wat hebben we hier?

Gestart door sfeerbeelden, juni 17, 2009, 07:23:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

sfeerbeelden

Ik weet niet zeker of ik hem in de juiste rubriek heb gepost, maar ik vermoed dat het beestje hier thuishoort.



weet iemand de naam van dit mooie diertje?

jeeweevz

Een kameelhalsvlieg. Ondanks de naam kameelhalsVLIEG, hoort deze toch niet in de categorie "Vliegen en muggen" maar in de categorie "Insecten overig".
Gr. Jan Willem
Groeten,

Jan Willem van Zuijlen
Coordinator EIS-werkgroep Opomyzoidea

sfeerbeelden

Sorry voor de verkeerde rubriek, maar bedankt voor de naam  :blink:

Arp

#3
Hallo "sfeerbeelden",

Het lijkt alsof dit een verkleining moet zijn van een hele mooie gedetailleerde foto ...

Een paar mensen hier op het forum proberen een beetje grip te krijgen op de determinatie van het handjevol soorten Kameelhalsvliegen in Nederland en we zouden (of in elk geval, ik zou) het denk ik best aardig vinden deze wat beter te kunnen bekijken. Is er kans dat je een wat grotere versie beschikbaar maakt, en/of uitsnedes van de kop en van de vleugel ongeveer rondom het pterostigma en de cellen die erboven liggen?

Het is een dame overigens. Soort zeg ik nog even liever niets over.

(sorry Jacomijn, je hebt nog wat van me tegoed, maar ik heb er weer eens meer werk van gemaakt dan goed voor me is, maar wordt wel leuk en komt snel!! :rolleyes: )

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

sfeerbeelden

Ik heb meerdere foto's en heb ze ook een stuk groter. Zal er na het weekend een paar voor je uitzoeken en dan hier posten (of ze tijdelijk ergens stallen en hier de linkjes neerzetten).

han.endt

Dag Sfeerbeelden,

Zou je willen ondertekenen met je eigen naam? Dat is hier één van de forumregels. Vast bedankt.

sfeerbeelden

Geen probleem Han, Ik ben Antoinette