sprinkhaan

Gestart door hedy2411, juni 16, 2009, 22:36:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

hedy2411

Ik ben nog een beginner in de sprinkhanen en misschien is deze sprinkhaan wel vaker langs geweest. Is het een krasser of een wekker of .....?? Hij maakte geen geluid dacht ik, ik was meer bezig om 'm op de foto te krijgen, want zo'n mooitje heb ik vandaag voor het eerst gezien.

Wim Bakker

Knopsprietje.

Enne, we verwachten natuurlijk meer van die mooie foto's hier!   ;D

Wim
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

hedy2411

#2
Hallo Wim,

Ik heb nog al wat sprinkhanen, waar ik de naam niet van weet en als je het niet erg vind, ga ik ze dan plaatsen. Ik weet er nog geen weg in en voor mij lijken ze op elkaar, dus als je me wilt helpen, heel graag! Bedankt voor je aardige reactie! Groetjes, Hedy

PS Ik zag deze foto er nog bij, helaas zie je de knopjes niet, maar wel een glimlach naar jou, haha!

Wim Bakker

CiteerIk heb nog al wat sprinkhanen, waar ik de naam niet van weet en als je het niet erg vind, ga ik ze dan plaatsen.

Kom maar op! Geen garanties, maar wij houden wel van puzzelen.  ;)

Je kunt ook een boekje aanschaffen en zelf gaan puzzelen. Zie:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=69161.0

Wim
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

hedy2411

Als ik een boek ga lezen, zie ik helemaal het verschil niet meer.
Als ik de naam weet van de foto die ik heb gemaakt, weet ik waar ik op moet letten.
Die knopsprietjes waren me helemaal nog niet opgevallen.
Dat vergeet ik nu nooit meer!

Groetjes, Hedy

Wim Bakker

Toch vind ik sprinkhanen makkelijker dan bijvoorbeeld kevers of vliegen. Ten eerste omdat er minder soorten van zijn--slechts 40 tot 45 soorten in Nederland---en ten tweede omdat de kenmerken makkelijker te vinden zijn. Kevers en vliegen moet je vaak onder een loep houden en over spinnen zal ik maar niet beginnen...

Wil niet zeggen dat het makkelijk is. Sommige soorten sprinkhanen zijn lastig te determineren van een foto. Vergeet niet te luisteren naar de zang, ook dat helpt!

Wim
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson