Hoofdmenu

Foutmeldingen Telmee.nl

Gestart door Titia Wolterbeek, juni 26, 2009, 15:19:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

bjsmit

hoi,

Bij het downloaden van mijn waarnemingen naar excel of csv zie ik in de tabel dat de lat-long coordinaten niet goed worden getoond. Het decimaal teken ontbreekt. De tabel is nu niet meer bruikbaar voor verdere werkzaamheden en dat is erg jammer.

Kunnen jullie hier eens naar kijken ? Het is een probleem dat zich pas recent voor doet.  (een recente software update ?)

BJ Smit

dwvleer

Hallo
Geplozen braakbalresultaten uit de omgeving van Winterswijk, waarvan ik alleen atlasblokken als vindplaats meegeleverd krijg, krijg ik, onder die atlasblokken niet opgeslagen. Er wordt ook geen atlasblok aangegeven.
Help. Groet, Henriette

Serviceteam NDFF

Hallo Henriette,

Het is inderdaad op het ogenblik niet mogelijk om je waarnemingen op atlasblokniveau op te slaan. Het is een bekende fout die opgepakt is. Na de nieuwe release van Telmee.nl, eind september kan je die waarnemingen weer als zodanig opslaan.

Groet,
Femke Hamelynck
   
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

Serviceteam NDFF

Citaat van: bjsmit op augustus 13, 2014, 14:11:48 PM
hoi,

Bij het downloaden van mijn waarnemingen naar excel of csv zie ik in de tabel dat de lat-long coordinaten niet goed worden getoond. Het decimaal teken ontbreekt. De tabel is nu niet meer bruikbaar voor verdere werkzaamheden en dat is erg jammer.

Kunnen jullie hier eens naar kijken ? Het is een probleem dat zich pas recent voor doet.  (een recente software update ?)

BJ Smit


Hallo BJ Smit,

Het kan zijn dat er sprake is van een fout. Het is handig als je je foutmelding even mailt naar de Helpdesk Natuurloket (helpdesk@natuurloket.nl), dan kunnen we uitzoeken wat er bij jou aan de hand is.

Groet,
Femke Hamelynck
Helpdesk Natuurloket
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

dwvleer

Citaat van: dwvleer op augustus 15, 2014, 12:24:24 PM
Hallo
Geplozen braakbalresultaten uit de omgeving van Winterswijk, waarvan ik alleen atlasblokken als vindplaats meegeleverd krijg, krijg ik, onder die atlasblokken niet opgeslagen. Er wordt ook geen atlasblok aangegeven.
Help. Groet, Henriette

Hartelijk dank. Ik zal dus even wachten tot eind sept.

Eduardos

Als ik een soortenlijst maak worden de meeste soorten paddenstoelen ook in een lijst "korstmossen"getoond.
Enkele weken geleden was dat nog niet zo.
De lijst paddenstoelen lijkt compleet.
Eduard

Serviceteam NDFF

Dag Eduard,
Bedankt voor je melding. Ik geef het door.
Vermoedelijk is er iets veranderd door de grote wijziging in de taxonomie onlangs. Ik ga er vanuit dat het binnen maximaal twee weken zal worden opgelost.

Vriendelijke groet,
Nicoliene Peet
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

Eduardos

Na de update een nieuwe foutmelding die ik vaak krijg, als ik een 2e waarneming voor dezelfde lokatie invul:
"fout: opslaan locatie mislukt, mogelijk door een ongeldige geometrie." :huh:

Helaas veranderen naar andere wijze van plaatsopgave (bv. hectometer- naar uurhok) mag niet baten, als het eenmaal mis is, zit er niet anders op dan overnieuw te beginnen.

De verbeteringen zijn oha goed maar  dit is er kennelijk een neveneffect van.

Eduardos

De soort Strossmayeria basitricha (Schorsloos schijfje) is uit de soortenlijst van paddenstoelen verdwenen. De waarnemingen die ik van deze soort invoerde, zijn er gelukkig nog wel, maar nieuwe invoeren is niet meer mogelijk.
De soort staat in de nieuwe standaardlijst maar kennelijk is er bij de aanpassing van de lijst iets mis gegaan.

Eduardos

Citaat van: Helpdesk het Natuurloket op september 15, 2014, 09:56:50 AM
Dag Eduard,
Bedankt voor je melding. Ik geef het door.
Vermoedelijk is er iets veranderd door de grote wijziging in de taxonomie onlangs. Ik ga er vanuit dat het binnen maximaal twee weken zal worden opgelost.

Vriendelijke groet,
Nicoliene Peet

Ik heb het inmiddels zelf kunnen verhelpen: het bleek te gaan om soorten waarvan de gewijzigde naam niet was doorgevoerd. Na handmatige verbetering staan er geen verkeerde soorten meer onder het kopje "korstmossen".

Serviceteam NDFF

Citaat van: Eduardos op december 19, 2014, 20:53:35 PM
De soort Strossmayeria basitricha (Schorsloos schijfje) is uit de soortenlijst van paddenstoelen verdwenen. De waarnemingen die ik van deze soort invoerde, zijn er gelukkig nog wel, maar nieuwe invoeren is niet meer mogelijk.
De soort staat in de nieuwe standaardlijst maar kennelijk is er bij de aanpassing van de lijst iets mis gegaan.

Dag Eduard,
Ik kan de soort inderdaad niet meer vinden. Ik heb gevraagd 'm weer toe te voegen. Dat zou binnen een paar weken gebeurd moeten zijn.
Vriendelijke groet,
Nicoliene
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

Serviceteam NDFF

Citaat van: Eduardos op december 19, 2014, 19:31:12 PM
Na de update een nieuwe foutmelding die ik vaak krijg, als ik een 2e waarneming voor dezelfde lokatie invul:
"fout: opslaan locatie mislukt, mogelijk door een ongeldige geometrie." :huh:

Helaas veranderen naar andere wijze van plaatsopgave (bv. hectometer- naar uurhok) mag niet baten, als het eenmaal mis is, zit er niet anders op dan overnieuw te beginnen.

De verbeteringen zijn oha goed maar  dit is er kennelijk een neveneffect van.

Dag Eduard,
Ik heb even gekeken, maar kan deze fout niet reproduceren. Bestaat het probleem nog steeds (intussen zijn er al aanpassingen gedaan)? Zo ja, kan je dan specifiekere info geven? Bijvoorbeeld welke browser je gebruikt en welk type locatie je aangeeft. We horen het graag. Bedankt alvast.

Vriendelijke groet,
Nicoliene
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

Johan Helmus

Onlangs heb ik een aantal waarnemingen toegevoegd in telmee.nl, met daarbij foto's in .png formaat. Deze waren eerst zichtbaar, maar worden nu ineens als een zwarte afbeelding getoond in telmee. Is dit een bekend probleem? Zie bijvoorbeeld waarneming #94580466.
Groeten, Johan Helmus

Serviceteam NDFF

Hallo Johan,
het is niet een bekend probleem, dus we gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Kan je even een kort berichtje naar Helpdesk@natuurloket sturen, dan kunnen we indien nodig ook gebruikersgegevens uitwisselen.

vriendelijke groet,
Femke Hamelynck
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

Vincent Martens

Hallo, mijn ingevoerde meldingen op Telmee worden op dit moment niet opgeslagen...

Mvg Vincent Martens
groeten, Vincent

marijn

Dank voor de melding, er ging inderdaad iets niet goed in de database. Probleem is inmiddels opgelost!

Vriendelijke groet,
Marijn Prins
namens het Natuurloket.
Marijn Prins