Yponomeuta irrorella

Gestart door Eddy Clerx, juni 25, 2009, 14:09:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Eddy Clerx

Op JoeKeeMot een gelijkend plaatje ontdekt. Geen passend gaatje op waarneming.
Could I have your opinion please? :rolleye:

http://waarneming.nl/waarneming/view/43561996

cekay

hij moet het zijn.
mooie waarneming :duim:
met vriendelijke groet

Carl Nolte

Eddy Clerx

Dank je Carl. Ik zal het Dorette doorgeven.

zakdrager

Y. irrorella is sinds een jaar of drie aan een duidelijke opmars bezig. Daarvoor was hij erg zeldzaam en vond ik hem in ieder geval nooit. Drie jaar geleden voor het eerst gevonden en nu heb ik een plek ontdekt waar hij zonder moeite dagelijks gevangen kan worden. Dat is ongetwijfeld ook in veel andere gebieden zo. Waarnemingen van Y. irrorella zijn dus m.i  niet zozeer 'mooie' waarnemingen (in de zin van zeldzaam) maar wel erg interessant en belangrijk omdat het goed vastleggen van deze razendsnelle ontwikkeling weer nieuwe inzichten kan opleveren over de manier waarop verspreiding van micro's plaatsvindt

Henk

Ben Kruijsen

ik ben het helemaal met Henk eens, dat juist vlinders die minder zeldzaam worden goed gevolgd moeten worden en daarom is het ook zo nuttig alle waarnemingen van soorten, van zeldzaam tot zeer algemeen, te noteren en door te geven. Er zijn mensen die uitsluitend postzegels verzamelen oftewel alleen de zeldzame soorten uit hun val halen en de rest de rest laten. Ik gruw daarvan. Gelukkig zijn de meeste waarnemers op dit forum uit een ander hout gesneden. Zo dat moest ik even kwijt!