Hoofdmenu

Foutmeldingen Telmee.nl

Gestart door Titia Wolterbeek, juni 26, 2009, 15:19:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Titia Wolterbeek

Onlangs is de nieuwe versie van Telmee.nl in gebruik genomen. Nieuw daarbij (en zichtbaar voor de gebruikers) is met name de mappenstructuur. Je kunt je waarnemingen nu eenvoudig in mappen organiseren. Daarnaast zijn er veel zaken verbeterd en is het datamodel aangepast.
Graag horen wij het wanneer je problemen hebt met het gebruik van Telmee.nl. Werken functies niet, zijn ze onduidelijk? Wat kan er beter? Die zaken kun je hier melden.

Titia Wolterbeek
Projectleider Telmee.nl

allartk

kleiningheid:

De inlog formulier valt een beetje uit zijn voegen op in firefox 3.5 (gisteren uitgebracht)
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Margreet Kwh

Dit is geen foutmelding, maar een melding van een probleem dat opgelost is:

Eindelijk is mijn probleem opgelost met het zichtbaar maken van de kaart. Ik kreeg steeds een grijs vlak. De oplossing is gekomen dankzij mijn dochter, die ontdekte dat ik een corrupt profiel had onder Firefox. :duim:

Misschien zijn er meer mensen die dit probleem hebben; let wel, je Firefoxprofiel zit nogal verborgen opgeborgen; vraag het een kenner.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

marijn

#3
Citaat van: allartk op juli 01, 2009, 14:15:25 PM
kleiningheid:

De inlog formulier valt een beetje uit zijn voegen op in firefox 3.5 (gisteren uitgebracht)

Beste Allart,
Dank voor het melden! Wij hebben het hier net in Firefox 3.5 proberen te reproduceren, maar hebben het probleem hier niet. Zou het te maken kunnen hebben met de custom skin (of plugins?) die je gebruikt? Zijn er meer mensen met Firefox 3.5 waarbij de inlogvakjes ook te groot weergegeven worden?

Met vriendelijke groet,
Marijn Prins
Telmee
Marijn Prins

Vincent

Citaat van: allartk op juli 01, 2009, 14:15:25 PM
kleiningheid:

De inlog formulier valt een beetje uit zijn voegen op in firefox 3.5 (gisteren uitgebracht)

Je zit op http://telmee.nl in plaats van http://www.telmee.nl wellicht maakt dat wat uit? Ik had dat laatst ook een oudere versie van het invoerscherm in beeld en het tikken van 'www' voor de link loste dat op.
Vincent

Tinok

Hoi Ik heb me net geregistreerd bij telmee en het inloggen lukte me niet als ik het vinkje onthoudt gebruikersnaam gebruikt, toen ik deze niet gebruikte deed ie het wel :huh: bij de tweede keer inloggen onthoudt het systeem het wel zonder fouten. Verder ga ik nu eens rondkijken bij deze website;-)
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Ineke

Citaat van: Tinok op juli 01, 2009, 19:16:42 PM
Hoi Ik heb me net geregistreerd bij telmee en het inloggen lukte me niet als ik het vinkje onthoudt gebruikersnaam gebruikt, toen ik deze niet gebruikte deed ie het wel :huh: bij de tweede keer inloggen onthoudt het systeem het wel zonder fouten. Verder ga ik nu eens rondkijken bij deze website;-)

Hoi Tinok,

Bedankt voor de melding. Ik heb het even geprobeerd, maar bij mij gaat het wel goed... Welke browser gebruik je? Wie weet ligt het daar aan...

Groet,
Ineke Koopmans
Telmee

Tinok

fire fox, versie weet ik niet heb ook wat addons...
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

marijn

Hmm, mij lukt het ook niet om dit te reproduceren. Als je nou het vakje weer uit- en aanvinkt, Tinok, treedt het probleem dan weer op, of was het misschien een eenmalig spook..?
Marijn Prins

allartk

#9
Citaat van: marijn op juli 01, 2009, 15:07:45 PM
Citaat van: allartk op juli 01, 2009, 14:15:25 PM
kleiningheid:

De inlog formulier valt een beetje uit zijn voegen op in firefox 3.5 (gisteren uitgebracht)

Beste Allart,
Dank voor het melden! Wij hebben het hier net in Firefox 3.5 proberen te reproduceren, maar hebben het probleem hier niet. Zou het te maken kunnen hebben met de custom skin (of plugins?) die je gebruikt? Zijn er meer mensen met Firefox 3.5 waarbij de inlogvakjes ook te groot weergegeven worden?

Met vriendelijke groet,
Marijn Prins
Telmee

firefox 3.5 op ubuntu. Ook met user styles uitgeschakeld blijft er een verschil tussen windows en ubuntu.

Ik dacht even ik kijk even, want het verschil is wel interessant. De source van de pagina's is echter de grootst mogelijke chaos (waarneming.nl is niet netjes, maar dit..), dus dat kan niet even.

Wellicht zitten er browser herkennings dingen in de site die er voor zorgen dat er verschillende stylesheets laden (nouja stylesheets, die zouden dus in de header moeten staan ).
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Catwzl

Hoi,

Tot mijn grote verbazing zijn waarnemingen die ik op Telmee ingevoerd heb, spontaan verdwenen!!! De laatste keer dat ik een export heb gemaakt voor de nieuwe versie van Telmee werd gelanceerd (24 Mei) stonden deze waarnemingen er nog wel in. Ook in exports van voor die datum staan ze erin. Exports na de lancering van de nieuwe Telmee staan ze niet meer in. Voor zover ik kan zien lijkt het erop dat de waarnemingen lukraak zijn verdwenen. Zo zijn alle waarnemingen tussen 4 Maart en 28 Maart foetsie (ik heb er enkele weer terug ingevoerd voor ik wist wat er aan de hand was). Op 4 Maart is van 5 waarnemingen ingevoerd alleen nog een Groene Specht overgebleven. In Maart 2009 heb ik totaal 127 waarnemingen ingevoerd (laatste export nageteld), ik kan er op Telmee nog maar 44 terugvinden!!! De rest kan ik met geen mogelijkheid vinden. Ik ontdekte dit toevallig, ik weet niet of het ook in andere maanden speelt. Het kan natuurlijk dat ik iets fout doe, maar heb alles geprobeerd en kan die waarnemingen NIET vinden. Dit lijkt mij i.i.g. geen goede zaak!!! Mijn vraag is dus, wat is hier aan de hand? N.B Ik heb Firefox 3.5 en MSIE 8 geprobeerd.

Groetjes,
Roel van den Heuvel
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

Ineke

Citaat van: Catwzl op juli 07, 2009, 17:53:43 PM
Hoi,

Tot mijn grote verbazing zijn waarnemingen die ik op Telmee ingevoerd heb, spontaan verdwenen!!!

Beste Roel,

Bedankt voor je melding. Hoogstwaarschijnlijk zijn je waarnemingen niet verdwenen, maar onzichtbaar geworden. We gaan er zo snel mogelijk naar kijken!
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Groet,

Ineke Koopmans
Team Telmee

marijn

Citaat van: Catwzl op juli 07, 2009, 17:53:43 PM
Hoi,

Tot mijn grote verbazing zijn waarnemingen die ik op Telmee ingevoerd heb, spontaan verdwenen!!! De laatste keer dat ik een export heb gemaakt voor de nieuwe versie van Telmee werd gelanceerd (24 Mei) stonden deze waarnemingen er nog wel in. Ook in exports van voor die datum staan ze erin. Exports na de lancering van de nieuwe Telmee staan ze niet meer in. Voor zover ik kan zien lijkt het erop dat de waarnemingen lukraak zijn verdwenen. Zo zijn alle waarnemingen tussen 4 Maart en 28 Maart foetsie (ik heb er enkele weer terug ingevoerd voor ik wist wat er aan de hand was). Op 4 Maart is van 5 waarnemingen ingevoerd alleen nog een Groene Specht overgebleven. In Maart 2009 heb ik totaal 127 waarnemingen ingevoerd (laatste export nageteld), ik kan er op Telmee nog maar 44 terugvinden!!! De rest kan ik met geen mogelijkheid vinden. Ik ontdekte dit toevallig, ik weet niet of het ook in andere maanden speelt. Het kan natuurlijk dat ik iets fout doe, maar heb alles geprobeerd en kan die waarnemingen NIET vinden. Dit lijkt mij i.i.g. geen goede zaak!!! Mijn vraag is dus, wat is hier aan de hand? N.B Ik heb Firefox 3.5 en MSIE 8 geprobeerd.

Groetjes,
Roel van den Heuvel

Hoi Roel,

Kijk even of je waarnemingen er weer staan; als het goed is wel! Het bleek vooral om de waarnemingen van maart te gaan. Die waarnemingen waren inderdaad voor jou onzichtbaar geworden doordat bij de overgang naar de nieuwe versie sommige van je waarnemingen niet in je nieuwe persoonlijke map/inbox waren geplaatst. Dit had automatisch moeten gebeuren, maar de routine bleek niet volledig uitgevoerd te zijn. We hebben dit nu gecorrigeerd en checken of verder alle waarnemingen zichtbaar zijn. Excuses voor de veroorzaakte schrik!

Groeten,
Marijn Prins
Team Telmee
Marijn Prins

Catwzl

Hoi,

Ik heb zonet gekeken en alle waarnemingen staan er gelukkig weer!! Zo te zien is het probleem opgelost.
Bedankt voor het snelle oplossen.

Groetjes;
Roel van den Heuvel
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

marijn

Citaat van: allartk op juli 02, 2009, 18:12:15 PM
firefox 3.5 op ubuntu. Ook met user styles uitgeschakeld blijft er een verschil tussen windows en ubuntu.

Ik dacht even ik kijk even, want het verschil is wel interessant. De source van de pagina's is echter de grootst mogelijke chaos (waarneming.nl is niet netjes, maar dit..), dus dat kan niet even.

Wellicht zitten er browser herkennings dingen in de site die er voor zorgen dat er verschillende stylesheets laden (nouja stylesheets, die zouden dus in de header moeten staan ).

Aha, ik wist niet dat daar een verschil zat tussen Windows en Ubuntu.
Telmee is de afgelopen jaren organisch gegroeid en uitgebouwd, en volgens mij gebaseerd op iets van voor de tijd dat valid xhtml en css belangrijke dingen waren... Verwacht op termijn een update waarin dit aangepakt zal worden!
Marijn Prins

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

deze kaart
http://www.telmee.nl/index.php?c=info&mm=spinfo&taxid=8493967&m=chart_europe&scinames=0&year=2000&endyear=2009
geeft
Warning: pg_query() [function.pg-query]: Query failed: ERROR: Argument to X() must be a point in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_dbconnection.php on line 81

Warning: pg_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/productie/portal/controllers/info_controller.php on line 364
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

victor

Hoi Hisko,

Je benoemt hier een fout die we al wel hadden gezien, maar nog niet gerepareerd. De verschoven hokken zijn het gevolg van een verkeerde toevoegactie aan gridcellen. Een eerste reparatiepoging (generiek) leverde helaas niets op. We doen het de komende tijd even op een andere manier, zodat uiteindelijk alle kaarten eruit zullen zien zoals het hoort.
Alsnog bedankt voor de melding.

groetjes, Victor

Martin Scheper

Citaat van: Ineke op juli 07, 2009, 18:13:00 PM
Citaat van: Catwzl op juli 07, 2009, 17:53:43 PM
Hoi,

Tot mijn grote verbazing zijn waarnemingen die ik op Telmee ingevoerd heb, spontaan verdwenen!!!

Beste Roel,

Bedankt voor je melding. Hoogstwaarschijnlijk zijn je waarnemingen niet verdwenen, maar onzichtbaar geworden. We gaan er zo snel mogelijk naar kijken!
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Groet,

Ineke Koopmans
Team Telmee

Hierbij doe ik melding van enkele problemen die ik ondervind bij TELMEE.

-als ik via Home-Zoek waarnemingen-Eigen foto's naar m'n foto's ga, dan kan ik zien dat er 28 pagina's zijn met foto's, echter, ipv dat ik foto's zie, zie ik vierkantjes met een rood kruisje erin. Kan dit verholpen worden, zodat ik mijn eigen foto's weer kan zien? (ook bij soortinfo komen er bij de vlindersoorten waarbij ik een foto heb ge-upload geen foto's van mij in beeld)

-als ik via Waarnemingen-foto's naar m'n foto's ga, dan kan ik zien dat ik 32 pagina's heb met foto's. Voor het grootste deel zie ik nu wel foto's, alleen enkele van de laatste pagina's tonen ook vierkantjes met een rood kruisje erin (waarschijnlijk met name bij waarnemingen die in eerste instantie via Landkaartje zijn ingevoerd, zie ook opmerkingen hieronder).

-als ik naar mijn eigen waarnemingen ga, waarbij een foto ge-upload is, en ik klik bij een soort op 'foto', dan krijg ik keurig een kaartje met de lokatie en de foto, bijvoorbeeld bij de volgeling op 16-7-2009.
Er zijn echter ook waarnemingen met foto waarbij, als ik op foto klik, de foto als vierkant met een rood kruisje erin verschijnt. Dit schijnt het geval te zijn bij waarnemingen die ik via Landkaartje heb ingevoerd (dat heb ik even weer een poosje gedaan omdat TELMEE het naar mijn ervaring niet zo goed deed), en die inmiddels overgeheveld zijn naar TELMEE, bijvoorbeeld bij de appeltak op 23-5-2009. Kan dit opgelost worden?
Overigens zijn er ook wel enkele die wel goed gaan, bijvoorbeeld de berkeneenstaart op 23-5-2009 is wel weer de foto te zien.

-hoe zit het met het overhevelen van waarnemingen van Landkaartje naar TELMEE? Bijvoorbeeld op 10-5-2009 heb ik 23 waarnemingen van nachtvlinders ingevoerd, waarvan 14 met foto. Op TELMEE zie ik daar nu maar 13 waarnemingen van, bovendien allen zonder foto, terwijl er waarnemingen bij zitten waarbij op Landkaartje wel een foto is bijgevoegd. En 10 mei is maar een voorbeeld, er zijn veel meer data waarbij niet alle waarnemingen zijn overgeheveld van Landkaartje naat TELMEE. Kan dit opgelost worden?

Kortom, ik mis een hoop waarnemingen, en ook foto's. Hopelijk kan een en ander opgelost worden. Binnenkort ga ik met vakantie, dus geen haast, maar ik hoop dat ik daarna weer met een gerust hart waarnemingen kan invoeren. Bij voorbaat dank.
Martin.

P.S. Op pad gaan is leuker dan achter de P.C.!

Ineke

Hoi Martin,

De kruisjes ipv foto's hebben waarschijnlijk te maken met de overgang naar de nieuwe versie. Ze zijn niet weg, maar niet altijd zichtbaar. We gaan er even naar kijken.

Groet,
Ineke Koopmans
Team Telmee

Erik Korsten

Bij deze een foutmelding die wellicht alleen bij de mensen die valideren voorkomt.
Als ik in het menu ga naar "beheerfuncties" en dan "waarnemingen" krijg ik deze foutmelding:

Fatal error: Call to a member function format() on a non-object in /data/www/productie/portal/controllers/admin_controller.php on line 163

Hierdoor is het niet mogelijk om nieuwe waarnemingen voor validatie te zien.
In "Waarnemingen beoordelen" krijg ik nog waarnemingen te zien, maar omdat ik binnen de zoogdieren maar één soortgroep valideer kan ik daar weinig mee. Daarin werkt overigens het sorteren op datum of soortnaam niet.

groeten,
Erik Korsten, Zoogdiervereniging


Berkheij

Als ik een waarneming invoer en opsla, blijft een aantal van de gegevens staan, zoals het kaartje, datum en tijd. Als ik deze dan aanpas voor een nieuwe waarneming, en vervolgens opsla, pakt ie 'm niet, en ben ik de ingevoerde gegevens kwijt, of ze zijn onjuist opgeslagen.
Zo heb ik gisteren eerst succesvol een waarneming van 3 bruine kikkers ingevoerd, en deze aangepast voor een waarneming van een gewone pad.
Deze laatste is NIET zichtbaar in het algemene overzicht maar wel onder "nieuwe waarneming". Alleen zijn de meeste gegevens dan compleet verkeerd. Tijd, datum en soort zijn compleet anders. De foto's zijn trouwens wel succesvol toegevoegd. Ook als ik nu weer een nieuwe waarneming in wil voeren, staat alles nog zoals ingesteld voor de drie bruine kikker waarneming --> gaat waarschijnlijk niet goed.

Groet, Martin

Erik Korsten

Citaat van: Erik Korsten op augustus 01, 2009, 14:25:18 PM
Bij deze een foutmelding die wellicht alleen bij de mensen die valideren voorkomt.
Als ik in het menu ga naar "beheerfuncties" en dan "waarnemingen" krijg ik deze foutmelding:

Fatal error: Call to a member function format() on a non-object in /data/www/productie/portal/controllers/admin_controller.php on line 163

Hierdoor is het niet mogelijk om nieuwe waarnemingen voor validatie te zien.

Ik zie zojuist dat dit probleem alweer is opgelost. Toppie!  :duim:

Berkheij

H'mm vreemd. De halve melding in "eigen waarnemingen" is nu weg, en heb succesvol twee egels ingevoerd. De waarneming van de pad is nu in totaal 3x ingevoerd maar nergens terug te vinden...

Waar blijft ie?

Groet, Martin

rapunzel

Bij het raadplegen van de functie Telmeer op Telmee.nl kreeg ik de volgende foutenboodschap:

Server Error in '/' Application.
Security Exception
Description: The application attempted to perform an operation not allowed by the security policy.  To grant this application the required permission please contact your system administrator or change the application's trust level in the configuration file.

Exception Details: System.Security.SecurityException: System.Security.Permissions.SecurityPermission

Source Error:

Line 131:
Line 132:<%
Line 133:objConnMenu = New ADODB.Connection
Line 134:objConnMenu.Open(connectionString)
Line 135:objRstMenu = New ADODB.Recordset


Source File: d:\www\telmee.nl\www\begin.aspx    Line: 133

Stack Trace:

[SecurityException: System.Security.Permissions.SecurityPermission]
   ASP.default_aspx.__Render__control1(HtmlTextWriter __w, Control parameterContainer) in d:\www\telmee.nl\www\begin.aspx:133
   System.Web.UI.Control.RenderChildrenInternal(HtmlTextWriter writer, ICollection children) +256
   System.Web.UI.Control.RenderChildren(HtmlTextWriter writer) +19
   System.Web.UI.Page.Render(HtmlTextWriter writer) +29
   System.Web.UI.Control.RenderControlInternal(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +27
   System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +99
   System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer) +25
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +6785
   System.Web.UI.Page.ProcessRequest(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +242
   System.Web.UI.Page.ProcessRequest() +80
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestWithNoAssert(HttpContext context) +21
   System.Web.UI.Page.ProcessRequest(HttpContext context) +49
   ASP.default_aspx.ProcessRequest(HttpContext context) +37
   System.Web.CallHandlerExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +181
   System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +75


Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.3082; ASP.NET Version:2.0.50727.3082



Gr.
Koos Ballintijn
Koos Ballintijn

Hinko

ik krijg nu ook dergelijke foutmeldingen  :(

Warning: pg_connect() [function.pg-connect]: Unable to connect to PostgreSQL server: could not translate host name "port=" to address: Name or service not known in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_dbconnection.php on line 58

etc etc
mvgr, Hinko

Sjoekie

Hallo,

Ik heb me net aangemeld op Telmee om een hele familie egels op de kaart te zetten. Echter hij slaat de waarneming niet op. Ook niet na een 2e keer. Ik gebruik Internet Explorer 8. Wat kan of moet ik doen?

MVGR Sjoekie
  :rolleye:

Zootoca

Met regelmaat is het niet mogelijk om op telmee RD coordinaten in te voeren.
Ik heb dit uitgeprobeerd in IE8 als Chrome.
Fout lijkt te zitten in de functie checkPoint().

Foutdetails webpagina

Bericht: Syntaxisfout
Regel: 1143
Teken: 6
Code: 0
URI: http://www.telmee.nl/portal/js/gmaps_js.php?base=index.php


Bericht: Syntaxisfout
Regel: 965
Teken: 7
Code: 0
URI: http://www.telmee.nl/portal/js/gmaps_js.php?base=index.php


Bericht: Syntaxisfout
Regel: 965
Teken: 7
Code: 0
URI: http://www.telmee.nl/portal/js/gmaps_js.php?base=index.php


Ineke

Citaat van: kballintX op september 16, 2009, 08:35:40 AM
Bij het raadplegen van de functie Telmeer op Telmee.nl kreeg ik de volgende foutenboodschap:


Beste Koos,

Bedankt voor je melding. Er waren inderdaad wat problemen met deze link. Inmiddels is het opgelost en werkt de link weer naar behoren!

Groet,
Ineke Koopmans
Team Telmee