Hoe heet het kevertje wat ik heb gezien?

Gestart door Klaske, juni 07, 2006, 23:30:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaske

Hallo,

Ik zag op een Rhododenreron blad weer zo een allerprachtigst kevertje.
Hij was zwart met oranje. Waarbij het hoofd, de nek en het eind vanhet lijf zwart en in het midden oranje.

Het leuke van dit kevertje was dat het "schild"/ "lijf" opgebouwd was uit allemaal steeltjes. Dus het leek een heel klein borsteltje, met de haren naar boven.

Wie kent deze?

En mijn tweede vraag: WIe weet een site waar ik tot herkenning over kan gaan van insecten, want als ik de soortenlijst van Waarneming.nl door ga ben ik uren aan het bladeren.

Met vriendelijke groet,
Klaske

Klaske

JEEHOE,

Dat is leuk, ik heb het toch nog zelf ontdekt, door toevallig 9 topics onder mijn vraag het oproepje te lezen.

Daar staat een foto van Harmonia axyridis, of te wel een veelkleurig aziatisch lieveheersbeestje en dat is wat ik heb gezien. Wist niet dat die er zo uitzagen als larve!

Geweldig.

Blijft nog wel mijn tweede vraag open.

Hoor het graag van iemand.

Met groeten!
Klaske

Stippen

#2
Dag Klaske,
Een leuke informatieve site is
http://www.gardensafari.net/indexdutch.htm
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Klaske

Bedankt Kees!

Daar ga ik morgen eens lekker grasduinen.
Of beter gezegd Gardenduinen.

Voel me altijd een beetje klunzig om te moeten vragen op het forum wat ik heb gezien.

Is veel leuker het zelf te ontdekken.

Heb zojuist het larvje ook gemeld bij de stippen.nl. Daar heb ik al eerder melding gedaan van herkenbare (voor mij als leek) lieveheersbeestjes, maar nu dus ook de larve in het IV stadium als ik het goed heb gelezen.

En morgen proberen de tuin in te gaan gewapend met een camera :-)

Fijne nacht.
groeten,
Klaske



Kees v.d.Berg

Troost je Klaske, ik vraag me nog een ongeluk terwijl ik al ruim een jaar bezig ben.

Hoe meer je te weten komt des te meer vragen onstaan er, met andere woorden voor elk antwoord wat er is komen minimaal 5 vragen in de plaats.
Maar het blijft ontzettend leuk en leerzaam.
Met vriendelijke groet,
Kees van den Berg
Kijkt in de Hoeksewaard !!