Birds of the Western Palearctic

Gestart door JeroenBes, juni 19, 2009, 22:00:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

JeroenBes

Goedenavond allen,

Ik vond deze link (http://www.birdguides.com/bwpi/default.asp) op het internet, en vroeg me af of er mensen bekend zijn met deze DVD-ROM ?
Zo ja, is deze DVD-ROM de moeite waard om aan te schaffen ? (prijs technisch).
En zo ja is deze DVD-ROM ook ergens in Nederland verkrijgbaar ?.

Een hoop vragen waarop hopelijk een hoop antwoorden.

Alvast bedankt.
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

frankneijts

Doen Jeroen....
De boeken zijn natuurlijk ook leuk maar op dit moment alleen nog maar 2e hands verkrijgbaar en dan nog betaal je voor een complete set ongeveer het dubbele! Voor het bedrag van ca. 150 € krijg je niet alleen de tekst en kleurplaten van de 9 delige serie maar ook die van de Concise edition (soort 2-delige samenvatting met deels nieuwe kleurplaten), uren video, foto's en geluidsfragmenten. De informatie is vele, vele malen uitgebreider dan in de ANWB-gids (om een zijsteegje te noemen...). Elke euro dubbel en dwars waard! Zal wel bij Natuur&Boek verkrijgbaar zijn of te bestellen in elk geval.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

JeroenBes

Citaat van: frankneijts op juni 19, 2009, 23:34:50 PM
Doen Jeroen....
De boeken zijn natuurlijk ook leuk maar op dit moment alleen nog maar 2e hands verkrijgbaar en dan nog betaal je voor een complete set ongeveer het dubbele! Voor het bedrag van ca. 150 € krijg je niet alleen de tekst en kleurplaten van de 9 delige serie maar ook die van de Concise edition (soort 2-delige samenvatting met deels nieuwe kleurplaten), uren video, foto's en geluidsfragmenten. De informatie is vele, vele malen uitgebreider dan in de ANWB-gids (om een zijsteegje te noemen...). Elke euro dubbel en dwars waard! Zal wel bij Natuur&Boek verkrijgbaar zijn of te bestellen in elk geval.

Mooi Frank,

Dat is een lekker positief antwoord.
Ik heb gelijk even Natuur & Boek zitten Googelen en vond het volgende  http://www.natuurenboek.nl/details.aspx?lnpkid=10683
Maar ja, 266 eurie, is een blijft een hoop geld natuurlijk.
Maar jij twijfelt er dus niet aan wat ik er voor terug krijg.
Bedankt zover voor de tip.
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

snwja3

Voor 169.50 euries op https://www.birdsounds.nl/index.php
En zoals Frank zegt een aanrader om te hebben!
Wietze Janse

JeroenBes

Citaat van: snwja3 op juni 20, 2009, 09:20:48 AM
Voor 169.50 euries op https://www.birdsounds.nl/index.php
En zoals Frank zegt een aanrader om te hebben!

Goed bezig Wietze !!
Inderdaad wordt het steeds interessanter om deze DVD-ROM aan te gaan schaffen.
Iemand nog een lager bod gevonden dan Wietzes Link : https://www.birdsounds.nl/index.php?pg=productoverviewitem&id=506 ??
Ik hou me aanbevolen.
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

little-W

Citaat van: NEOREJ op juni 20, 2009, 11:07:11 AM
Iemand nog een lager bod gevonden dan Wietzes Link : https://www.birdsounds.nl/index.php?pg=productoverviewitem&id=506 ??
Ik hou me aanbevolen.

Eventueel direct via http://www.birdguides.com/estore/browse.asp?id=1659 (136 Britse pond = 160 Euro).
Ik heb hem zelf ook direct bij hun besteld en had 'm in no time binnen.

Zoals hierboven al gezegd: zeer aan te raden. Zelf ken ik de boekversie niet, maar de DVD stelt je in staat om snel te zoeken, 2 soorten naast elkaar te vergelijken, en zelfs je eigen content toe te voegen.
Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

Klaas van Dijk

Zelf heb ik de complete boekversie van het Handbook of the Birds of the Western Palearctic. Deels natuurlijk wat verouderd (vooral de delen die ik vaak raadpleeg) en daardoor zeer af en toe met wat onjuistheden / te snelle gevolgtrekkingen, maar nog steeds zeer de moeite waard. Geluidsverschillen tussen man / vrouw Nijlgans staan er bv goed in beschreven. Maar de Duitse equivalent (Handbuch der Vögel Mitteleuropas) is ook niet mis. Het Handbuch (ik heb niet de complete serie) kan ik nooit op een fout betrappen en is nog veel grondiger dan de BWP.

M.i. bevat de BWPI versie updates van diverse soorten, een voordeel dus t.o.v. de papieren versie. M.b.t. de papieren versie kun je overwegen om alleen die delen te kopen van de soorten waar je veel mee bezig bent.

Gezien de prijzen die worden genoemd is de aanschaf van BWPI zeker de moeite waard. Doen!

Klaas

frankneijts

#7
Citaat van: Klaas van Dijk op juni 20, 2009, 21:37:37 PM
Zelf heb ik de complete boekversie van het Handbook of the Birds of the Western Palearctic. Deels natuurlijk wat verouderd (vooral de delen die ik vaak raadpleeg) en daardoor zeer af en toe met wat onjuistheden / te snelle gevolgtrekkingen, maar nog steeds zeer de moeite waard. Geluidsverschillen tussen man / vrouw Nijlgans staan er bv goed in beschreven. Maar de Duitse equivalent (Handbuch der Vögel Mitteleuropas) is ook niet mis. Het Handbuch (ik heb niet de complete serie) kan ik nooit op een fout betrappen en is nog veel grondiger dan de BWP.

M.i. bevat de BWPI versie updates van diverse soorten, een voordeel dus t.o.v. de papieren versie. M.b.t. de papieren versie kun je overwegen om alleen die delen te kopen van de soorten waar je veel mee bezig bent.

Gezien de prijzen die worden genoemd is de aanschaf van BWPI zeker de moeite waard. Doen!

Klaas

Misschien heeft Birdsounds dan ook voor jou (en anderen natuurlijk) een aantrekkelijk aanbod Klaas: de complete 'Glutz' op CD-Rom voor maar 119 euri: https://www.birdsounds.nl/index.php?pg=offersitem&id=786. Da's ook erg prettig natuurlijk, al was het maar omdat je daardoor een complete boekenkast naar de zolder kunt brengen.......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Calidris Alba

Citaat van: frankneijts op juni 20, 2009, 22:00:42 PM
Citaat van: Klaas van Dijk op juni 20, 2009, 21:37:37 PM
Zelf heb ik de complete boekversie van het Handbook of the Birds of the Western Palearctic. Deels natuurlijk wat verouderd (vooral de delen die ik vaak raadpleeg) en daardoor zeer af en toe met wat onjuistheden / te snelle gevolgtrekkingen, maar nog steeds zeer de moeite waard. Geluidsverschillen tussen man / vrouw Nijlgans staan er bv goed in beschreven. Maar de Duitse equivalent (Handbuch der Vögel Mitteleuropas) is ook niet mis. Het Handbuch (ik heb niet de complete serie) kan ik nooit op een fout betrappen en is nog veel grondiger dan de BWP.

M.i. bevat de BWPI versie updates van diverse soorten, een voordeel dus t.o.v. de papieren versie. M.b.t. de papieren versie kun je overwegen om alleen die delen te kopen van de soorten waar je veel mee bezig bent.

Gezien de prijzen die worden genoemd is de aanschaf van BWPI zeker de moeite waard. Doen!

Klaas

Misschien heeft Birdsounds dan ook voor jou (en anderen natuurlijk) een aantrekkelijk aanbod Klaas: de complete 'Glutz' op CD-Rom voor maar 119 euri: https://www.birdsounds.nl/index.php?pg=offersitem&id=786. Da's ook een erg aantrekkelijk aanbod natuurlijk, al was het maar omdat je daardoor een complete boekenkast naar de zolder kunt brengen.......

Is de DVD versie ook in het Engels verkrijgbaar?
Daniël
Woonachtig in Colombia

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Calidris Alba

Daniël
Woonachtig in Colombia

Folkert Jan

welke moeten we nu nemen dan?  :huh:


birds of the western palearctic of Handbook of the Birds of Middle Europe ?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

JeroenBes

Hoi Allen,

Daar ben ik weer.
Ik heb jullie reacties allemaal goed doorgelezen.
En denk dat ik de knoop al door gehakt heb.
En jullie weten het antwoord al denk ik.
Nogmaals dank voor jullie reactie allen.

Citeerwelke moeten we nu nemen dan? 
birds of the western palearctic of Handbook of the Birds of Middle Europe ?
En folkert jan denkt er ook nog maar effe overna.
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

pwolf

aber jetzt glaub ich das er einige verwarrung auftridt. Ik kan me niet voorstellen dat voor de DVD uitgave de hele Glutz vertaald is naar het engels en de afbeelding in de link die Frank meestuurde lijkt dat te bevestigen. Als je niet sterk bent in Duits (wie Ich) dan heb je wellicht meer aan BWP  Glutz is wel sehr Grundlich natuurlijk maar eigenlijk alleen maar echt bruikbaar als je al flink wat vogelervaring hebt. Er zijn namelijk nauwelijks plaatjes en de beschrijvingen zullen voor een beginner wat moeilijk te interpreteren zijn.

Grusse, pim
Pim Wolf, Vlissingen

frankneijts

Citaat van: pwolf op juni 20, 2009, 23:45:42 PM
aber jetzt glaub ich das er einige verwarrung auftridt. Ik kan me niet voorstellen dat voor de DVD uitgave de hele Glutz vertaald is naar het engels en de afbeelding in de link die Frank meestuurde lijkt dat te bevestigen. Als je niet sterk bent in Duits (wie Ich) dan heb je wellicht meer aan BWP  Glutz is wel sehr Grundlich natuurlijk maar eigenlijk alleen maar echt bruikbaar als je al flink wat vogelervaring hebt. Er zijn namelijk nauwelijks plaatjes en de beschrijvingen zullen voor een beginner wat moeilijk te interpreteren zijn.

Grusse, pim

Omdat Daniël es über "DVD" had glaubte ich er meinte BWP want das Handbuch steht auf CD-Rom. Aber wanneer das zu Verwirrung geleid hat: Verzeihung bitte! (Und bedankt Pim für deine Aufmerksamkeit...)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Calidris Alba

Citaat van: frankneijts op juni 21, 2009, 00:06:04 AM
Citaat van: pwolf op juni 20, 2009, 23:45:42 PM
aber jetzt glaub ich das er einige verwarrung auftridt. Ik kan me niet voorstellen dat voor de DVD uitgave de hele Glutz vertaald is naar het engels en de afbeelding in de link die Frank meestuurde lijkt dat te bevestigen. Als je niet sterk bent in Duits (wie Ich) dan heb je wellicht meer aan BWP  Glutz is wel sehr Grundlich natuurlijk maar eigenlijk alleen maar echt bruikbaar als je al flink wat vogelervaring hebt. Er zijn namelijk nauwelijks plaatjes en de beschrijvingen zullen voor een beginner wat moeilijk te interpreteren zijn.

Grusse, pim

Omdat Daniël es über "DVD" had glaubte ich er meinte BWP want das Handbuch steht auf CD-Rom. Aber wanneer das zu Verwirrung geleid hat: Verzeihung bitte! (Und bedankt Pim für deine Aufmerksamkeit...)

Entschuldigung, ich meinte das Handbuch.
Daniël
Woonachtig in Colombia


Date Lutterop

Met dank voor de tip, Glutz is besteld.

Groet,

Date


Folkert Jan

Citaat van: d.lutterop op juni 21, 2009, 11:01:34 AM
Met dank voor de tip, Glutz is besteld.


Als je hem binnen hebt, zou je willen laten weten in welke taal het nu allemaal is?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Justin Jansen

Glutz is in het Duits. Prachtige taal!
M.v.g., Justin Jansen


Date Lutterop


Groet,

Date


Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Menko Vlaardingerbroek

Weet iemand of er ook een Mac-versie is van één van beide is? (Duits is geen probleem.)

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Calidris Alba

Citaat van: MenkoVlaardingerbroek op juni 21, 2009, 20:48:52 PM
Weet iemand of er ook een Mac-versie is van één van beide is? (Duits is geen probleem.)

Voor beide is er een Mac-versie.
Daniël
Woonachtig in Colombia

Klaas van Dijk

Voorlopig red ik me wel met de delen in de kast. In de praktijk gebruik ik toch niet alle delen, maar alleen maar de delen waarin soorten staan beschreven waar ik veel mee bezig ben. De Glutz is voor mij goed leesbaar.

Durft iemand een gok te doen m.b.t. de levensduur / gebruiksduur van beide digitale handboeken?

Ik heb bijvoorbeeld in augustus 1983 deel 1-3 van de Glutz tweedehands gekocht. Deze delen zijn in 1966-69 verschenen (dus 40-43 jaar geleden) en kunnen zo nog wel 40 jaar meegaan. En ik heb bv deel 8/1 van de Glutz (over de meeuwen en sterns) in maart 1993 gekocht (uitgegeven in 1982) en dat boek kan ook zeker nog wel 40 jaar mee. Deel 3 van de Cramp (uitgegeven in 1983, gekocht in maart 1983) kan ook nog wel 40 jaar mee en dit boek is ook wel eens twee maanden op expeditie in Tunesië geweest.

Kan ik deze CD's / DVD's ook rustig 10-15 jaar in de kast laten staan? Of doen ze het dan niet meer ofzo? Boeken / papieren kijk ik soms > 10 jaar niet in en fotokopiën van diverse artikelen uit het eind van de jaren zeventig en het begin van de jaren tachtig kan ik zo in één keer uit een doos halen. Hoe is dat met digitale bronnen? Bij boeken in de kast hoef ik nooit bang te zijn dat ik ze niet meer kan lezen omdat de computer het niet meer kan openen o.i.d.

Wel hebben, naar ik heb begrepen, flink wat soortsteksten van de digitale Cramp een update gehad. Dat is natuurlijk onmogelijk bij een boek.

Groetjes, Klaas

Date Lutterop

Vandaag m'n digitale Glutz binnengekregen. Alle 14 delen plus Registerband als eBook op slechts 1 CD. Er is ook nog een encyclopedietje toegevoegd met uitleg over meer dan 2400 begrippen op vogelgebied. OK, de interactieve opties zoals wel aanwezig op de CD's van Cramp cs. ontbreken hier, maar niettemin is er prima in de teksten te zoeken en scheelt het toch weer een metertje boekenkast.

Klaas heeft natuurlijk gelijk dat het nog maar de vraag is hoe lang zo'n schijfje leesbaar blijft. Maar ja, altijd een kopietje maken natuurlijk... En bovendien kan 'ie nu gewoon mee naar Griend. Net als z'n engelstalige neefje (die trouwens al meerdere jaren feilloos werkt).

Groet,

Date


pwolf

Citaat van: d.lutterop op juni 27, 2009, 15:16:19 PM
Vandaag m'n digitale Glutz binnengekregen.

Je weet dat je met die Glützen erg moet oppassen Date?

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=The%20Glutz

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Date Lutterop


Groet,

Date


Klaas van Dijk

moi Date,

Leuk dat je de digitale Glutz al binnen hebt. Zijn de teksten identiek aan de teksten in de papieren versie cq zijn het -kennelijk- scans van de papieren boeken? Of is er op één of andere manier een update geweest (wellicht voor sommige soorten wel en voor andere soorten niet)?

O ja, het boek kan rustig op de grond vallen, uit het raam vallen of zelfs doormidden breken: alles is dan nog leesbaar. Alleen natte boeken worden vaak onleesbaar, doordat de pagina's aan elkaar vast gaan plakken. En een gescheurde pagina is éénvoudig met plakband weer te repareren.

Groetjes, Klaas

Date Lutterop

Moi Klaas,

Klopt, op de CD staat een pdf-bestand; het werk is pagina voor pagina gescand, omdat er oorspronkelijk geen digitaal bestand van bestond. Om het allemaal behapbaar te houden is daarbij wel een beetje ingeboet op de kwaliteit van de afbeeldingen. Dus daarmee heb je met je papieren versie weer een pluspunt.

Waar een boek trouwens ook niet goed tegen kan is bovenmatige interesse van Bos- en andere muizen. Nou heeft dat ons ook al eens een paar waadpakken en enkele zeer zeldzame nachtvlinders gekost, maar voordat ze aan een CD beginnen... Verder ben ik het wel met je eens hoor - paper is "echter".

Groet,

Date