Hoofdmenu

Foutmeldingen Telmee.nl

Gestart door Titia Wolterbeek, juni 26, 2009, 15:19:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

marijn

Hoi Hans,


Het blijft vreemd, met Firefox een gewone pad op 17 mrt invoeren lukt bij mij wel.
Zou je je gebruikersnaam in een PB naar mij of naar info@telmee.nl willen sturen? Dan kunnen we kijken wat er met je account aan de hand is.


Groeten,
Marijn
Marijn Prins

R. Top

Ja ik probeer ook gewone pad in te voeren, verschillende locaties en data maar steeds dezelfde foutmelding. Heb het geprobeerd via Safari en Explorer.

R. Top

Zojuist weer geprobeerd (gewone pad, Uithoorn, 15 maart), nog steeds zelfde melding "Opslaan waarneming mislukt". Ik zal een mail sturen.

Ineke

Dag allen,

De afgelopen dagen zijn er problemen geweest bij het  opslaan van waarnemingen, zoals ook hier gemeld.
Op donderdag 17 maart zijn provincies toegevoegd  aan Telmee. Dit bleek echter fouten op te leveren als ze  werden vergeleken met andere geometrieën.Telmee gaf dan bij het opslaan van een waarneming de melding 'waarneming niet opgeslagen'.
Inmiddels hebben wij het probleem opgelost. Onze excuses voor het ongemak. Alle waarnemingen worden weer opgeslagen. Heeft u vragen of opmerkingen, neem dan contact met ons  op via info@telmee.nl
Namens Team Telmee,
Ineke Koopmans

hbbstelm

Dank je wel, snel geregeld.

Eduardos

Vandaag worden eigen warnemingen op de verspreidingskaarten opeens niet meer apart en gedetailleerd (puntlokaties) weergegeven. Tijdelijk euvel? Eduard

Erik Korsten

Vanaf afgelopen donderdag (9/6) of vrijdag (10/6) zijn zowel het invoerportaal als het validatieportaal van Telmee ontzettend traag.
Nou weet ik als validator dat er vorige week >10.000 waarnemingen retrospectief zijn toegevoegd en dat zijn effect kan hebben op het validatieportaal. Maar ook het invoerportaal is dus erg traag. (bijv.: >30 sec wachten tot het venster nieuwe waarneming invoeren opent). Hopelijk maar een hik-upje, maar ik meld het toch even.

groet,
Erik Korsten


Erik Korsten

Inmiddels is het invoerportaal als geheel niet meer bereikbaar.  :(


Citaat van: Erik Korsten op juni 13, 2011, 11:01:51 AM
Vanaf afgelopen donderdag (9/6) of vrijdag (10/6) zijn zowel het invoerportaal als het validatieportaal van Telmee ontzettend traag.
Nou weet ik als validator dat er vorige week >10.000 waarnemingen retrospectief zijn toegevoegd en dat zijn effect kan hebben op het validatieportaal. Maar ook het invoerportaal is dus erg traag. (bijv.: >30 sec wachten tot het venster nieuwe waarneming invoeren opent). Hopelijk maar een hik-upje, maar ik meld het toch even.

groet,
Erik Korsten

marijn

Bedankt voor de meldingen Erik.
Net even gekeken en er stond inderdaad een ander proces de databaseserver te blokkeren. Dat is nu weer opgelost.
Verder draaien het validatieportaal en de invoerportalen (Telmee) op dezelfde server, dus als er een portaal traag is, is de kans groot dat de andere dat ook zijn.
We zullen morgen nagaan wat de veroorzaker van deze traagheid vanaf donderdag/vrijdag is. Er worden de laatste tijd veel data geconverteerd en aangevuld, daar zal het mee te maken hebben. Het is uiteraard niet de bedoeling dat de portalen daar hinder van ondervinden.
Marijn Prins

marijn

Citaat van: Eduardos op juni 02, 2011, 17:43:19 PM
Vandaag worden eigen warnemingen op de verspreidingskaarten opeens niet meer apart en gedetailleerd (puntlokaties) weergegeven. Tijdelijk euvel? Eduard


Beste Eduard, dat is inderdaad een tijdelijk euvel. Er moest iets geherprogrammeerd worden om de eigen verspreidingskaarten sneller te maken. Deze week komt de functionaliteit als het goed is weer terug. Ik zal het hier laten weten wanneer het zover is. Excuses voor het ongemak.


Groet,
Marijn
Telmee
Marijn Prins

Erik Korsten

Hoi Telmee-mensen,

de laatste tijd ervaar ik een nieuw probleem bij het invoeren van waarnemingen, meer specifiek bij het invoeren van waarnemingen van soorten waarvoor automatische validatieregels gelden. Het verwerken van zo'n waarneming (de tijd tot dat linksboven in de inbox de ingevoerde waarneming zichtbaar wordt) duurt soms onevenredig lang (soms meer dan >1 minuut). In die tijd kun je niet verder met je volgende waarneming invoeren, omdat de portal niet reageerd op wat je invoert ==> als je een soort invoert klappen de basisvelden voor determinatie en extra velden niet uit.  Het is erg vervelend als je veel wilt invoeren.
Het komt niet voor bij soorten die niet automatisch gevalideerd worden, dus het lijkt erop dat de autovalidatie voor de vertraging zorgt.

groeten, Erik Korsten



Rob Koelman

Bij het controleren van enkele oudere waarnemingen bleek dat de indertijd geplaatste stippen niet meer op de goede plaats stonden, maar
ongeveer 10 meter naar het zuiden en 12 meter naar het westen zijn verschoven. Oftewel een verplaatsing van ongeveer 15 meter naar het zuidwesten.

Ik kon dit zien doordat enkele waarnemingen in kerken waren gedaan, terwijl de stippen nu opeens naast de kerken staan.

Het gaat om waarnemingen in noordoost Groningen.

Blijkbaar is er iets veranderd in de onderliggende kaarten. Lijkt mij géén goede zaak.


Rob koelman
Met vriendelijke groet, Rob

marijn

Citaat van: Rob Koelman op juli 15, 2011, 22:29:02 PM
Bij het controleren van enkele oudere waarnemingen bleek dat de indertijd geplaatste stippen niet meer op de goede plaats stonden, maar
ongeveer 10 meter naar het zuiden en 12 meter naar het westen zijn verschoven. Oftewel een verplaatsing van ongeveer 15 meter naar het zuidwesten.

Ik kon dit zien doordat enkele waarnemingen in kerken waren gedaan, terwijl de stippen nu opeens naast de kerken staan.

Het gaat om waarnemingen in noordoost Groningen.

Blijkbaar is er iets veranderd in de onderliggende kaarten. Lijkt mij géén goede zaak.


Rob koelman


Beste Rob,

Volgens mij moet dit aan verschuivingen (=verbetering) van de satellietbeelden in Google Maps liggen. Het is bekend dat die een jaar of 4-5 geleden niet zo accuraat geplaatst waren als nu, en dat je vooral in de uithoeken van NL afwijkingen tot enkele tientallen meters kon hebben. Op Waarneming.nl kun je bij oude waarnemingen hetzelfde effect zien.

Het is heel spijtig, maar ik denk niet dat we er iets zinnigs aan kunnen doen. Het is inherent aan het gebruik van Google Maps. Gebruikers van de database (bijv. onderzoekers die zich met exacte lokaties bezighouden) moeten zich dat realiseren en een grotere marge aanhouden bij oude waarnemingen. Gelukkig gaat het maar om een kleine afwijking en zijn de Google Maps-beelden tegenwoordig zeer goed geprojecteerd.

Kun je mij voor de zekerheid een voorbeeld geven? Graag de id van een waarneming, staat linksboven de kaart als je de waarneming opent.

Groet,
Marijn
Telmee
Marijn Prins

marijn

Citaat van: marijn op juli 19, 2011, 11:35:34 AM
Kun je mij voor de zekerheid een voorbeeld geven?
Rob, is niet meer nodig, heb ik inmiddels via de Helpdesk gehad.
Marijn Prins

ridderzwam

Telmee.nl verschijnt bij mij in Firefox 5.0 als bijgaande print laat zien. Bekend probleem of oplossing bekend ?
In Opera  en internet explorer 8 is het schermbeeld correct.

L.Le Large

marijn

Citaat van: ridderzwam op juli 19, 2011, 11:53:43 AM
Telmee.nl verschijnt bij mij in Firefox 5.0 als bijgaande print laat zien. Bekend probleem of oplossing bekend ?
In Opera  en internet explorer 8 is het schermbeeld correct.

L.Le Large


Beste L.,
Vreemd, bij mij in Firefox 5.0.1 geen probleem. Heeft u ook 5.0.1? En treedt het probleem consequent op?
Groet,
Marijn
Marijn Prins

ridderzwam

Beste Marijn,

Ik werkte met FF5.0.; heb nu 5.01 geinstalleerd. Het beeld blijft incorrect, zoals het al een tijdje was trouwens.
Ik denk en zoek verder, nu het klaarblijkelijk geen algemeen probleem is.

Groet,

Leo

EP4

Bij het invoeren van mijn gegevens gaat alles in de inbox, terwijl ik een map heb geselecteerd komen ze daar niet in. Wat gaat er mis???
Groetjes Lineke.

marijn

Hoi Lineke,
Wat doe je precies om je waarnemingen in een map in te voeren? Eerst via Waarnemingen organiseren de map aanklikken en vervolgens op het linkje 'waarnemingen invoeren' klikken?
Groet,
Marijn
Marijn Prins

Boloria

Ik kan geen reguliere wav-bestanden  (44100hz / 16 bit) uploaden bij een waarneming. Ik krijg steeds de melding "bestandstype niet toegestaan: x-wav". Vermeld wordt dat de volgende bestandstypen toegestaan zijn: jpg, jpeg, pjpeg, gif, png, mp3, mp4, mpeg, wma, wav. De foetmelding krijg ik ook bij relatief kleine bestanden (<3 mb). Uploaden van Mp3 werkt overigens wel, maar daar heb je bij vleermuisgeluiden niks aan, wav is de enige niet-gecomprimeerde optie. Kan iemand me vertellen aan welke eisen een geluidsopname (.wav) moet voldoen? 

Groeten, Mark

marijn

Hoi Mark,
Vreemd, kun je eens zo'n niet-uploadbaar wav-bestand mailen naar info@telmee.nl?
Marijn Prins

Boloria

Nu heb ik iets gedaan dat ik eigenlijk al voor mijn vorige post had moeten doen: proberen te uploaden in Internet Explorer i.p.v. Firefox. En dan werkt het opeens wel. Dus het probleem is nu voor mij opgelost, maar onder de motorkap zit er blijkbaar nog wel ergens een radertje los.
Groeten, Mark

marijn

Apart, meestal is het andersom...
Nu ben ik wel benieuwd in welke versie van Firefox het dan kennelijk misgaat.
Marijn Prins

Boloria

Ik gebruik de meest recente: Firefox 13.0.1.
Mark

marijn

Gaat idd niet goed in nieuwere Firefoxes.
Zal gefixt moeten worden. In Chrome en IE geen probleem.
Marijn Prins

Erik Korsten

Ik krijg als validator foutmeldingen bij het openen van nog te valideren foto's die tussen 1 oktober en 19 november zijn geplaatst.
Buiten deze periode krijg ik die foutmeldingen niet. Bijgevoegd een screenshot van de foutmelding op bijvoorbeeld 18 november.

groet,

Erik Korsten



marijn

Erik, het probleem is zojuist verholpen.
Groet,
Marijn
Marijn Prins

Thijs Fijen

Telmee.nl is kwetsbaar voor de Heartbleed SSL bug..
Thijs Fijen

marijn

Ha Thijs, Telmee.nl maakt geen gebruik van OpenSSL en is dus niet kwetsbaar voor de Heartbleed-bug.
(Ben wel benieuwd waarom je denkt dat het wel zo zou zijn?)
Marijn Prins

Thijs Fijen

Citaat van: marijn op mei 02, 2014, 11:59:08 AM
Ha Thijs, Telmee.nl maakt geen gebruik van OpenSSL en is dus niet kwetsbaar voor de Heartbleed-bug.
(Ben wel benieuwd waarom je denkt dat het wel zo zou zijn?)
Kreeg die melding via de 'Chromebleed' extensie in Chrome.. Nog steeds overigens. Er staat wel 'could be vulnerable'.
Thijs Fijen