Hoofdmenu

geringde stadsduif

Gestart door sjonnoh, juni 21, 2009, 20:40:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

Toen ik op de dijk van Ritthem aan het fietsen was kwam ik een stadsduif om kwart voor 4 met 2 ringen en een telefoonnummer op 1 veer tegen.
moet ik deze melden/bellen??
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Oenanthe

Dit is een tamme duif en de ringen en codes verwijzen vermoedelijk naar de eigenaar. Melden heeft weinig zin want je hebt de duif niet meegenomen. Ga er in ieder geval niet mee naar de ringcentrale want daar houden ze zich alleen met wilde vogels bezig.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

sjonnoh

dus deze duif is zo'n duif die altijd bij een groepje andere duiven altijd samen rondjes vliegt en daarna weer terug in de hokken moet??
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Oenanthe

Citaat van: sjonnoh op juni 21, 2009, 21:04:20 PM
dus deze duif is zo'n duif die altijd bij een groepje andere duiven altijd samen rondjes vliegt en daarna weer terug in de hokken moet??

Dat is best mogelijk maar ik zit onvoldoende in de wereld van de duivensport om daar het fijne van te weten. Volgens mij worden er ook wedstrijden gehouden waarbij de duiven allemaal op dezelfde plaats, ergens ver weg worden gelost en dan zo snel mogelijk weer naar het eigen hok moet terugvliegen. Daarbij schijnen ze nogal eens onsportief gedrag te vertonen door ergens onderweg te blijven plakken.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

sjonnoh

nou deze hoort, volgens het telefoon nummer zoiezo in Zeeland, 0113 staat voor zuid Beveland.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

frankw


sjonnoh

zal waarschijnlijk geen nut meer hebben na 4 dagen  :P
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~