Hoi,
Tot mijn grote verbazing zijn waarnemingen die ik op Telmee ingevoerd heb, spontaan verdwenen!!!
Beste Roel,
Bedankt voor je melding. Hoogstwaarschijnlijk zijn je waarnemingen niet verdwenen, maar onzichtbaar geworden. We gaan er zo snel mogelijk naar kijken!
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Groet,
Ineke Koopmans
Team Telmee
Hierbij doe ik melding van enkele problemen die ik ondervind bij TELMEE.
-als ik via Home-Zoek waarnemingen-Eigen foto’s naar m’n foto’s ga, dan kan ik zien dat er 28 pagina’s zijn met foto’s, echter, ipv dat ik foto’s zie, zie ik vierkantjes met een rood kruisje erin. Kan dit verholpen worden, zodat ik mijn eigen foto’s weer kan zien? (ook bij soortinfo komen er bij de vlindersoorten waarbij ik een foto heb ge-upload geen foto’s van mij in beeld)
-als ik via Waarnemingen-foto’s naar m’n foto’s ga, dan kan ik zien dat ik 32 pagina’s heb met foto’s. Voor het grootste deel zie ik nu wel foto’s, alleen enkele van de laatste pagina’s tonen ook vierkantjes met een rood kruisje erin (waarschijnlijk met name bij waarnemingen die in eerste instantie via Landkaartje zijn ingevoerd, zie ook opmerkingen hieronder).
-als ik naar mijn eigen waarnemingen ga, waarbij een foto ge-upload is, en ik klik bij een soort op ‘foto’, dan krijg ik keurig een kaartje met de lokatie en de foto, bijvoorbeeld bij de volgeling op 16-7-2009.
Er zijn echter ook waarnemingen met foto waarbij, als ik op foto klik, de foto als vierkant met een rood kruisje erin verschijnt. Dit schijnt het geval te zijn bij waarnemingen die ik via Landkaartje heb ingevoerd (dat heb ik even weer een poosje gedaan omdat TELMEE het naar mijn ervaring niet zo goed deed), en die inmiddels overgeheveld zijn naar TELMEE, bijvoorbeeld bij de appeltak op 23-5-2009. Kan dit opgelost worden?
Overigens zijn er ook wel enkele die wel goed gaan, bijvoorbeeld de berkeneenstaart op 23-5-2009 is wel weer de foto te zien.
-hoe zit het met het overhevelen van waarnemingen van Landkaartje naar TELMEE? Bijvoorbeeld op 10-5-2009 heb ik 23 waarnemingen van nachtvlinders ingevoerd, waarvan 14 met foto. Op TELMEE zie ik daar nu maar 13 waarnemingen van, bovendien allen zonder foto, terwijl er waarnemingen bij zitten waarbij op Landkaartje wel een foto is bijgevoegd. En 10 mei is maar een voorbeeld, er zijn veel meer data waarbij niet alle waarnemingen zijn overgeheveld van Landkaartje naat TELMEE. Kan dit opgelost worden?
Kortom, ik mis een hoop waarnemingen, en ook foto’s. Hopelijk kan een en ander opgelost worden. Binnenkort ga ik met vakantie, dus geen haast, maar ik hoop dat ik daarna weer met een gerust hart waarnemingen kan invoeren. Bij voorbaat dank.