Hoofdmenu

Foutmeldingen Telmee.nl

Gestart door Titia Wolterbeek, juni 26, 2009, 15:19:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Catwzl

Hoi,

Tja wat dat aanwezig betreft, dat klopt dus niet. Ik heb geen enkele waarneming met aanwezig ingevoerd. Alle ingevoerde waarnemingen zijn exact of ongeveer. Ook raar natuurlijk om aanwezig in te voeren met een aantal en dan vervolgens het aantal niet van belang te laten zijn. Ik neem aan dat als je aanwezig invoert je dus ook geen aantallen invult. Kortom ik heb allemaal exacte of ongeveer aantallen ingevoerd en die aantallen staan bij de gegevens, maar er staat een plusje in de lijst met waarnemingen. Zoals gezegd zijn het ook alleen waarnemingen van voor 2009. Voorheen ging dit prima. Overigens als je in diezelfde waarnemingenlijst als eerste "Laatste (aantal)" kiest met 10, 16 of 50 waarnemingen per pagina en vervolgens op de "laatste" pagina het aantal waarnemingen naar 100 waarnemingen per pagina wilt veranderen, komt er "niets gevonden" te staan.

Groetjes;
Roel van den Heuvel
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

Ineke

Hallo Roel,

We zoeken nog naar een oplossing voor het probleem met de plusjes (er wordt iets verkeerd uitgelezen), dus wordt vervolgd. Ik ben het met je eens dat het niet erg logisch is, maar we willen waarnemers toch de mogelijkheid geven om een soort als 'aanwezig (aantal onbepaald)' door te geven. Vandaar dat deze optie bestaat.

De fout met het tonen van de waarnemingen heb ik gemeld.

Groet,
Ineke

Erik Korsten

Dag Telmee-beheerders,

bij deze een Telmee-validatie foutmelding.
Als ik bij Waarnemingen Beoordelen in het overzicht naar de Myotis soorten ga en ik klik daarbinnen bij een Myotis soort (Baard- of Brandts vleermuis) / baardvleermuis / Bechsteins vleermuis / Brandts vleermuis / franjestaart etc. ) op het aantal nog te valideren waarnemingen dam krijg ik altijd het overzichtje van de Baard- of Brandts vleermuis (alfabetisch de eerste Myotis)
Dus ook als ik achter watervleermuis op het aantal te valideren waarnemingen klik krijg ik de Baard- of Brandstvleermuis te zien.

Als ik dat bij een Plecotus soort doe (bijv Grijze Grootoorvleermuis) dan gebeurt precies hetzelfde, ik krijg alleen de alfabetisch eerst soort binnen Plecotus te zien (Gewone grootoorvleermuis), bij Pipistrellus hetzelfde.

Kan ik hier naar gekeken worden? ZO kan ik niet valideren  :'( en ik wil zo graag al die prachtige waarnemingen verwerken!

groet, Erik Korsten

Erik Korsten

Beste Telmee-beheerder,

in een ander topic bericht Erik van Dijk dat hij niet kan reageren op een vraag die ik hem als telmee-admin heb gesteld:

"Bij onderstaande waarnemingwerkt de commentaarfunctie niet:http://www.telmee.nl/?c=folder&m=fol&mm=fol&obsid=1881&insid=2&u=MTAwNTM1Mw==&p=11a3ebdbf93fe80dbcf18c5354c9f098De melding No permission krijg ik."

Kan dat een verklaring zijn van dat ik de laatste tijd geen reacties krijg op vragen die ik als Admin aan waarnemers stel?

groeten,
Erik

Ineke

Dag Erik,

Dat klinkt als een logische verklaring. We gaan er maandag direct naar kijken!

Groet,
Ineke
Team Telmee

Erik Korsten

Dag Ineke,

nemen jullie deze foutmelding ook mee? Zolang het niet is opgelost kunnen we niet valideren.

groeten,

Erik Korsten
Validatieteam Vleermuizen Telmee

Citaat van: Erik Korsten op november 27, 2009, 15:13:35 PM
Dag Telmee-beheerders,

bij deze een Telmee-validatie foutmelding.
Als ik bij Waarnemingen Beoordelen in het overzicht naar de Myotis soorten ga en ik klik daarbinnen bij een Myotis soort (Baard- of Brandts vleermuis) / baardvleermuis / Bechsteins vleermuis / Brandts vleermuis / franjestaart etc. ) op het aantal nog te valideren waarnemingen dam krijg ik altijd het overzichtje van de Baard- of Brandts vleermuis (alfabetisch de eerste Myotis)
Dus ook als ik achter watervleermuis op het aantal te valideren waarnemingen klik krijg ik de Baard- of Brandstvleermuis te zien.

Als ik dat bij een Plecotus soort doe (bijv Grijze Grootoorvleermuis) dan gebeurt precies hetzelfde, ik krijg alleen de alfabetisch eerst soort binnen Plecotus te zien (Gewone grootoorvleermuis), bij Pipistrellus hetzelfde.

Kan ik hier naar gekeken worden? ZO kan ik niet valideren  :'( en ik wil zo graag al die prachtige waarnemingen verwerken!

groet, Erik Korsten

Ineke

Citaat van: Catwzl op november 19, 2009, 17:35:36 PM
Tja wat dat aanwezig betreft, dat klopt dus niet. Ik heb geen enkele waarneming met aanwezig ingevoerd. Alle ingevoerde waarnemingen zijn exact of ongeveer.

Hallo Roel,

Het probleem met de plusjes is gerepareerd. De aantallen worden nu goed getoond.

Groet,
Ineke

Ineke

Erik,

Het probleem met de commentaarfunctie is opgelost, ik stuur je even een persoonlijke mail  :duim:

Groet,
Ineke

Catwzl

Hoi,

Natuurlijk meteen even gekeken en inderdaad de meeste plusjes zijn weg, maar er staan er nog steeds enkele. Voor zover ik kon zien alleen bij waarnemingen met ongeveer en tenminste.

Groetjes;
Roel van den Heuvel
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

Erik Korsten

Dag Telmee-beheerders,

geen concrete foutmelding, wel de melding dat sinds 1,5 week of zo Telmee en de validatieportal zo traag zijn dat er vaak helemaal geen reactie van de site komt als je iets heb aangeklikt. Is er een vooruitzicht dat hier verbetering in komt?

groeten,
Erik Korsten

Ineke

Hallo Erik,

bedankt voor je melding. Ik heb het even getest, maar bij mij werken de portalen niet anders dan anders.. hebben meer mensen hier last van?
En blijven pagina's echt hangen of worden ze uiteindelijk wel getoond?

Groet,
Ineke

HPM

Foutmelding bij opvragen kaarten (Soortinformatie)

Warning:  [MapServer Error]: msLoadSymbolSet(): First token must be SYMBOLSET, this doesn't look like a symbol file. in /data/www/productie/mapservice/mapzoom.php on line 155

Warning:  Failed to open map file /data/mapserver/mapfiles/nederland.map in /data/www/productie/mapservice/mapzoom.php on line 155
kan map niet vinden

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Ineke

Hallo Herman,

Dank voor je melding. Het opvragen van de soortinformatie werkt nu weer!

Groet,
Ineke
Team Telmee

Erik Korsten

Dag Ineke,

ook vandaag weer kan ik het Validatieportaal NDFF niet valideren omdat de soortenlijst niet wordt geopend. Na het aanklikken van "zoogdieren" , waar de te valideren vleermuizen onder hangen verschijnt er wel een "bezig-icoontje", maar gebeurd er vervolgens niets.
Ook na vele minuten (inmiddels 10) niet.
Het verschijnsel is browseronafhankelijk (Firefox / Internet Exploerer 8). Wat opvalt is dat IE8 een scriptfout aangeeft:

Foutdetails webpaginaGebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; GTB0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; InfoPath.2)Tijdstempel: Fri, 11 Dec 2009 11:54:06 UTCBericht: SyntaxisfoutRegel: 657Teken: 5Code: 0URI: http://validatie.ndff.nl/portal/js/admin_js.php?base=index.php
Misschien dat daar wat mee is?

groet,

Erik Korsten



Citaat van: Ineke op december 10, 2009, 10:16:43 AM
Hallo Erik,

bedankt voor je melding. Ik heb het even getest, maar bij mij werken de portalen niet anders dan anders.. hebben meer mensen hier last van?
En blijven pagina's echt hangen of worden ze uiteindelijk wel getoond?

Groet,
Ineke

Ineke

Hoi Erik,

Dit probleem is weer opgelost!

Groet,
Ineke
Team Telmee

Hinko

Validatieportaal:
"Na inloggen kunt u beginnen met beoordelen door in het linkermenu te kiezen voor Waarnemingen beoordelen."


Ik zie in het linker menu alleen 'instellingen'. :(
mvgr, Hinko

Ineke

Dag Hinko,

Bedankt voor je reactie. Er zijn meer mensen die zich met dit probleem gemeld hebben. Waarschijnlijk zijn de rechten nog niet goed ingesteld. We zoeken het even uit!

Groet,
Ineke
Team Telmee

Hinko

OK ik kom er nu wel in. Ik loop er nu tegenaan dat 'andere soort voorstellen' niet werkt.
mvgr, Hinko

alegro

#78
Telmee.nl is niet meer dan één grote foutmelding. Een per ongeluk gesubsudieerde vergissing die zo snel mogelijk de nek omgedraaid dient te worden.
Grüezi mitenand,
Arjan

Hinko

zozo. Een beetje slecht geslapen Arjan?
mvgr, Hinko

Ineke

#80
Hallo validatoren,

Het is inderdaad waar dat er nog wat problemen optreden bij de validatie. Het portaal is nog in ontwikkeling en we werken er hard aan om fouten  en bugs nog voor de kerst op te lossen. Om het werken verder wat gemakkelijker te maken: in Firefox en Google Chrome treden veel minder problemen op en werkt het systeem een stuk prettiger. Dus als tijdelijke oplossing kan je dat proberen.
Heb je verder vragen over validatie? Dan kan je het beste even contact opnemen met de Helpdesk van de NDFF via helpdesk@ndff.nl. Let wel, de Helpdesk heeft nu kerstvakantie, dus waarschijnlijk komt er pas na 4 januari antwoord.
Voor alle reguliere Telmee-vragen kan je dit forum blijven gebruiken.

Alvast fijne feestdagen!
Groet,
Ineke Koopmans - Team Telmee

P.S. Hinko, ik begrijp dat je na contact met Albert inmiddels geen problemen meer hebt met de 'andere soort voorstellen'-optie?

Hinko

mvgr, Hinko

Date Lutterop

Wellicht geen fout, maar het verbaast me dat er na 10 juli niet meer is gereageerd op reacties van telmeegebruikers op "wensen voor telmee.nl".

Kan iemand me hier misschien uitleggen wat daarvan de reden is?

Groet,

Date


Ineke

Hallo Date,

Zie mijn reactie op het betreffende topic  :)

Groet!
Ineke

alegro

Citaat van: Hinko op december 22, 2009, 10:03:03 AM
zozo. Een beetje slecht geslapen Arjan?
Ja. Maar ook geirriteerd en gefrustreerd na weer eens een moeizaam bezoekje aan die website. Af en toe waag ik het er maar weer eens op en in al die tijd lijkt er totaal geen schot in te zitten. En ja, ik realiseer me terdege dat ik mijn mening over telmee maar beter voor me kan houden, maar afgelopen keer schoot het me even in het verkeerde keelgat.

Ik zal mijn best doen om me in de toekomst van dergelijk commentaar te onthouden.
Grüezi mitenand,
Arjan

Eduardos

Na het uploaden van een foto komt soms een foutmelding ("no permission" of iets dergelijks) wanneer de aard van de foto met het uitklapmenu wordt ingevuld. Vervolgens wordt d ekeuze wel gewoon geaccepteerd, dus het is niet erg.

Titia Wolterbeek

Beste Eduardo,
Dank voor je melding. We kijken er naar, maar waarschijnlijk helpt het wanneer we weten in welke situaties je die foutmelding krijgt. Ik probeerde net zelf een foto te uploaden maar kreeg geen foutmelding en ik maak uit je bericht op dat je zelf de foutmelding ook niet altijd ziet. Als je het weer ziet, wil je dan specifiek aangeven wanneer het mis gaat (indien mogelijk...)?
Bedankt,
Titia

Eduardos

De foutmelding "no permission"  treedt op als ik na het uploaden het vakje "publiceren" naast de foto aanklik, groeten, Eduard

Titia Wolterbeek

Dank, we kijken of we het kunnen vinden.
Titia

Hinko

het lukt me vanavond niet om in te loggen. ???
mvgr, Hinko