Naam voor kinder-natuuractiviteit

Gestart door Leon Olsthoorn, juni 23, 2009, 17:22:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leon Olsthoorn

Voor de Leidse welzijnsorganisatie geef in het kader van de naschoolse activiteiten een natuurclub/cursus van 10 middagen. In het begin heette dit simpelweg "cursus natuur in de buurt" en later "natuur- en tuinclub", maar een schooltuin heb ik niet meer tot mijn beschikking en cursus vond men te schools klinken. Ik moet dus op zoek naar een nieuwe naam voor mijn club, die in september weer begint.

Wat ik in 10 middagen doe is kinderen laten zien dat natuur (bomen, beestjes, vogels, waterdiertjes) overal om ze heen is en niet iets dat je alleen op vakantie of op zondag in een bs tegenkomt. Ook wil ik ze laten zien dat je veel eten zelf kan maken (broodjes en boter of groentesoep) en dat je je eigenspelletjes kan maken, met wat je in je eigen wijk kan vinden.

En voor dit alles zoek ik dus een pakkende naam. De doelgroep is groep 6/7/8 van de basisschool en het voorgestelde "de bezige natuur-bijen" vind ik daarvoor wat kinderachtig klinken.

Heeft iemand een leuke, pakkende suggestie voor me?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Tinok

Dag Leon,

Leuk project. Doe je dit voor je werk of als hobby?
Ben met je eens dat de bezige natuurbijen echt niet kan. Iets met engelse termen slaat altijd wel aan maar het zou mooi zijn als het iets nederlands kan zijn.
Bij ons heet de kindergroep de Veenmollen, stoere en enge beesten. Misschien een idee om zo'n beest ook te vinden als naam? De rode wouwen, of de zwarte sterns oid?
Ik zal er de komende tijd nog eens over nadenken....
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

vuurvlinder

Iets in de trant van Wild(life) Kids of Outdoor Kids klinkt al wat stoerder.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

HeleenR

Natuur 10-daagse

Grasduingroep

Groendoeners

Young & Green

Green Team


groeten uit Friesland,
Heleen Romkes

Leon Olsthoorn

Bedankt voor alle reacties, als je er al een tijd op zit te broeden is het moeilijk om nog op nieuwe ideeen te komen. Mijn favorieten tot nu toe zijn wild kids, outdoor kids, de groendoeners en het dieren-idee. Nu is het wel zo dat we midden in een woonwijk in Leiden zitten, met de bossages langs de parkeerplaats als hoogtepunt van groen. Ik wil dus geen te hoge verwachtingen wekken, dus de groep "de eekhoorntjes" noemen zit er niet in.

En Tinok, dit is maar een klein project natuurlijk, maar uiteindelijk vul ik al mijn tijd met dit soort projecten. Ik ben dus de hele week bezig met activiteiten met kinderen en natuur. Afgelopen weekend stond ik nog in het lokale huis-aan-huis-blaadje terwijl ik enthousiast stond te vertellen over een net gevonden bolle stroommossel
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Hetty Soetekouw

CiteerNu is het wel zo dat we midden in een woonwijk in Leiden zitten, met de bossages langs de parkeerplaats als hoogtepunt van groen. Ik wil dus geen te hoge verwachtingen wekken
wat dacht je van "De Tuinstruiners"  ;D

leuk initiatief!
met vriendelijke groet,

Hetty Soetekouw
~~Seraka Photography~~

Tinok

Hoi Leon,

Dus je doet het wel voor je werk begrijp ik? Leuk hoor om zo je weken te vullen. In Uithoorn is nog weinig voor kinderen alhoewel ik begreep dat ze nu bezig zijn iets op te zetten vanuit de gemeente.
Ben je er al uit wat het gaat worden, vind de suggestie van Seraka ook erg leuk omdat het wel aangeeft dat het in de bebouwde kom is.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'