2009, 15:06:50 PM
De functie waarneming verwijderen achter een waarneming in de waarnemingenlijst is foetsie.

Misschien ten overvloede: je kan waarnemingen nog wel verwijderen door de waarneming die je wil verwijderen te selecteren (vinkje aanzetten) en vervolgens bovenaan je waarnemingenlijst op het prullenbakje te klikken. Maar we gaan de optie die er was ook weer terug zetten!

Groet,
Ineke

EP4

Ik heb dit bericht ook via info gedaan. Ik krijg nl. vierkante hokjes met rode kruisjes in plaats van mijn foto's, bij Telmee. Hoe kan dat???

Groetjes Lineke EP4.

Ineke

Hallo Lineke,

Ik zag dat je via info al antwoord hebt gekregen, maar voor de volledigheid ook nog even hier:
Je kunt normaal gesproken op zo'n kruis klikken (probeer ander ook de andere muisknop) en dan moet het zichtbaar worden, soms geeft je browser boven in het scherm ook een foutmelding (gele regel).

Ik ben het zeker met je eens dat het zo niet handig is: en natuurlijk is het ook niet de bedoeling. We gaan zorgen dat het overzicht wordt terugzet.

Groet,
Ineke Koopmans
Team Telmee

Ineke

Citaat van: Catwzl op november 18, 2009, 15:06:50 PM

De links in het hoofmenu naar het forum en Telmeer werken niet omdat de url niet klopt (staat index.php voor http, tja dat werkt niet). Wanneer ik in mijn waarnemingen lijst kijk (ongeacht welke zoekcombinatie of zonder te zoeken) blijkt dat bij veel waarnemingen in deze lijst van voor 2009 geen aantallen meer staan maar alleen +, ongeacht welk aantal er gemeld is. Bij de waarneming zelf staat wel het correcte aantal. Ik weet niet of de problemen bekend zijn, maar bij deze dus.

Groetjes;
Roel van den Heuvel

Hallo Roel,

Naar aanleiding van je meldingen van gisteren. De links zijn inmiddels weer juist, index.php is weggehaald. Het plusje in het veld 'aantal' geeft weer dat bij de telmethode aanwezig is gekozen (in plaats van bijvoorbeeld exact of ongeveer). Bij kiezen voor aanwezig geef je aan dat het aantal niet van belang is. Dat is nu ook duidelijker weegegeven in het menu. Maar we zoeken nog even naar een oplossing dit duidelijker weer te geven.

Groet,
Ineke
Team Telmee